Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@14:06:33 GMT

فرار ۳ هزار دختر از خانه در نیمه نخست سال

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۲۰۵۱۲

فرار ۳ هزار دختر از خانه در نیمه نخست سال

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به آمار پذیرش فرار دختران از منزل در سال ۹۵ ،گفت: با مقایسه این آمار در نیمه نخست سال جاری مشخص می‌شود آمار فرار دختران افزایش یافته است به طوری که در این زمان بالغ بر ۳ هزار دختر از منزل فرار کرده‌اند. ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳ اجتماعی شهری نظرات

حسین اسدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به برنامه ریزی سازمان بهزیستی کشور برای ارائه خدمات به هموطنان در استان‌های مختلف،اظهار کرد: بر همین اساس در سال جاری تعداد خودروهای اورژانس و همچنین مراکز مداخله در سطح کشور افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آمار تماس‌های برقرار شده در خصوص آسیب‌های اجتماعی،بیان کرد: بخشی از این آسیب‌ها به فرار دختران از منزل برمی‌گردد به طوری که در سال 95 ، 5 هزار و 38 مورد در این زمینه به اورژانس اجتماعی اطلاع داده شده بود.

اسدبیگی ادامه داد: آمار اشاره شده در 4 بخش ثبت شده که یک هزار و 118 مورد از طریق مراکز مداخله در بحران، یک هزار و 14 مورد از طریق خدمات سیار، دو هزار و 579 مورد از طریق برقرار تماس با خط 123 و 259 مورد نیز از طریق پایگاه‌های خدمات اجتماعی پذیرش شده‌اند.

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه به آمار دختران فراری در 6 ماه ابتدایی 96 اشاره کرد و گفت: طی زمان اشاره شده از طریق مرکز مداخله در بحران 644 مورد، خط 123 ، یک هزار و727 مورد، خدمات سیار 515 مورد و در نهایت از طیق مرکز مداخله در بحران نیز 144 مورد پذیرش شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 4 مرکز برای نگهداری دخترانی که در شهر تهران فرار می‌کنند، پیش بینی شده است،گفت:  این افراد حداکثر 3 هفته در مراکز اشاره شده نگهداری می‌شوند و در نهایت و در صورت تشخیص مددکار اجتماعی، فرد به خانواده بازگردانده می‌شود و در غیر این صورت موضوع از طریق قضایی پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

R1491/P1014142/S2,25/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۲۰۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس‌های خصوصی دختر شیرازی برای انتقام گیری پخش شد!

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری مردی ۴۰ ساله که با دسترسی پیدا کردن به تصاویر خصوصی شاکیه و انتشار آنها در شبکه اجتماعی واتساپ اقدام به تهدید وی کرده بود، خبر داد.

به گزارش رکنا، سرهنگ "امیرحسین سلیمانی" اظهار داشت: خانمی ۴۴ ساله با ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و مدعی بود فردی ناشناس با انتشار تصاویر خصوصی‌اش در شبکه اجتماعی واتساپ وی را تهدید و قصد اخاذی از بنده دارد، که رسیدگى به این پرونده به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی گفت: کارشناسان تحقیقات خود را آغاز و با جمع‌آوری مدارک و مستندات مربوطه متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی وی را در یکی از محلات شیراز دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم نامزد سابق شاکیه بوده و به دلیل مشکلاتی که با وی داشته اقدام به چنین کاری کرده بود، گفت: متهم پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس؛ به جرم خود اقرار کرد.

رئیس پلیس فتا استان افزود: برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد؛ لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می‌شود.

سرهنگ "سلیمانی" خاطر نشان کرد: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir (بخش گزارش‌های مردمی) و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

tags # اخبار حوادث سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • فرار از سقوط: یونیون دست به دامن مربی زن!
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • آمادگی پیام رسان بله برای ارائه خدمات به مسافران سرزمین وحی
  • فرار زن جوان از دست مرد شیطان‌صفت | مرا به بیابان‌های اطراف شهر کشاند و...
  • دختر مازندرانی ستاره روز نخست مسابقات وزنه‌برداری کشور
  • عکس‌های خصوصی دختر شیرازی برای انتقام گیری پخش شد!
  • مجازات دختر‌ی که باعث مرگ مادر معتادش شد
  • آمار جالب توجه حریف استقلال در خارج از خانه
  • جنجال پنالتی آرسنال در بازی بورنموث
  • خدمات اینترنت مخابرات یزد از طریق سامانه جامع غیرحضوری شد