Web Analytics Made Easy - Statcounter

قهرمان تنیس‌ روی میز خراسان‌رضوی و عضو تیم ملی این رشته گفت: یکی از اهداف اصلی‌ام، حضور در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ است. ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۷ استانها خراسان رضوی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، مهشید اشتری؛ 17 ساله و عضو تیم ملی پینگ پنگ ایران است که تاکنون در رقابت‌های مختلف داخلی و برون مرزی شرکت کرده و حائز رتبه‌های مختلفی نیز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از ویژگی‌های این ورزشکار جوان خراسان رضوی این است که در تمامی رده‌های تیم ملی نیز حضور داشته است.

وی مهمان تحریریه خبرگزاری تسنیم خراسان رضوی و با وی در مورد مسائل مختلفی صحبت صورت گرفت که مشروح این مصاحبه را در زیر می‌خوانید:

تسنیم: چطور شد که به رشته پینگ‌پنگ روی آوردید؟

اشتری: در سن 9 سالگی، پدرم که خود نیز در این رشته فعالیت دارد وسایل پینگ‌پنگ را فراهم کرده و مرا با این رشته آشنا کرد؛ سپس دو سال به‌طور معمولی در این رشته فعالیت داشتم و در هیئت پینگ‌پنگ خراسان‌رضوی ثبت نام کردم.

پس از آن با تغییر شرایط و پیشرفت مطلوب در زمینه پینگ‌پنگ، به‌طور جدی به آن پرداخته، کاملاً علاقمند شدم و در حال حاضر 5 سال عضو تیم ملی بوده و به‌طور کلی 8 سال در این زمینه فعالیت دارم.

تسنیم: در چه بخش‌ها و رده‌هایی مدال کسب کرده‌اید؟

اشتری: تاکنون با تلاش‌های بی‌وقفه و با همراهی رئیس هیئت پینگ‌پنگ خراسان‌رضوی، مقام نخست در نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان را در رده کشوری کسب کرده‌ام و در بحث استانی نیز مقام نخست را دارا هستم.

از آغاز سال تاکنون در مسابقات مختلفی اعم از مسابقات آسیایی چین در بخش بزرگسالان در مهرماه، رقابت‌های باکو در بخش بزرگسالان در اردیبهشت‌ماه، مسابقات آلمان در بخش بزرگسالان در خردادماه، رقابت‌های کره جنوبی در بخش جوانان در تیرماه، مسابقات انتخابی المپیک در مهرماه و پرتغال در ماه گذشته حضور داشتم.

تسنیم: آیا هیئت پینگ‌پنگ خراسان‌رضوی حمایت مناسبی از فعالیت‌های فعالان این حوزه صورت می‌دهد؟

اشتری: از زمان انتصاب کاظم مستحقی‌راد به‌عنوان رئیس هیئت پینگ‌پنگ خراسان‌رضوی، این ورزش پیشرفت روزافزونی داشته و از بنده به میزان لازم حمایت می‌شود اما حمایتی از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان مشاهده نشده است.

پینگ‌پنگ رشته‌ای با هزینه‌های بالا است، به‌عنوان مثال یک راکت پینگ‌پنگ حدود 7 میلیون ریال است؛ همچنین تنها هزینه ایاب و ذهاب از سه ماه اخیر تاکنون 10 میلیون ریال شده که تمامی این هزینه‌ها را هیئت به‌عهده گرفته است، در حال حاضر خرید راکت و کفش، حضور مربی و نظایر آن تنها با حمایت هیئت پینگ‌پنگ خراسان‌رضوی و خانواده‌ها پیش می‌رود.

تسنیم: آیا هیئت پینگ‌پنگ سالن اختصاصی در اختیار دارد؟

اشتری: فضای هیئت پینگ‌پنگ خراسان‌رضوی اختصاصی بوده اما تا حدودی از استاندارد لازم برخوردار نیست؛ همچنین در این سالن تنها 4 میز پینگ‌پنگ وجود داشته که این برای پیشرفت و توسعه این ورزش در خراسان‌رضوی کفایت نمی‌کند.

در صورت وجود خانه پینگ‌پنگ در این استان و تعداد میزهای بیشتر، می‌توان تلاش بیشتری برای رشد و ارتقاء این ورزش کرد اما در هر صورت حمایت‌های رئیس هیئت پینگ‌پنگ خراسان‌رضوی تاکنون در سطح بالایی بوده و سبب پیشرفت بسیار به‌ویژه در بانوان شده است.

 از مشکلات دیگر می‌توان به پرداخت تمامی هزینه‌های ناشی از ایاب و ذهاب و نظایر آن توسط هیئت پینگ‌پنگ خراسان‌رضوی و عدم حمایت از ورزشکاران توسط اداره‌کل ورزش و جوانان اشاره کرد که در این حمایت، خانواده‌ها نیز سهیم بوده و همکاری بسیاری از آنها صورت گرفته است.

تسنیم: برای آینده خود چه تصمیمی دارید؟

اشتری:  هدف اصلی‌ام، حضور در المپیک 2020 بوده و هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی برای آن هستم، البته المپیک آرژانتین در بخش جوانان نیز حائز اهمیت بوده و توانایی حضور در آن را پیش‌بینی می‌کنم اما المپیک 2020 به‌عنوان هدف اصلی است.

تسنیم: برای حضور در مسابقات جهانی چه اقداماتی انجام داده‌اید؟

اشتری: تمرینات مسابقات جهانی را از اول فروردین‌ماه 96 آغاز کرده و در صورت ادامه آن در شهر تهران، تلاش جهت اخذ سهمیه را در نظر دارم، البته دور نخست این مسابقات در هند بوده که مقامی در این مسابقات در دو بخش آقایان و بانوان کسب نشد اما با همکاری‌های رئیس هیئت پینگ‌پنگ خراسان‌رضوی، اخذ سهمیه را به خود می‌بینم.

تسنیم: آیا هم‌اکنون دارای شغل دیگری در کنار رشته ورزشی خود هستید؟

اشتری: در حال حاضر تنها در رشته ورزشی پینگ‌پنگ فعالیت داشته و به‌دلیل کمبود زمان و درگیری در این رشته جهت کسب مقام‌های افزون‌تر، هیچ‌گونه شغل دیگری در کنار این رشته ندارم.

تسنیم: چند ساعت در روز را به ورزش پینگ‌پنگ اختصاص می‌دهید؟

اشتری: در تهران حدود سه ساعت صبح و سه ساعت در بعدازظهر وقت خود را صرف فعالیت در این رشته می‌کنم، در خارج از شهر مشهد، فعالیت‌ها و تمرینات صورت گرفته زیر نظر هیئت پینگ‌پنگ خراسان‌رضوی قرار داشته و به‌ دلیل تمرینات بسیار، خارج از زمان‌های کلاس فعالیتی ندارم.

تسنیم: آیا فعالیت در ورزش پینگ‌پنگ به تحصیلات شما آسیب می‌زند؟

اشتری: به‌دلیل فعالیت در این رشته، میزان پیگیری‌ام در موضوع تحصیلات، کاهش یافته و زمان کافی جهت مطالعه وجود ندارد، در واقع پینگ‌پنگ سبب فاصله بین درس‌هایم شده و در حال حاضر کم‌تر از سه ساعت به مطالعه می‌پردازم اما تلاش می‌کنم این روند را بهبود ببخشیم و تحصیل را نیز در اولویت قرار دهم.

تسنیم: آیا ورزش پینگ‌پنگ با رشته تحصیلی شما مطابقت دارد؟

اشتری: هم‌اکنون در سطح پیش‌دانشگاهی قرار داشته و به مرحله گزینش رشته نرسیده‌ام اما انتخاب رشته تربیت‌بدنی در دانشگاه را در نظر داشته و این رشته تحصیلی را در کنار ورزش پینگ‌پنگ ادامه می‌دهم.

گفت‌وگو از ثمر نمازی

انتهای پیام/

R41347/P36439/S6,1188/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۵۰۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح بانو توانا در رشته‌های آبی وشنا درکشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ نواب رئیس هیئت‌های شنای استان‌های کشور در نخستین جلسه هیئت‌های شنای استان‌های کشور گفت: طرح‌های پیش رو برای گسترش شنای بانوان بررسی شد.
ورنوس نائب رئیس فدراسیون شنا از مهم‌ترین عناوین این جلسه را بررسی اجرای طرح بانو توانا در کشور دانست وگفت: این طرح با هدف ورود و فعالیت بانوان بالای ۳۵ سال در رشته‌های آبی و شنا برای حفظ بیشتر سلامتی این قشر به زودی در سراسر کشور و با کمک مدارس شنا اجرا می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وی افزود:در اجرای این طرح هیئت شنای استان اصفهان از پیشتازان است و با توجه به موفقیت سه مدرسه شنای استان اصفهان در کشور عمکرد این هیئت الگویی برای هیئت‌های دیگر در این جلسه معرفی شد.
در پایان این جلسه از تلاش‌های نواب رئیس هیئت‌های شنای استان‌های کشور تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • اعتراض پوچ و خطرناک علیه ایران/ ژیمناستیک دستمایه تمامیت خواهی و منفعت طلبی سهم خواهان
  • فرهنگیان سراسر کشور به سبلان صعود می کنند
  • باخ: حاضرم اولین نفر در رودخانه سن شنا کنم
  • تمام رشته‌های المپیکی باید مورد حمایت قرار گیرند
  • پینگ پنگ باز قدرتمند چین تایپه‌ حریف نوشاد در گرند اسمش عربستان
  • برگزاری سومین دوره مسابقات تنیس روی میز اپن آزاد بزرگسالان در مشهد
  • پینگ‌پنگ باز ١٩ ساله چین تایپه حریف عالمیان در جدول اصلی
  • پینگ پنگ باز ١٩ ساله چین تایپه حریف نوشاد عالمیان در جدول اصلی شد
  • اجرای طرح بانو توانا در رشته‌های آبی وشنا در کشور
  • اجرای طرح بانو توانا در رشته‌های آبی وشنا درکشور