Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس پلیس راهور تهران در خصوص طرح زوج و فرد در سال آینده گفت: طرح زوج و فرد بدون هیچگونه تغییری در سال ۱۳۹۷ مانند سال جاری اجرا خواهد شد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، سردار محمدرضا مهماندار درباره نحوه اجرای طرح زوج و فرد و طرح ترافیک در سال ۹۷ گفت: طی دو سه هفته اخیر که بحث طرح ترافیک و زوج و فرد و تغییرات آن مطرح شد، ذهن خیلی از همشهریان مشوش شد و نگران شدند که چه اتفاقی قرار است رخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اطمینان خاطر را به شهروندان می‌دهم که همه دستگاه‌های مسئول اعم از پلیس، شهرداری، وزارت کشور، مهم‌ترین دغدغه‌شان آسایش مردم و حفظ حقوق شهروندان است و نباید هیچ طرحی، اجرا شود که به مردم فشار مضاعفی بیاورد یا دغدغه‌ای را به دغدغه‌های آن‌ها اضافه کند.

مهماندار افزود: هنوز هیچ چیزی نهایی نشده است، اما داریم روی آن کار‌شناسی انجام می‌دهیم. تا کنون اجرای این طرح در حوزه زوج و فرد منتفی شده است و بدین ترتیب در سال ۱۳۹۷ هم مانند سال جاری طرح زوج و فرد بدون هیچ گونه تغییری اجرا خواهد شد.

وی افزود:، اما در مورد طرح ترافیک ما چند شرط گذاشتیم و الزاماتی را برای اجرای این طرح مطرح کردیم. البته همه دست اندرکاران نیز نگران بودند که باید الزاماتی رعایت شود.

رئیس پلیس راهور تهران تاکید کرد: چند شرط در این خصوص وجود دارد اول اینکه هر گونه تغییر نباید میزان ترافیک تهران را در محدوده طرح ترافیک افزایش دهد. مورد دوم این است که آلودگی تهران نباید افزایش یابد و موضوع سوم نیز این است که اگر قرار است طرحی اجرا شود، حتماً باید سازوکار‌های اجرایی آن فراهم شود مانند نصب دوربین‌ها و امکاناتی که بتوانیم نحوه اجرای آن را مدیریت کنیم. معتقدیم که هر گونه محدودیت باید راهکار جدیدی را نیز به مردم ارائه دهد.

وی درباره سهمیه اقشار مختلف برای ورود به طرح ترافیک اظهار داشت: در مورد طرح ترافیک سهمیه‌هایی نیز وجود داشت که به بعضی از اقشاری که ضرورت ایجاب می‌کرد وارد طرح شوند داده می‌شد، مانند خبرنگاران که برای تهیه خبر و پزشکان که برای مراجعه به بیمارستان نیازمند ورود به محدوده طرح ترافیک بودند.

سردار مهماندار ادامه داد: طبق توافقی که صورت گرفته این سهمیه‌ها در جای خود باقی خواهد ماند. مسئله‌ای که اکنون داریم روی آن کار می‌کنیم، بحث نحوه پرداخت است که حتماً به نفع مردم خواهد بود. شاید اقشاری که سهمیه ورود به طرح ترافیک داشتند، به جای اینکه در ابتدا هزینه را پرداخت کنند و سپس کارت سهمیه را دریافت کنند، در همان ابتدا کارت سهمیه را دریافت می‌کنند و فقط نحوه پرداخت با مدیریت خودشان و به ازای تعداد ورودی است که به محدوده طرح ترافیک خواهند داشت و تفاوت زیادی هم با مبالغ سال گذشته ندارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران همچنین گفت: با تمهیداتی که پیش‌بینی شده، هیچ تغییری در میزان سهمیه‌ها و میزان فروش روزانه طرح ترافیک به وجود نخواهد آمد. اکنون ۲۰ هزار طرح به صورت روزانه توسط شهرداری فروخته می‌شود که در ایام آلودگی نیز توسط ما ممنوع می‌شود که این تعداد در سال جدید نیز بیشتر نخواهد شد. در نتیجه هیچ تغییری در محدوده طرح ترافیک تهران به وجود نخواهد آمد بلکه با واگذار کردن مدیریت آن به خود افراد حتی ممکن است کاهش ترافیک در این محدوده نیز باشیم. 
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۴۰۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش‌های بدون سلبریتی شگفت‌انگیز هستند/ تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «اسب قاتلین» از ۱۹ فروردین تا ۳۱ اردیبهشت ساعت ۱۹ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است. فرزاد پریدار، این روز‌ها در نمایش «اسب قاتلین» نقش کشیش یا مانوس را بازی می‌کند.

پریدار درباره تجربه حضورش در «اسب قاتلین» به خبرنگار آنا گفت: در نسخه اصلی نمایشنامه؛ کشیشی به نام مانوس به واسطه طمع، خودش را به شیطان می‌فروشد. ولی در اجرای ما به صلاحدید کارگردان، مانوس در واقع فردی کلاهبردار است که خود را به جای کشیش جا زده است و این کار من را به عنوان بازیگر دچار چالش می‌کند، چون درواقع باید دو نقش بازی کنم، ولی وجه تمایر نقش من نسبت به بقیه نقش‌ها این است که یک تیپ را بازی می‌کنم و از آن‌جایی که من ذاتاً بازیگر تیپیکال هستم این نقش برایم جذاب است.

او ادامه داد: تماشاگر در نمایش «اسب قاتلین» با اعجاز نور، صدا و قاب‌های زیبایی روبرو می‌شود. وجه تمایز نمایش «اسب قاتلین» نسبت به نمایش‌های دیگر تغییر صحنه است، صحنه‌ها خیلی سریع و در تاریکی مطلق از این رو به آن رو می‌شوند و واقعا چیزی شبیه شعبده بازی اتفاق می‌افتد.

پریدار به اهمیت نور در این نمایش اشاره کرد و گفت: محمد هاشم زاده کارگردانی است که کار با نور را خیلی خوب می‌فهمد و در این نمایش هم به بهترین شکل از نوراستفاده کرده و در واقع نور جزئی از بازی و بازیگر‌های اصلی این نمایش است.


او با اشاره به اینکه نمایش «اسب قاتلین» روایت خطی ندارد توضیح داد: همین موضوع باعث می‌شود تماشاگر وقتی به خانه می‌رود هم ذهنش درگیر این نمایش می‌ماند، پازل‌ها را کنار هم می‌چیند و از کشف‌های جدیدش لذت میبرد. این به چالش کشیدن فکر تماشاگر به نظر من بسیار جالب است و خیلی از مخاطبان به ما گفتند یا برایمان نوشته‌اند که این نمایش را باید چند بار دید.

این هنرمند شیرازی اجرا در تهران را برای کسانی که از استان‌ها و شهرستان‌های دیگر می‌آیند رویدادی بزرگ ارزیابی کرد و افزود: به هر حال تهران پایتخت است و هنرمندان بهتر دیده می‌شوند. مخاطبینی که در پایتخت تئاتر می‌بینند حرفه‌ای‌تر هستند، چون تئاتر‌های مختلف ازشهر‌های ایران و حتی خارج از کشور دیده اند و برای بازیگر اجرا در مقابل مخاطبی که تئاتر را می‌شناسد خیلی ارزشمند است و باعث می‌شود که بیشتر تلاش کند و در نتیجه اجرای با کیفیت تری ارائه کند.

پریدار افزود: هیچ سلبریتی نداریم، ولی نمایش اسب قاتلین در چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر بیشتر جوایز را کسب کرد. متاسفانه بعضی اوقات، فقط حضور سلبریتی برای مخاطبین اهمیت دارد و خیلی‌ها به تماشای آثاری که چهره‌های شناخته شده ندارد نمی‌روند، درحالی که حضور یک بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون و تئاتر؛ به تنهایی تضمین خوب بودن آن اثر نیست و همچنین ممکن است تماشای نمایشی که هیچ چهره‌ای ندارد، تماشاگر را شگفت زده کند.

این بازیگر، حضور هنرمندان شهر‌های دیگر در تهران را در ارتقا سطح تئاتر کشور بسیار موثر دانست و گفت: در تهران سطح رقابت از سایر استان‌ها بالاتر است و وقتی هنرمندان شهر‌های دیگر برای اجرا به تهران می‌آیند سعی می‌کنند به بهترین خودشان تبدیل شوند و این انگیزه‌ای است که بازیگر، تلاش کند از لحاظ تجربه اجرا ومطالعه و سواد کاری؛ سطح خود را ارتقا بدهد و از مسئولین و دست‌اندرکاران حوزه نمایش درخواست می‌کنم از پتانسیل شهرستان‌ها بیشتر استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت ترافیکی و جوی جاده‌های کشور اعلام شد
  • بارش باران در جاده‌های ۱۱ استان
  • آخرین وضعیت ترافیکی آزادراه کرج تهران در ۱۷ اردیبهشت
  • آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور/ بارش باران در جاده‌های ۱۱ استان
  • وضعیت جاده‌ها / ترافیک سنگین در آزادراه‌های البرز
  • ترافیک سنگین در آزادراه قزوین کرج تهران
  • نمایش‌های بدون سلبریتی شگفت‌انگیز هستند/ تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
  • نمایش‌های بدون سلبریتی شگفت‌انگیز هستند/تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
  • وضعیت جاده‌ها / ترافیک سنگین صبحگاهی در آزادراه تهران - کرج
  • آخرین وضعیت ترافیکی آزادراه کرج تهران در ۱۶ اردیبهشت