Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، هادی حق‌شناس با حضور در استودیوی شبکه خبر با اشاره به آخرین وضعیت و شرایط اطفا حریق نفت‌کش ایرانی در ‌آبهای چین اظهار داشت: عملیات اطفاء حریق، از سوی یدک کش‌های آتش‌خواری که از سوی بندر شانگهای و مرکز تجسس-نجات چین در چند روز گذشته به کار گرفته در حال انجام است.

وی با بیان اینکه برای اطفاء سریعتر حریق از مراکز تجسس و نجات کشورهای اطراف درخواست کمک کردیم، تا با همکاری مرکز تجسس نجات چین بتوانند سریعتر عمل کنند، گفت: در حال حاضر یک یدک کش از ژاپن، در منطقه حادثه حضور دارد و یک یدک کش دیگر تا ساعاتی دیگر به منطقه خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: تعداد یدک‌کش‌های اطراف نفت‌کش به نظر می‌رسد کافی است؛ اما محدودیت‌های دیگری از جمله انجام عملیات اطفاءحریق صرفاً در طول روز طی چهار روز گذشته وجود داشته است که سازمان بنادر و دریانوردی، خواستار انجام عملیات در شب‌هنگام نیز شده است.

حق‌شناس از کاهش حریق خبر داد و گفت: اما مشکل این است که ۱۱۵ هزار تن مواد نفتی با درجه اشتعال بین بنزین و گاز، در نفت‌کش وجود داشته و به همین خاطر در مراحل اطفاء حریق طی روزهای گذشته، هر بار با انفجارهایی روبرو می‌شویم که مجدداً کار از نو انجام شده است.

وی بیان داشت: علاوه بر حضور تیم تجسس–نجات در منطقه، هیاتی از سازمان بنادر و دریانوردی، شرکت ملی نفت‌کش، ‌سفیر ایران در بندر شانگهای حضور دارند؛ اما تا زمانی که اطفاء حریق انجام نشود، به‌طور طبیعی ورود به کشتی اقدام پر ریسکی است و قابل انجام نخواهد بود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به مشکلات اعزام تکاورهای ایرانی در شب گذشته به منطقه اطفاء حریق نفت‌کش، گفت: تشریفات قانونی تیم تجسس –نجات که قرار بود از ایران اعزام شود، کمی به طول انجامید و وزارت امور خارجه در حال تلاش برای رفع مشکلات و اعزام تیم تجسس-نجات به محل حادثه است.

به گفته وی، در حال حاضر نیروهای ایرانی‌ در تیم تجسس-نجات چین حضور دارند و به‌طور طبیعی در صورت پایان اطفاء حریق وارد عمل خواهند شد.

حق‌شناس اظهار امیدواری کرد: عملیات اطفای حریق طی روزهای آینده به اتمام برسد.

true برچسب ها : سازمان بنادر و دریانوردی نفتکش نفتکش سانچی هادی حق شناس true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۴۵۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربات‌های حلزونی برای عملیات نجات و حرکت روی سیارات

دریافت 53 MB

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، گروهی از این ربات ها می توانند به طور مستقل یا بهم متصل حرکت کنند و فعالیت هایی انجام دهند که غیر ممکن به نظر می رسد.

طرح اولیه این نوآوری استفاده از ربات های کوچکی است که به تنهایی یا به طور گروهی از ابزارهای یک شکل حرکت می کنند. در حالت گروهی ربات ها با یکدیگر حرکت و حرکاتشان را تنظیم می کنند تا این فعالیت را انجام دهند.

می توان از ربات های مذکور برای نجات قربانیان بلایای طبیعی، انجام ماموریت های شناسایی در محیط های خطرناک یا حتی بررسی سطوح سیارات دیگر استفاده کرد.

دا ژائو و همکارانش در دانشگاه چین واقع در هنگ کنگ این ابزار را ابداع کرده اند.

کد خبر 6097249 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • ◄ امسال سازمان بنادر و بخش غیر دولتی ۱۵۴ همت سرمایه‌ گذاری می‌ کنند
  • ۳ عضو خانواده روستایی در سبزوار از زیر آوار بیرون کشیده شدند
  • درخواست بیش از ۳۰ سازمان مردم نهاد انگلیسی برای توقف توحش در رفح
  • ۱۵۴ همت در پروژه های بندری سرمایه گذاری می شود
  • وقوع ۷۰ حریق و حادثه در سمنان/ ۳۲ نفر از حوادث نجات یافتند
  • آتشنشانان شوش ۵۶ عملیات در بارندگی انجام دادند
  • جزییات حادثه حریق در خیابان لاله‌زار تهران
  • نجات جان ۱۵ نفر در آتش‌سوزی مجتمع مسکونی در قم
  • برخورد دستگاه قضا با ترک فعل انجام شده در حادثه امامزاده ابراهیم
  • ربات‌های حلزونی برای عملیات نجات و حرکت روی سیارات