Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه انگلیسی تلگراف، افشای اسناد جدید ترور «جان اف. کندی» رئیس جمهور اسبق آمریکا به طور ناخواسته، «ملک حسین» پادشاه سابق اردن را نیز حدود 20 سال پس از مرگش در کانون یک افشاگری تاریخی قرار داده است.


تصویری از ملک حسین پادشاه سابق اردن در هنگام سفر به آمریکا در سال 1959 میلادی

طبق این اسناد که اخیراً با دستور مستقیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از سالها از حالت طبقه‌بندی خارج شده‌اند، سازمان جاسوسی سیا در سال 1959 میلادی در جریان سفر ملک حسین به آمریکا، از یک بازیگر زن هالیوود می‌خواهد با پادشاه اردن ارتباط برقرار کند؛ رابطه‌ای که نتیجه آن تولد فرزندی بود که بعدها به قاتل مادرش تبدیل شد!

در این اسناد اشاره شده است که ملک حسین در جریان سفر خود به آمریکا از مقامات این کشور می‌خواهد برای او همنشین زن فراهم کنند و در پی این درخواست، سازمان سیا از یک واسطه می‌خواهد اسباب راحتی او را در مدت اقامتش در آمریکا مهیا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اسناد سیا از ملک حسین که در آن زمان 23 ساله بوده است با عنوان "رئیس یک دولت خارجی" نام برده شده اما تاریخ این سند دقیقاً منطبق با سفر چهار روزه پادشاه سابق اردن به لس‌آنجلس و نیویورک در سال 1959 میلادی است.

در این اسناد همچنین ملک حسین به عنوان فردی "مشتاق به همنشینی با زنان" توصیف شده و از ماموران سیا خواسته شده است از طریق یک "منبع مطمئن" اسباب رضایت او را در سفرش به آمریکا فراهم کنند.

طبق اسناد منتشرشده، این منبع مطمئن، «رابرت ماهو» مامور سابق اف‌بی‌آی بوده است که در آن زمان به دلیل ارتباطات گسترده خود خدمات این چنینی نیز به برخی مقامات ارائه می‌داده است.

رابرت ماهو پس از تماس سیا با او، یک بازیگر زن جوان هالیوود به نام «سوزان کابوت» را برای این منظور پیشنهاد می‌دهد.

 
تصویری از سوزان کابوت در سال‌های جوانی

در اسناد سیا آمده است یک مامور سیا صریحاً از سوزان کابوت می‌خواهد که به محل اقامت ملک حسین برود اما کابوت که در آن زمان به دلیل بازی در نقش مقابل «چارلز برانسون» بازیگر سابق هالیوود در چند فیلم مختلف به تازگی در حال تبدیل شدن به یک ستاره بود، این پیشنهاد را نمی‌پذیرد.

با این حال، پس از ملاقاتی که میان ملک حسین و این بازیگر هالیوود در یک پارتی شبانه ترتیب داده می‌شود، او پیشنهاد سیا را قبول می‌کند.

طبق اسناد منتشرشده، پادشاه سابق اردن نیز در این ملاقات کوتاه به کابوت علاقمند شده و از او می‌خواهد که در مدت اقامتش در آمریکا به ملاقات او برود.

ماموران سازمان سیا خانه‌ای را به دور از چشم مردم و رسانه‌ها در شهر لانگ بیچ در حومه لس‌آنجلس برای ملاقات پنهانی ملک حسین و کابوت اجاره می‌کنند و یک مامور سیا نیز مسئولیت ایاب و ذهاب این بازیگر زن هالیوودی را بر عهده می‌گیرد.

این ملاقات‌های پنهانی چندشبه تا چند سال بعد نیز در مکان‌هایی نامشخص ادامه می‌یابد تا اینکه در سال 1964 منجر به تولد پسری به نام «تیموتی» می‌شود که پس از ازدواج کابوت با یک مرد آمریکایی، نام خانوادگی پدرخوانده‌اش (اسکات رومن) را برای خود انتخاب می‌کند.


تصویری از تیموتی، فرزند ملک حسین و برادر ناتنی ملک عبدالله دوم پادشاه کنونی اردن

22 سال بعد یعنی در سال 1986 میلادی تیموتی به دلیل نامشخصی با مادرش وارد مشاجره شده و با یک دمبل او را در لس‌آنجلس به قتل می‌رساند.

در جریان رسیدگی به قتل کابوت در دادگاه مشخص شد او تا زمان مرگش در 59 سالگی از ملک حسین ماهانه 1500 دلار پول دریافت می‌کرده است.

ملک حسین در طول حیات خود 4 بار ازدواج کرد و در سال 1999 پس از 47 سال پادشاهی بر اردن درگذشت. ملک عبدالله دوم پادشاه فعلی اردن که در پی درگذشت پدرش بر تخت پادشاهی نشست حاصل ازدواج دوم ملک حسین با یک زن انگلیسی به نام «آنتونیت آوریل گاردینر» است که پس از ازدواج با او نام خود را به «مونا الحسین» تغییر داد.


تصویری از ملک حسین 4 سال قبل از مرگش در سال 1999 میلادی

به نظر می‌رسد این سه صفحه سندی که به طور ناخواسته در رابطه با ارتباط ملک حسین با این بازیگر هالیوودی در لابلای اسناد سیا درباره ترور جان اف. کندی منتشر شده است به خاطر «رابرت ماهو» باشد که از بد روزگار بعد از خوش‌خدمتی به پادشاه اردن پای او به طور موقت به پرونده ترور جان. آف کندی نیز کشیده می‌شود.

گفتنی است رابرت ماهو به عنوان یکی از مهره‌های اصلی این داستان در سال 2008 درگذشت.

انتهای پیام/

 افشای فساد اخلاقی شاه سابق اردن در اسناد جدید سیا

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۲۸۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملکه اردن آمریکا را محکوم کرد/ زندگی ما بی‌ارزش است/ غزه نمونه‌ای از فروپاشی استانداردهای جهانی است

به گزارش خبرآنلاین «رانیا» همسر «عبدالله دوم» پادشاه اردن در مصاحبه‌ای که با شبکه خبری ‏«سی‌بی‌اس» داشت، اظهار کرد: «ناکامی جهان در متوقف کردن فجایع و جنایات اسرائیل در غزه، سابقه بسیار خطرناکی را برای مابقی جهان ایجاد می‌کند و زمان آن رسیده که جامعه جهانی از جمله آمریکا از نفوذ سیاسی خود استفاده کرده و اسرائیل را به متوقف کردن جنگ و موافقت با انتقال کمک‌ها مجبور سازد.»

به نقل از ایسنا ملکه رانیا گفت: «فلسطینی‌ها و سایرین در خاورمیانه، ایالات متحده را به‌عنوان یک عامل توانمندساز و تسهیل‌گر اسرائیل در جنگ با حماس می‌دانند. مردم، ایالات متحده را به‌عنوان یک طرف در این جنگ می‌بینند. چون مقامات اسرائیلی می‌گویند که بدون حمایت آمریکا نمی‌توانستند این جنگ را به راه بیندازند. آمریکا ممکن است نزدیک‌ترین متحد اسرائیل باشد، اما یک دوست خوب، دوست را مسوول می‌داند. اقدامات اسرائیل نه تنها خیانت به مردم غزه بلکه در واقع خیانت به تضمین‌ها برای حفظ جان همگی ماست.»

رانیا گفت جهان در حال دریافت «پیام‌های متناقضی» از سوی ایالات متحده است که به گفته او، هم نسبت به مرگ غیرنظامیان در غزه ابراز نگرانی کرده و هم سلاح‌های تهاجمی را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده است که علیه فلسطینی‌ها استفاده می‌شود. او از جامعه بین‌المللی خواست تا از اهرم‌های فشاری برای وادار کردن تل‌آویو برای اجازه دادن برای ورود کمک‌ها به غزه و پایان دادن به جنگ استفاده کند و گفت ایالات متحده می‌تواند این کار را با گفتن اینکه به ارائه سلاح‌های تهاجمی به صهیونیست‌ها ادامه نخواهد داد، انجام دهد.

به گفته او، غزه‌ای که ۷ ماه پیش وجود داشت، دیگر «قابل شناسایی» نیست. رانیا گفت: «این جنگ کاملا ویرانگر بوده و بر خلاف آنچه اسرائیل می‌گوید، دفاعی نیست.»

او همچنین با اشاره به اعتراضات دانشجویی در سراسر جهان علیه جنگ غزه و به‌ویژه در آمریکا که برخی به آن برچسب «یهودستیزی» می‌زنند تا آن را از مسیرش منحرف کنند، گفت: «احساسات در حال افزایش است و من فکر می‌کنم مردم از آنچه این دانشجویان به آن اعتراض دارند، غافل شده‌اند. از نظر آنها، مسئله غزه و درگیری فلسطین بیشتر به عدالت اجتماعی مربوط می‌شود. آنها از حقوق بشر، حقوق بین‌الملل و اصولی که زیربنای حقوق بین‌الملل هستند، دفاع می‌کنند. آنها برای آینده‌ای که قرار است به ارث ببرند، مبارزه می‌کنند.»

همسر پادشاه اردن افزود: «این احساس وجود دارد که قوانین انسانی به صورت گزینشی اجرا می‌شوند، بی‌عدالتی وجود دارد و زندگی ما بی‌ارزش است، این مساله‌ای است که باور دارم قطعا باعث از دست رفتن بخش بزرگی از اعتبار آمریکا شده و نیز باعث می‌شود ما در مورد رویکردمان درباره ساختار جهانی بازنگری کنیم.»

او در ادامه گفت: «زمانی که هم‌پیمانان اسرائیل نتوانستند آن را متوجه مسوولیتش در کارهایش کنند، فرهنگ فرار از مجازات ایجاد شد و این شرایط ده‌ها سال است که وجود دارد و اسرائیل احساس می‌کند که از هر قانون و استاندارد بین‌المللی مستثنا است؛ شما یا بخشی از جامعه جهانی هستید و به قوانین و اصول پایبندید، یا اینکه یک طرف طرد شده هستید.»

رانیا در ادامه تاکید کرد: «غزه در حال حاضر نمونه‌ای کوچک از هرج و مرج جدید جهانی و نشانه فروپاشی استانداردهای بین‌المللی و بازگشت این اصل است که "بقا برای قوی‌ترین است" و فکر می‌کنم این نه تنها برای منطقه ما بلکه برای کل جهان بسیار خطرناک است.»

همسر پادشاه اردن درباره شرایط انسانی موجود در غزه هم گفت: «شهرها کاملا به زمین‌هایی بایر تبدیل شدند، کودکانی شاد که در مرحله رشد بودند، به پوست و استخوان تبدیل شدند، ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در منطقه‌ای محاصره شده زندگی می‌کنند.»

او ضمن درخواست از جامعه جهانی برای ممانعت از یورش گسترده رژیم صهیونیستی به رفح، این عملیات را «پایان کار ساکنان غزه» توصیف کرد که «از ابتدای جنگ به صورت برنامه‌ریزی شده به جنوب نوار غزه سوق داده می‌شوند.»

رانیا در پایان این گفت‌وگو، جنگ علیه غزه را «یکی از بزرگ‌ترین لشکرکشی‌های تاریخ معاصر» دانست «چرا که بسیاری از مردم را از خانه‌هایشان دور کرده و باعث شده که آنها احساس کنند عدالتی در جهان وجود ندارد، اما این جنگ نه اسرائیل و نه جهان را به مکانی امن‌تر تبدیل نمی‌کند.»

این مصاحبه در حالی انجام شد که رئیس‌جمهور آمریکا قرار است طی روزهای آینده با عبدالله دوم، پادشاه اردن دیدار کند. دولت بایدن همچنین با ضرب‌الاجلی مواجه است تا در روزهای آتی به کنگره اعلام کند که آیا رژیم صهیونیستی از سلاح‌های آمریکایی مطابق با قوانین بین‌المللی استفاده می‌کند یا خیر.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903387

دیگر خبرها

  • جدیدترین واکنش اردن درباره حملات رژیم صهیونیستی به رفح
  • طرح تل‌آویو برای تبدیل غزه به مکانی غیرقابل سکونت
  • اردن: نتانیاهو توافق آتش بس را به خطر می اندازد
  • ملکه اردن آمریکا را محکوم کرد/ زندگی ما بی‌ارزش است/ غزه نمونه‌ای از فروپاشی استانداردهای جهانی است
  • موفقیت کمپین تحریم اسرائیل در کشورهای اسلامی
  • چرا ناخواسته وزن اضافه می‌کنیم؟/ ۸ دلیل افزایش وزن غیرارادی
  • آزارهای جنسی در هالیوود + موشن گرافیک
  • افشاگری میلیاردی مدیر سابق استقلال علیه سمیعی
  • عضو سابق هیات مدیره استقلال افشاگری کرد؛ از حواله خودروها تا مشاوران 400 میلیونی!
  • ببینید | اعتراف جالب رابعه اسکویی: شماره تلفن طارمی را دارم! / افشاگری جالب خانم بازیگر از یک ویژگی جالب مهدی!