Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > چهارمحال و بختیاری - ایرنا نوشت : رییس اداره حفاظت محیط زیست بروجن از تیمار و رهاسازی گونه پرنده کمیاب حفاظت شده 'حواصیل ارغوانی' در طبیعت تالاب بین المللی گندمان این شهرستان خبر داد.

مرتضی منصوری  افزود: این پرنده کنار آبزی در روزهای اخیر در حاشیه روستای دهنو از توابع شهرستان بروجن از ناحیه پا و بال زخمی و دچار آسیب شده بود که پس از درمان و بهبودی در طبیعت رهاسازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی شکار پرندگان در مناطق حفاظت شده شهرستان بروجن را ممنوع اعلام کرد و گفت: در صورت مشاهده هر گونه شکار پرندگان به ویژه پرندگان کمیاب با متخلفان برخورد می شود.گفتنی است ، پرستوی دریایی، درنای معمولی، فلامینگو، انواع حواصیل، کشیم کوچک، باکلان بزرگ، اگرت و مرغابی کله سبز پرندگان مهاجر و دائمی تالاب های بین المللی شهرستان بروجن هستند.
گفتنی است ، زیستگاه تالاب های چغاخور و گندمان بخاطر مجاورت با اکوسیستم کوهستانی علاوه بر پرندگان مهاجر، محل زندگی دائمی پرندگان آبزی و کنار آبزی است
حواصیل ارغوانی با ۷۵ تا ۸۰ سانتیمتر طول، بال ‌ها و اندازه بدنش کوچکتر و تیره ‌تر از حواصیل خاکستری با سر بزرگ و گردن باریک و دراز است.

 

46

کلید واژه‌ها : استان چهارمحال و بختیاری - سازمان محیط زیست - محیط زیست -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۳۲۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی حقابه کامل تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه+فیلم

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه که در قالب تور رسانه‌ای از تالاب‌های حاشیه پارک ملی دریاچه ارومیه در شهرستان نقده بازدید کردند گفت:  ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه ۱۱ تالاب حاشیه پارک ملی دریاچه ارومیه در سال آبی جاری رهاسازی شده است که این میزان ۱۳ میلیون مترمکعب بیشتر از حقابه مصوب این تالاب‌ها بوده است.

سعید شهند با بیان اینکه امسال پس از ۲۰ سال تالاب‌های طالقان، قوپی باباعلی و گرده قیط و ممیند آبگیری شده و شاهد جریان یافتن حیات و بازگشت پرندگان به این تالاب‌ها هستیم، افزود: امسال نیز همانند سال گذشته وضعیت محیط زیستی تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه مطلوب است و با شرایط موجود این تالاب‌ها در زمره زنده‌ترین اکوسیستم‌های طبیعی کشور شاهد تنوع زیستی و گونه‌ای در این تالاب‌ها هستیم.

این مقام زیست محیطی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده و بر اساس مصوبه کارگروه مدیریت زیست بومی تالاب‌های استان، تابستان امسال نیز حقابه محیط زیستی سه تالاب شورگل حسنلو، سولدوز و کانی‌برازان تامین و رهاسازی خواهد شد.

وی اظهار کرد: با رهاسازی حقابه تالاب‌های حاشیه پارک ملی دریاچه ارومیه هم اکنون این تالاب‌ها از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار هستند، به عنوان نمونه بسیار موفقی در سطح کشور به شمار می‌آیند.

جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه آذربایجان غربی در قالب تور رسانه‌ای از تالاب‌های حاشیه پارک ملی دریاچه ارومیه در شهرستان نقده بازدید کردند.

شهریستان نقده دارای ۱۷ تالاب فصلی و دایمی است که سالانه میزبان هزاران قطعه انواع پرندگان مهاجر و بومی بوده و از بین تالاب‌های این شهرستان، تالاب‌های درگه‌سنگی یا سیران گولی، حسنلو و یادگارلو جزو تالاب‌های بین‌المللی (کنوانسیون رامسر) است.

تالاب‌های بین‌المللی و فصلی نقده با پوشش گیاهی و نیزاری و شرایط مساعد زیست‌محیطی، همواره به عنوان یکی از مراکز مهم مهاجرت، تخمگذاری و جوجه‌آوری پرندگان آبزی و کنار آبزی در کشور به شمار می‌رود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • وضعیت مطلوب تالابهای نقده
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • رهاسازی حقابه کامل تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه+فیلم
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان