Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@09:40:45 GMT

پلمپ 32 واحد کارگاهی نا ایمن در مازندران

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۳۳۲۲۴

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: از ابتدای سال تا کنون تعداد 32 واحد کارگاهی بدلیل عدم رعایت موازین ایمنی با هماهنگی دادستانی پلمپ گردیده است.

به گزارش ایلنا از ساری، کامران اصغری  با اشاره به  اینکه نقش مهم و ماموریت سازمانی این اداره کل در راستای حفظ و صیانت از نیروی انسانی است گفت: ضرورت کاهش حوادث ناشی از کار، اجرای طرح بازدید هدفمند از کارگاههای پرخطر استان مازندران به صورت گسترده و ویژه ای در دستور کار بازرسان کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این اداره کل در اجرای ماده 105 قانون کار اقدام به تعطیل نمودن کارگاههای نا ایمن نموده است.

اصغری ادامه داد: در همین راستا از ابتدای سال تا کنون تعداد 32 واحد کارگاهی بدلیل عدم رعایت موازین ایمنی توسط بازرسان کار در شهرستانها با هماهنگی دادستانی پلمپ گردیده و 12 واحد نیز در ماه جاری در سطح استان پلمپ خواهند شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: غالب حوادث در کارگاه های ساختمانی در اثر وجود دهانه باز و پرتگاه های بدون حفاظ  اتفاق می افتد،  لذا با ایجاد پوشش موقت بر روی دهانه های باز و نصب حفاظ موقت در اطراف پرتگاه ها می توان بخش اعظمی از حوادث ساختمانی از کاهش داد.

وی تصریح کرد: آموزش های لازم به اکثر مهندسین و کارگران در زمینه ایمنی ارائه شده است و دیگر هیچ عذری برای سهل انگاری در رعایت موازین ایمنی پذیرفته نیست.

اصغری با اشاره به استقرار مسئول ایمنی در کارگاههای ساختمانی اظهار داشت: مسئولین ایمنی نیز وظایفی از قبیل شناسایی خطر، نظارت بر نظم و ترتیب و ارایش مواد اولیه و محصولات و استقرار ماشین آلات و ابزار کار به نحو صحیح و ایمن، شناسایی اعمال ناایمن، نیازسنجی، نظارت بر خرید، آموزش، تحویل و استفاده از وسایل حفاظت فردی و ... را باید انجام دهند.

وی ادامه داد: استقرار مسئولین ایمنی در کارگاهها نیز از اقدامات بسیار خوب می باشد که قطعا در کاهش حوادث ناشی از کار تأثیر دارد.

مدیر کل کار مازندران در پایان خاطرنشان کرد: اجرای قوانین و آیین نامه های مربوط به ایمنی از وظایف مهم همه کارگاهها علی الخصوص کارگاههای ساختمانی می باشد و در غیر این صورت قطعا پلمپ این کارگاهها با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۳۳۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران

تین نیوز

 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران گفت: در یک ماه گذشته عملیات شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی حاشیه راه های محورهای اصلی و نقاط پر تصادف مازندران به طول ۱۴۰کیلومتر توسط این اداره کل انجام شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسن جهانیان بر اهمیت ایمن سازی حریم و حاشیه راه ها در کاهش تصادفات جاده ای تأکید کرد و گفت: ایجاد فضایی مناسب در حاشیه راه ها برای رانندگان از جمله اقداماتی است که در کاهش تلفات ناشی از خروج خودرو از جاده و واژگونی موثر بوده، از این رو عملیات اصلاح شیب شیروانی در کناره جاده ها به منظور ارتقاء سطح ایمنی و جلوگیری از واژگونی و کاهش آسیب سرنشینان وسایط نقلیه انجام می شود.

وی ادامه داد: امروزه حاشیه راه و ایمن بودن آن و همچنین فرهنگ ایمنی، در پیشگیری از تلفات و تصادفات جاده ای بسیار مهم است.

جهانیان افزود: اغلب تلفات و تصادفات جاده ای ریشه در عامل انسانی داشته که در این میان خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیر مجاز و خروج از جاده از جمله مواردی است که سهم قابل توجهی در تصادفات جاده ای دارد.

وی تصریح کرد: حفظ و نگهداری راه های موجود یکی از وظایف ذاتی این اداره کل بوده که علیرغم محدودیت های اعتباری این اداره کل با تکیه بر همت راهداران پرتلاش خود توانسته، در این مسیر گام های ارزنده ای بردارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره این نکته که عواملی همچون راه، خودرو و انسان در بروز حوادث رانندگی تأثیر دارند گفت: امیدواریم با انجام اقدامات ایمن سازی زود بازده مانند اصلاح شیب های شیروانی راه ها شاهد کاهش تصادفات و تلفات ناشی از حوادث رانندگی در استان باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • بازرسی از کارگاه های پرخطر تشدید می‌شود
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام
  • ایمن سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • دستور دادستان بشرویه جهت ایمن سازی فوری استخر‌های کشاورزی
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌‌های پایتخت
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد