Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با اشاره به اینکه کمک مالی دولت به شهرداری‌ها بسیار کم و ناچیز است، گفت: شهرداری اهر درآمد بسیار کمی دارد. ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹ استانها آذربایجان شرقی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهر، بیت‌الله عبدالهی عصر امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات شهری و شهرداری اهر با حضور مدیرکل امور شهری و شوراهای آذربایجان شرقی، اظهار کرد: جمعیت شهر اهر با وجود اینکه به بیش از یک‌صد هزار نفر رسیده ولی می‌توان گفت نسبت به گذشته نه امکاناتی اضافه‌شده و نه توان مالی شهرداری اهر برای خدمات رسانی افزایش یافته.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که باید همگی به این فکر باشیم چگونه می‌توانیم به شهرداری‌های اهر و هریس که با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند جان دوباره ببخشیم، افزود: در خصوص تقویت روشنایی داخل شهر اهر که از مسئولان امر پیگیری بودیم گفتند از استانداردها فراتر است و عملاً به تقویت روشنایی شهر اهر پاسخ منفی دادند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس ادامه داد: از روزی که به مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نماینده مردم اهر و هریس راه‌یافته‌ام قسم‌خورده‌ام که از حق‌وحقوق مردم دفاع کنم و این‌که ببینم روستانشین یا شهرنشین مشکلاتی دارند آن را نمی‌توانم نادیده بگیرم.

عبدالهی در ادامه بر لزوم توجه شهرداری و شورای شهر به زیباسازی و نورپردازی در شهر اهر تأکید کرد، گفت: مردم سرمایه‌های اجتماعی هر شهر و روستا هستند و آن کاری که مردم در زیباسازی شهر اهر می‌توانند انجام دهند هیچ‌کسی نمی‌تواند به‌طوری که اگر ساختمانی در اهر احداث می‌شود حداقل با تخفیف در عوارضات به آن‌ها از مردم بخواهیم که نورپردازی را در ساختمان‌ها لحاظ کنند.

وی بابیان اینکه تکیه شهرداری به منابع دولتی و عوارضات آن‌طور که انتظار داریم نمی‌تواند در زیباسازی شهر اهر اثرگذار باشد، ابراز داشت: سازمان آتش‌نشانی اهر با کمترین امکانات به شهر و روستاهای این شهرستان خدمات ارائه می‌کند در واقع می‌توان گفت که آتش‌نشانی از نظر امکانات مظلوم واقع‌شده و نیازمند توجه ویژه‌ای هستند اما متأسفانه این آتش‌نشانانی که در هنگام وقوع حوادث جان خود را فدا می‌کنند ما نیز باید از خود سوال کنیم که در قبال فداکاری‌های آن‌ها چه‌کار کرده‌ایم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس همچنین بر جذب مشارکت‌های مردمی در توسعه و آبادانی شهر اهر تأکید کرد، افزود: برای زیباسازی شهر اهر باید از مردم بخواهیم تا به نمای ساختمان‌ها بیشتر توجه کنند و از آن‌ها حمایت کنیم تا سیمای شهر را با این طریق نسبت به سایر شهرها با ارائه طرح‌های جدید متفاوت‌تر کنیم.

عبدالهی خواستار ایجاد شهرک ویلایی در شهرستان اهر شد، گفت: شهرداری اهر می‌تواند برای رسیدن به درآمد پایدار و توسعه شهری، شهرک ویلایی ایجاد کند چراکه اهر با وسعت و گستردگی که دارد می‌تواند دارای شهرک ویلایی هم باشد.

انتهای پیام/

R7887/P1336/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۴۸۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها پل ارتباطی دولت و مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ استاندار لرستان گفت:شوراها پل ارتباطی دولت و مردم هستند و می توانند زمینه ی مشارکت مردم را در حکمرانی با دعوت و تشویق آنها به وجود آورند.
 ابوطالب شفقت با اشاره به اینکه شهرداران و شهرداری ها مسئول ایجاد نشاط اجتماعی فردی و عمومی هستند، افزود: همه ی اقدامات شهرداری ها از جمله ایجاد فضای سبز، ایجاد نماهای شهری، کاهش ترافیک و تنظیف زمینه ساز نشاط فردی و اجتماعی هستند.
وی با بیان اینکه شوراها محل مطالعات نظری و عملی شهرداران هستند.گفت:در شهرهای کوچک باید شرایطی فراهم شود که باعث تشویق مردم برای مهاجرت به آنها شوند.
استاندار لرستان همچنین در خصوص نقش شهرداری ها در گردش اقتصادی داخل استان افزود: با توجه به ازدیاد  طرح های خرد در شهرداری ها برای گردش مالی در داخل استان برای اجرای آنها از پیمانکاران بومی استفاده شود.
شفقت با اشاره به حادثه خیز بودن استان در  بحران سیل گفت: آبخیزداری و آبخوان داری در مناطق سرچشمه ی ایجاد سیل باید توسط دستگاه های مربوطه انجام شده و در شهرهایی مانند خرم آباد و پلدختر که رودخانه ها از میان شهر عبور می کنند باید تعاملات لازم با دستگاه های ذیربط انجام شوند.
استاندار لرستان با اشاره به نقش مهم نمایندگان شهرهای کوچک در مجلس شورای اسلامی برای تدوین قوانین محرومیت زدایی در این شهرها افزود:نمایندگان شهرهای کوچک در مجلس می توانند با تشکیل فراکسیون های لازم قوانینی را برای ایجاد زیرساخت ها و محرومیت زدایی از این شهرها تدوین کنند.




دیگر خبرها

  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • شوراها پل ارتباطی دولت و مردم
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است
  • سابقه چندساله رشد تولید با مشارکت مردم در صنعت نفت
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • مطالبات ساکنین پایین‌دست سد سیمره پرداخت شود