Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید مهدی موسوی‌نژاد درباره ابعاد طرح ارائه شده از سوی سازمان محیط زیست مبنی بر تعطیلی یک ماهه مدارس در فصل پاییز و زمستان برای کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: طرح تعطیلی مدراس یک نقطه مبتنی بر واقعیت نیست و آلودگی هوا همچنان باقی می‌ماند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وی با انتقاد از مطرح شدن چنین طرحی از سوی برخی مسئولان ذیربط افزود: طرح تعطیلی مدارس در حقیقت پاک کردن صورت مسئله است و  باید به مسئله آلودگی هوا با جدیت ورود پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با مطرح کردن این پرسش که آیا با تعطیلی مدارس مشکل حل می‌شود یا خیر یادآور شد: باید پرسید که آیا چنین طرحهایی مورد بررسی کارشناسانه قرار گرفته است یا اینکه فقط در حد حرف و مطرح کردن یک راهکار غیر‌کارشناسی بوده است.

حجت‌الاسلام موسوی‌نژاد تصریح کرد: در بسیاری از مواقع که مدارس تعطیل شده است، آلایندگی‌ها کاهش نیافته و همه منتظر باد و باران بوده‌اند.

وی افزود: البته نمی‌گوییم که تعطیلی مدارس بی‌تاثیر بوده اما تاثیرات بسیار اندکی داشته و عمده دلیل کاهش آلودگی هوای کلانشهرها به موضوعات دیگر بازمی‌گردد.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسئولان ذیربط باید در مسئله آلودگی هوا از رفتارهای غیر فنی و پوپولیستی پرهیز کنند و در حقیقت تعطیلی مدارس نیز راهکاری غیر فنی است.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین موسوی‌نژاد اظهار کرد: اگر در تمام فصل زمستان هم مدارس را تعطیل کنند باز هم  آلایندگی ادامه می‌یابد؛ چنین راهکاری که با تعطیلی مدارس بخواهند  آلودگی هو ا را از بین ببرند امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: در حقیقت باید مولفه‌های آلایندگی و آلودگی هوا را از بین ببرند اما متاسفانه به آن توجهی ندارند و می‌خواهند آسان‌ترین راه را برای حل مسئله انتخاب کنند.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رفتارهای غیر فنی همانند مطرح کردن طرح تعطیلی مدارس به‌ این دلیل است که به مردم بگویند کاری انجام شده و قطعاً این راهکارها اثراتی را به‌دنبال ندارد.

حجت‌الاسلام موسوی‌نژاد افزود: تعطیلی مدارس در آلودگی هوا بی‌تاثیر نیست اما تاثیرات بسزایی هم ندارد؛ باید سراغ موارد و راهکارهای دیگری برای کاهش آلودگی هوا برویم؛ این اراده در متولیان امر وجود ندارد که عوامل را احصا کنند و برای رفع آنها اقداماتی انجام دهند.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در بحث کاهش آلودگی هوا اگر قرار است اتفاقی بی‌افتد باید از رفتارهای جناحی و سیاسی پرهیز شود چرا که برخی صحبتها باعث خدشه‌دار شدن اقدامات مثبت می‌شود.

 حجت‌الاسلام موسوی‌نژاد با انتقاد از عملکرد روسای سازمان محیط زیست در دولت یازدهم و دوازهم گفت: آقای کلانتری به جای اثرگذاری اقدامات به نوعی فرار رو به جلو انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه رئیس فعلی سازمان محیط زیست به دنبال شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت در حوزه آلودگی هوا است، توضیح داد: مشکلات و خواسته‌های مردم را نباید وارد فضای سیاسی کرد و دولت باید در این حوزه با جدیت عمل کند؛ باید برای سلامت مردم فعالیتی انجام داد.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در دوره حضور ابتکار در راس سازمان محیط زیست و ورود بنزینهای فاقد کیفیت در آن ایام، تمامی دغدغه‌های مرتبط با آلایندگی هوا را به گوش مردم رساندیم اما موضوع را خاموش کردند.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین موسوی نژاد افزود: متاسفانه خانم ابتکار تنها کاری که انجام نداد کارهای فنی در حوزه آلودگی هوا بود و کارهای سیاسی او بیشتر جلوه می‌کرد که به همین دلیل مردم نیز از رفتارهای صورت گرفته در این حوزه خسته شدند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر نیز آقای کلانتری فاقد حداقل توانمندی‌های لازم است و نمی‌تواند در سازمان محیط زیست موفق عمل کند؛ دولت نیز باید فردی متخصص و فنی را وارد عمل کند و به فکر تغییرات لازم در این سازمان مهم کشور باشد چرا که اگر اینگونه نشود مشکلات در حوزه آلودگی هوا ادامه می‌یابد.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۲۶۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکسی بدون خط

چند سالی می‌شود که ریشه پیدا کردن اینترنت و وابسته شدن زندگی روزمره مردم به آن، محصول جدیدی به نام «اسنپ» و «تپسی» را هم در سطح شهرها به بار نشانده است. این دو برنامه مترادف شدند زنگ‌خور آژانس‌های قدیمی را حسابی کم کرد و کرکره خیلی از آنها پایین کشید. آنها که باقی مانده‌اند هم به ناچار بعضی تماس‌هایشان را با عبارات «ماشین نداریم»، «محدوده طرح نمی‌رویم» یا «یک ساعت دیگه تماس بگیرید» پاسخ می‌دهند؛ اما امروزه اکثر نقاط شهر و در هر ساعتی تنها با روشن کردن گزینه «لوکیشن» می‌توان به راحتی سفر کرد.

این تاکسی‌ها که به آنها، تاکسی آنلاین، تاکسی موبایلی یا تاکسی بر خط می‌گویند چند وقتی است که با سرعت فراگیر و به پای ثابت سفرهای درون شهری شهروندان تبدیل شده است. شبیه تاکسی‌هایی که قدیمی نیستند؛ نه رنگ و شکل یکسان دارند، نه هنگام باران غیبشان می‌زند و نه چانه زنی و بگو مگو با مسافر را دارند؛ اما در کنار تمام این محاسن از بدو شروع به کار حاشیه‌هایی را با خود به همراه داشته و باعث ایجاد سوالات و ابهاماتی شده است. این استارت‌آپ‌ها چقدر در مقابل قانون پاسخگو هستند و تا چه میزان بر سازوکار دو برنامه تاکسی اینترنتی نظارت وجود دارد؟

مجله مهر در پرونده «تاکسی بدون خط» آخرین حاشیه‌های تاکسی‌های اینترنتی را مورد بررسی قرار می‌دهد و می‌کوشد در این مسیر حقوق راننده و مسافر را شانه به شانه یکدیگر پیگیری کند.

کد خبر 6093375

دیگر خبرها

  • هر شانه تخم مرغ چند؟
  • زنگ سپاس معلم در مدارس آبادان نواخته شد
  • ۳۰۰ مدرسه در یزد فرسوده هستند
  • تاکسی بدون خط
  • تمامی مدارس نوبت عصر خوزستان فعال هستند
  • یخ؛ جواهر کمیاب!
  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • غیر حضوری شدن نوبت صبح مدارس برخی شهر‌های خوزستان
  • انتقاد از اطلاع رسانی تعطیلی مدارس وادارات خوزستان/همه سرکار بودند
  • موج گرمای کم‌سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس