Web Analytics Made Easy - Statcounter

زندگی > سلامت - همشهری آنلاین:
قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور با اشاره به نقض تفاهمنامه جذب دانشجوی پرستاری در بیمارستان‌ها خواستار توقف این طرح شد.

محمد شریفی مقدم در گفتگو با مهر، به تفاهمنامه جذب دانشجوی پرستاری در بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: بر اساس تفاهمنامه ای که بین سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت حاصل شد قرار شده بود که جذب دانشجوی پرستاری از طریق کنکور با کد جداگانه در سطح ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مشکلاتی که پس از اجرای این تفاهم نامه به وجود آمده است، افزود: مقرر شده بود به هنگام جذب دانشجوی پرستاری در این ۱۰ دانشگاه کارگروه هایی تشکیل شود که حضور نمایندگان سازمان نظام پرستاری در این کارگروه ها الزامی بود. اما متاسفانه با نادیده گرفتن مواد این تفاهمنامه در حال حاضر اجرای این طرح با مشکلاتی همراه شده است.

شریفی مقدم با تاکید بر اینکه تاکنون در ۸ دانشگاه علوم پزشکی هیچ ابلاغی برای نمایندگان نظام پرستاری جهت حضور در کارگروه ها صادر نشده است گفت: متاسفانه این دانشگاه‌ها بی توجه به مفاد تفاهمنامه عمل می‌کنند و همین مساله باعث شده جذب دانشجوی پرستاری با مشکلاتی مواجه شود.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور توضیح داد: در یکی از دو دانشگاه که در حال حاضر جذب دانشجوی پرستاری را شروع کرده برخلاف تفاهمنامه و مقررات از دانشجو شهریه دریافت می‌شود در حالی که بر اساس همین تفاهمنامه این دانشجویان باید توسط بیمارستان‌ها بورسیه شوند.

شریفی مقدم افزود: این دانشجویان باید در هنگام پذیرش در دانشگاه مربوطه نه تنها شهریه ای پرداخت نکنند که دریافتی هم داشته باشند. اما بیمارستان‌ها زیر بار بورسیه این دانشجویان نمی‌روند.

وی با عنوان این مطلب که معتقدیم کدهای جداگانه پذیرش دانشجوی پرستاری باید با کدهای معمولی ادغام شده و به این موضوع خاتمه داده شود، اظهار داشت: در حال حاضر اجرای این طرح برای وزارت بهداشت و دانشجویان مشکلاتی ایجاد کرده است. از همین رو سازمان نظام پرستاری معتقد است اجرای این طرح باید هر چه زودتر متوقف شود.

در همین زمینه: چرا قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اجرا نمی‌شود؟ ۱۰سال انتظار برای قانون تعرفه‌گذاری پرستاری بودجه تعرفه پرستاری رد شد رشته پرستاری باید ارتقا پیدا کند وزارت بهداشت در تربیت پرستار بیمارستانی تجدیدنظر کند کمبود پرستار بیداد می‌کند | یک پرستار برای ۴ نوزاد NICU

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۳۳۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه امضای تفاهمنامه میان ایران و سریلانکا با حضور رؤسای جمهور ۲ کشور | تصاویر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رصد خبر، تصاویری از این مراسم را مشاهده می کنید.

کد خبر 847072 برچسب‌ها سیاست‌ خارجی سید ابراهیم رئیسی سریلانکا

دیگر خبرها

  • فیلم/ تظاهرات هزاران دانشجوی دانشگاه ملبورن استرالیا
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • لحظه امضای تفاهمنامه میان ایران و سریلانکا با حضور رؤسای جمهور ۲ کشور | تصاویر
  • دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی سرپرست شهرداری نور شد
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • قائم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار درباره عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب
  • تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش