Web Analytics Made Easy - Statcounter

کنگره بین المللی جراحان مغز و اعصاب با حضور متخصصانی از ایران و کشورهای ایتالیا، هندوستان، فنلاند، ترکیه، افغانستان، نپال و پاکستان با هدف تبادل تجربه و یافته های جدید علمی در ارومیه آغاز بکار کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی صبح امروز در آئین افتتاح کنگره بین المللی جراحان مغز و اعصاب ایران، اظهار داشت: ۱۴۰ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است که ۴۵ مقاله از این تعداد در قالب سخنرانی و ۸۶ مقاله در قالب پوستر ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سابقه تاریخی شهر ارومیه در ایجاد نخستین کلینیک مدرن در سال ۱۸۳۵ میلادی، افزود: این شهر در عرصه علم پزشکی دارای سوابق دیرینه است.

آقازاده اظهار کرد: آذربایجان غربی با توجه به موقعیت استراتژیک و همسایگی با چهار کشور خارجی در طی سال ها از بسترهای پیشرفت و توسعه محروم بوده اما با همت دولت تدبیر و امید گام های خوبی برای توسعه این استان برداشته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی، ارتقا رتبه آذربایجان غربی از رده ۲۹ در عرصه سلامت به هفت را از نتایج توجه دولت به توسعه زیرساخت های بهداشت و درمان در این استان عنوان کرد.

وی اضافه کرد: آذربایجان غربی دارای ۶ دانشکده پزشکی بوده و در تمامی رشته ها دارای مقطع دکتراست و هم اکنون چهار هزار و ۵۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف در دانشکده های این دانشگاه تحصیل می کنند.

رئیس انجمن جراحان و مغز اعصاب ایران نیز در آغاز به کار این کنگره، گفت: تبادل اطلاعات علمی در این کنگره بین المللی در زمینه های تومور، تروما، اطفال، ستون فقرات، عروق مغزی و اعصاب محیطی به ۲ زبان انگلیسی و فارسی صورت می گیرد.

سید ابراهیم کتابچی با اشاره به فعالیت های انجمن جراحان و مغز اعصاب ایران، اظهار کرد: راه اندازی شاخه های انجمن در ۱۴ استان کشور دنبال می شود.

وی ابراز امیدواری کرد تا با هماهنگی ها و رایزنی های صورت گرفته در این هفته انجمن جراحان مغز و اعصاب آذربایجان متشکل از استان های آذرایجان غربی ، آذربایجان شرقی و اردبیل راه اندازی شود.

وی افزود: هفته آینده نیز شاخه انجمن جراحان مغز و اعصاب استان مازنداران شروع به کار می کند.

گفتنی است کنگره بین المللی جراحان مغز و اعصاب ایران از تاریخ ۲۴ تا ۲۶ آبان ماه جاری با همت دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و با همکاری انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران در سالن آمفی تئاتر مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) ارومیه برگزار می شود. در این کنگره ۲۵ نفر از اساتید برجسته از کشور مختلف جهان حضور دارند و به بحث و تبادل نظر در مورد آخرین پدیده های جراحی مغز بزرگسالان و اطفال می پردازند.

در کنار کنگره نمایشگاه تجهیزات پزشکی از ۱۱ شرکت داخلی و خارجی دایر شده و یک از غرفه های این نمایشگاه نیز به بیمارستان آمریکایی دانشگاه کوچ اختصاص یافته است.

این کنگره دارای امتیاز بازآموزی برای کلیه حرفه های مرتبط با مغز و اعصاب است.

رشته‌ جراحی‌ مغز و اعصاب‌ در ایران‌ حدود هفت دهه قبل‌ توسط‌ ۲ نفر از اساتید این‌ رشته پروفسور نصرت‌الله‌ عاملی‌ و پروفسور ابراهیم‌ سمیعی و‌ براساس‌ استانداردهای‌ روز دنیا پایه‌گذاری‌ شد.

اکنون‌ با گذشت‌ حدود ۶ دهه‌ از تاسیس‌ انجمن ‌جراحی‌ مغز و اعصاب‌ ایران‌، این‌ انجمن‌ با داشتن‌ بیش‌ از ۵۰۰ عضو فعال‌ از نظر علمی‌ و عملی می‌تواند جایگاه شایسته ای در عرصه بین المللی داشته باشد‌.

این‌ انجمن‌ در سال‌ ۱۹۶۵ به‌ عضویت‌ فدراسیون‌ جهانی‌ انجمن های‌ جراحی مغز و اعصاب‌ در آمد.

ارومیه در علم پزشکی تاریخچه درخشانی دارد و نخستین کلینیک مدرن کشور در سال ۱۸۳۵ میلادی، نخستین بیمارستان آموزشی مدرن و نخستین دانشگاه پزشکی کشور در ۱۸۸۰ میلادی و نخستین دانشکده پرستاری و داروسازی کشور در سال ۱۸۸۲ میلادی در این شهر راه اندازی شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۳۳۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو مشکل آزمایشگاه‌های پزشکی با بیمه و تعرفه

رییس کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی، با عنوان این مطلب که تورم در حوزه سلامت بالاتر از تورم در کشور است، گفت: بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی‌دهند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، شهروز همتی، رئیس پانزدهمین کنگره بین المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران در مراسم اختتامیه این رویداد با بیان اینکه آزمایشگاه‌های کشور دو مشکل عمده درباره تعرفه و خدمات بیمه دارند گفت: مشکل اول این است که در ۱۰ سال اخیر در دو سال متوالی افزایش تعرفه‌ای در خدمات آزمایشگاهی نداشتیم و در سال‌های بعد افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی را در این باره شاهد بودیم که در این صورت از تورم جاری عقب ماندیم.

وی افزود: تورم در بخش پزشکی با بخش اجتماعی در خرید مایحتاج متفاوت و بسیار بالاتر است لذا این مشکل برای آزمایشگاه‌ها به وجود آمد و با افزایش قیمت ارز تجهیز آزمایشگاه‌ها با مشکل روبرو شد لذا آزمایشگاه‌ها نتوانستند با پیشرفت‌های کشور‌های دیگر و تجهیزات جدید، خود را به روزرسانی کنند.

همتی بیان کرد: این موضوع در نهایت به نظام سلامت برمی گردد، زیرا ۵ درصد بودجه سلامت در بخش آزمایشگاه مصرف و ۹۵ درصد بودجه در بخش درمان و بستری صرف می‌شود، اما با تجهیز آزمایشگاه‌ها و ایجاد تعرفه و به روزرسانی خدمات، پوشش بیمه‌ای تسهیل داده می‌شود.

وی تاکید کرد: در نظام سلامت مبتنی بر ارزش، ارزش گذاری به خدمات آزمایشگاه‌ها می‌تواند بودجه نظام سلامت را کاهش دهد.

وی اظهار کرد: از متولیان امر درخواست داریم دید دیگری به آزمایشگاه‌ها داشته باشند؛ ۷۰ درصد تشخیص، پیشگویی و درمان بیماری‌ها نقش مهم آزمایشگاه را نشان می‌دهد لذا آزمایشگاه به روز و پیشرفته به راحتی می‌تواند یک بیماری را تشخیص و درمان بیمار آغاز شود.

همتی بیان کرد: تعرفه خدمات آزمایشگاهی به روز نیست و از تورم عقب هستیم تأخیر در پرداخت بیمه‌ها نیز مشکل دیگری است که باید حل شود اکنون مردم باید ۳۰ درصد از تعرفه خدمات آزمایشگاهی را پرداخت کنند، اما بیمه‌ها این تعرفه را پوشش نمی‌دهند و مردم ۷۰ درصد، پرداختی دارند این ارتباط مالی بین آزمایشگاه‌ها و بیمار نباید اختلاف داشته باشد تا بتوان ارتباط خوبی بین آزمایشگاه‌ها و بیمار برقرار کرد.

وی اظهار کرد: دو خواسته در این بین مطرح است؛ یک اینکه تعرفه‌ها منطقی شوند اکنون قیمت تمام شده تست‌ها آماده شده و قیمت‌های واقعی در قالب یک نرم افزار به زودی در اختیار مرجع سلامت قرار می‌گیرد در این راستا قیمت یک تست مشخص است.

وی در پایان یکی از بازوان مهم نظام سلامت را آزمایشگاه‌ها دانست.

در ادامه، پروفسور امیرحسن زرنانی دبیر علمی کنگره نیز در این مراسم ضمن تشکر از برگزار کنندگان کنگره، گفت: توجه به خدمات آزمایشگاه‌ها، پرهیز از صنف گرایی، استفاده از افراد متخصص، انتشار علم علوم آزمایشگاهی و شناساندن آن به جامعه دانش آموزی برای انتخاب رشته، معرفی چهره‌های ماندگار، حرکت روبه آینده از دستاورد‌های برگزاری این کنگره است.

همچنین غلامرضا حمزه لو دبیر اجرایی این رویدا اظهار کرد: «کیفیت را پایانی نیست» شعار کنگره امسال بود سعی کردیم در این راستا حرکت کنیم، همچنین استفاده از بستر‌های الکترونیک در کنگره امسال، از دیگر مزایای برگزاری کنگره بود.

بر اساس این گزارش، قطع نامه پایانی کنگره امسال، توسط دکتر فریبا شایگان مدیر روابط عمومی انجمن، قرائت شد.

در روز پایانی برگزاری این کنگره، که به مدت ۴ روز از ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، محمدامین واعظی در بخش پوستر برگزیده کنگره امسال شد.

فرزانه عزیزمحسنی مسئول پنل محققین جوان و پوستر‌های کنگره از ۱۱۳ پوستر پذیرفته شده در کنگره امسال، ۹۰ ارائه وجود داشت که با توجه به امتیازات از بین ۵ نفر منتخب بخش پوستر، محمدامین واعظی از دانشگاه علوم پزشکی ایران انتخاب شد همچنین در این مراسم از ۵ نفر منتخب نیز با اهدای جوایز تقدیر و تشکر شد.

زینب داوودی مقدم، ناهید رضایی، امیرسالار نیکخواه بهرامی، محمدخانی عشرت آبادی اسامی منتخبان بودند.

دیگر خبرها

  • نامه ۴۸ دفتر اتحادیه مستقل به دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا
  • تروما چهارمین علت مرگ در دنیا
  • دو مشکل آزمایشگاه‌های پزشکی با بیمه و تعرفه
  • گردهمایی جامعه جراحان ایران در تهران/ تبادل اطلاعات علمی
  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در ایران
  • برگزاری شش پیش‌همایش و دریافت ۳۰۰ مقاله علمی
  • رونمایی از دستگاه میکروب شناسی در ایران
  • درمان بیماری‌های صرع و تشنج کودکان در ایران
  • آغاز رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی
  • از افزایش تراز آب دریاچه ارومیه تا آغاز تولید بنزین از متانول