Web Analytics Made Easy - Statcounter

لندن - ایرنا - 'ماندانا منصوریان' معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن طی ملاقاتی با دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی (آیمو)، بر لزوم استفاده از ظرفیت های بین المللی جهت تسریع در مهار آتش‌سوزی و نجات خدمه نفت‌کش سانحه دیده سانچی تأکید کرد.

به گزارش ایرنا، منصوریان که مسئولیت پیگیری مباحث سازمان بین‌المللی دریانوردی را برعهده دارد روز گذشته برای بار دوم بار برای ترغیب این سازمان به افزایش تلاش‌های بین‌المللی جهت مهار آتش گرفتن نفت‌کش سانچی با دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی و مدیر بخش حفاظت محیط‌ زیست دریایی آیمو ملاقات کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده ایران در این ملاقات ضمن تشکر از 'کی تاک لیم' دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی به‌واسطه توجه و همدردی ایشان با دولت، خانواده و اقوام خدمه نفت‌کش سانچی و اعلام آمادگی آیمو برای ارائه کمک‌های فنی در این سانحه، ضرورت اقدامات مؤثر و هرچه سریع‌تر برای اطفا حریق و جستجو و نجات خدمه نفت‌کش سانحه دیده سانچی را مورد تأکید قرار داد.
در پی این ملاقات مسئولین ارشد آیمو با تمام مراجع دیپلماتیک کشورهای ساحلی چین ارتباط گرفته و درخواست ارائه کمک‌های بین‌المللی برای مهار سریع‌تر آتش نفت‌کش شدند.
در تماس و ارتباط‌ های دیگری که نمایندگی ایران در آیمو با نمایندگان چین و پاناما برقرار نمود اولویت ایران جهت نجات خدمه که 30 نفر آن‌ها اتباع ایرانی و 2 نفر بنگلادشی هستند به‌طورجدی به‌طرف چینی گوشزد شد.
طرف چینی در این جلسه قول مساعد داد که مقامات این کشور تمامی تلاش خود را برای مهار فوری‌تر آتش‌سوزی به عمل خواهند آورد تا هرچه سریع‌تر امکان رسیدگی به وضعیت خدمه فراهم گردد.
«کی تاک لیم» دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی روز سه‌شنبه گذشته با انتشار بیانیه‌ای با خانواده قربانیان سانحه نفت‌کش سانچی ابراز همدردی کرده بود.
در این بیانیه آمده است: فکر و دعای ما همراه دریانوردانی است که در پی سانحه نفت‌کش سانچی و برخورد آن در آب‌های چین همچنان مفقود هستند. مراتب همدردی عمیق خود را به خانواده و دوستداران آن‌ها ابراز می‌نمایم.
وی افزود: همچنین لازم می دانم از همه‌کسانی که تاکنون در عملیات جستجو و نجات در سطح بین‌المللی شرکت داشته و برای اطفا حریق و پاک‌سازی دریا تلاش کرده‌اند تشکر نمایم.
دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی عنوان کرد: ما لحظه‌به‌لحظه این سانحه را دنبال و رصد می‌کنیم. آیمو آمادگی دارد تا هرگونه کمک فنی موردنیاز را در اختیار بگذارد. در بلندمدت انتظار می‌رود بررسی کاملی از سانحه به عمل آید و نتایج و یافته‌های مربوط به آن به اطلاع آیمو برسد تا ما بتوانیم هرچه در اختیار داریم بکار بگیریم تا وقوع سوانح مشابه را به حداقل برسانیم.
به گزارش ایرنا، یک فروند کشتی متعلق به شرکت ملی نفت‌کش ایران و تحت پرچم کشور پاناما که حامل 136 هزار تن میعانات گازی از مبدا بندر عسلویه به کره جنوبی بود، سه روز پیش در ساعت 16:30 به وقت تهران در محدوده دریایی چین (160 مایلی بندر شانگهای چین) با کشتی باری چینی برخورد کرد و براثر این اتفاق بلافاصله کشتی نفت‌کش دچار انفجار و حریق شد.
شبک**اروپام ** هـ ن **1392**انتشار: ابوالفضل بابایی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۴۸۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی انبار داروی بیمارستان امام حسین

آتش سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین(ع) با تلاش آتش نشانان بخیر گذشت و از بروز خسارت مالی سنگین جلوگیری بعمل آمد.

به گزارش مشرق، در پی تماس پرسنل بیمارستان و گزارش آتش سوزی در انبار داروی بیمارستان به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی، ستاد فرماندهی بلافاصله آتش نشانان ایستگاههای ۲، ۹۳ و ۷۳ را به همراه خودروی حمل دستگاههای تنفسی ایستگاه ۷۱ ساعت ۰۰:۲۵ روز گذشته رهسپار محل حادثه به خیابان مدنی جنوبی، بیمارستان امام حسین(ع) شدند.

عیسی عبدالپور، معاون منطقه شش عملیات در این باره گفت: آتش سوزی در طبقه همکف یک ساختمان دو طبقه با کاربری انبار رخ داده بود.

معاون منطقه شش عملیات در ادامه تصریح کرد: این ساختمان در ضلع جنوب شرقی محوطه بیمارستان با کاربری انبار دارو به مساحت تقریبی ۱۰۰ متر مربع رخ بود و در زمان رسیدن نیروهای آتش نشانی بخشی از قسمت شرقی انبار کاملاً شعله ور بود و دود زیادی به اطراف زبانه می کشید.

وی درباره روند عملیاتی آتش نشانان گفت: نیروهای عملیات بلافاصله پس از رسیدن به محل حادثه و مجهز شدن به تجهیزات حفاظت فردی و دستگاههای تنفسی ضمن قطع برق و گاز ساختمان به سرعت وارد انبار شدند و با استفاده از یک رشته لوله آبدهی، عملیات مهار آتش را آغاز کردند.

عبدالپور خاطرنشان کرد: این آتش سوزی می‌توانست علت رخداد یک حادثه در سطح وسیع تر شود و خسارت مالی سنگینی برجای گذارد و موجب از بین رفتن داروهای کمیاب مختص بیماری های خاص گردد که با سرعت عمل و دقت بالای آتش نشانان در کمترین زمان ممکن مهار و خاموش شد.

معاون منطقه شش عملیات در پایان افزود: آتش نشانان ضمن عملیات مهار آتش پس از انجام لکه گیری و انجام عملیات تهویه(تخلیه دود و جایگزینی هوای تمیز) در ساختمان انبار داروی بیمارستان، ایمن سازی موقعیت و تحویل محل حادثه به پرسنل بیمارستان به ماموریت خود پایان دادند.

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری (فیلم)
  • مهار آتش‌سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • (ویدئو) مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • واکنش نماینده ایران به کشف گور‌های جمعی در خان یونس
  • واکنش نماینده ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • کارگاه چوب بری در جاده مخصوص کرج در آتش سوخت
  • ◄ دیدار کنسول هند با 16 خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • مهار آتش در خودروی سواری
  • آتش سوزی انبار داروی بیمارستان امام حسین