Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-28@12:07:37 GMT

لاوروف: آژانس، پایبندی ایران به برجام تایید کرده

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۳۷۳۸۲

وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون پایبندی و اجرای تعهدات ایران را درباره برجام تایید کرده است، تاکید کرد: کماکان بر نقش مهم‌ این سازمان در مورد عدم گسترش سلا‌ح‌های اتمی تاکید می‌کنیم.

به گزارش شریان نیوز،سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه عصر امروز در دیدار با محمدجواد ظریف گفت: در آستانه برگزاری جلسه روسیه، ایران و ترکیه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: معتقدیم تلاش‌های کشور ما اقدامات اینقدر سازنده نبود و معتقدیم نشست سوچی خیلی مهم است و اپوزوسیون سوریه باید بداند چه رفتاری داشته باشد.

این دیپلمات عالی‌رتبه روس با اشاره به برجام اظهار داشت: مهم است درباره تحقق برنامه اقدام مشترک مذاکره کنیم.

لاوروف ادامه داد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تعهدات خود عمل می‌کند و کماکان بر نقش مهم این سازمان در مورد عدم گسترش سلاح اتمی تاکید می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در مورد مسایل دیگر منطقه‌ای هم باید تبادل نظر کنیم، تصریح کرد: مسایل زیادی داریم که قابل بحث و مذاکره است. معتقدیم تلاش‌های دو کشور اقدامات سازنده‌ای بوده است.

لاوروف تاکید کرد: معتقدیم نشست سوچی برای مردم سوریه مهم است.

وی با تاکید بر اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون پایبندی و اجرای تعهدات ایران را درباره برجام تایید کرده است، خاطرنشان کرد: کماکان بر نقش مهم‌ این سازمان در مورد عدم گسترش سلا‌ح‌های اتمی تاکید می‌کنیم. ایلنا دسته بندیآخرین عناوین برچسب هاایرانبرجام

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۳۷۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل

هم‌زمان با سالگرد فاجعه هسته‌ای چرنوبیل در سال ۱۹۸۶، رئیس‌جمهور اوکراین مدعی «تکرار» این فاجعه شد.

به گزارش ایسنا، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در پیام‌رسان تلگرام نوشت: «بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا در حوالی زاپوریژیا برای هفتصد و هشتاد و پنجمین روز تحت کنترل روسیه است.»

طبق این پیامی که در تلگرام منتشر شده است، رئیس‌جمهور اوکراین مجددا از جامعه جهانی خواست تا فشاری علیه روسیه اعمال کند و این نیروگاه را به کنترل اوکراین دربیاورند.

ولودیمیر زلنسکی ادعا کرد: «تمامی ابزارهای هسته‌ای در اوکراین از حملات روسیه در امان هستند و این مسئله خود به تنهایی جهان را از یک فاجعه هسته‌ای جدید نجات می‌دهد.»

او در ادامه با اشاره به فاجعه چرنوبیل در ۳۸ سال پیش، نوشت: «ده‌ها هزار نفر به بهای سلامت و جان خود، از گسترش فاجعه چرنوبیل جلوگیری کردند و به زدودن پیامدهای وحشتناک آن در سال ۱۹۸۶ و در سال‌های پس از آن کمک کردند.»

فاجعه اتمی چرنوبیل، حادثه‌ای هسته‌ای بود که در ۲۶ آوریل ۱۹۸۶ اتفاق افتاد؛ حادثه‌ای که در رآکتور هسته‌ای شماره ۴ نیروگاه چرنوبیل، در نزدیکی شهر پریپیات در شمال جمهوری سوسیالیستی اوکراین از اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی رخ داد.

روسیه و اوکراین مدتهاست یکدیگر را به حمله به نیروگاه اتمی زاپوریژیا متهم می‌کنند. برخلاف آنچه زلنسکی ادعا می‌کند، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز جمعه تاکید کرد ادامه حملات نیروهای مسلح اوکراین به نیروگاه اتمی زاپوریژیا می‌تواند منجر به «عواقب فاجعه‌بار» شود و هم‌چنین حملات مداوم نیروهای مسلح اوکراین به این نیروگاه هسته‌ای را «نگران‌کننده» خواند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است؛ حتی کسانی که مسلمان نیستند یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند/ قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • تولید ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ ای طی یک دهه در نیروگاه اتمی بوشهر
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»