Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-07@00:07:26 GMT

مبدا انفجار رادیویی فضایی شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۵۱۸۶۹

مبدا انفجار رادیویی فضایی شناسایی شد

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از پایگاه خبری ساینس دیلی، هنگام مطالعه این امواج رادیویی عظیم، مشخص شد امواج دارای چرخش و صدای منحصر به فردی هستند که چرخش آن‌ها با عنوان چرخش فارادی و صدای آنها به عنوان انفجار شناخته می‌شود. محققان از طریق اندازه‌گیری این دو پدیده درک بهتری از شرایط فضایی که موجب تشکیل امواج رادیویی شده‌اند، به دست می‌آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این مطالعات مبدا امواج رادیویی در فاصله 3 میلیارد سال نوری از زمین است. اولین انفجار رادیویی که Lorimer Burst FRB 010724 نام داشت، در سال 2007 میلادی شناسایی شد و پس از آن ده‌ها انفجار رادیویی دیگر نیز شناسایی شدند. اما FRB 121102 یک انفجار منحصر به فرد است. چرخش این موج 500 بار بیشتر از تمام انفجارهای رادیویی شناخته شده است.
به اعتقاد محققان این شدت دوران نشان دهنده عبور امواج از یک میدان مغناطیسی بسیار قوی است که در اثر لایه‌ای از پلاسما ایجاد شده است.
در این تحقیقات مشخص شد مبدا این انفجار رادیویی در نزدیکی یک سیاهچاله بسیار عظیم یا یک ستاره نوترونی است.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature منتشر شده است.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۵۱۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضای منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم

وزیر ارتباطات تاکید کرد : ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد و در حال حاضر مشتریانی در سطح دنیا برای این نوع ماهواره‌ها وجود دارد.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : با تلاش‌های جهادگرانه متخصصان ایرانی، در افق برنامه ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور، شاهد خودکفایی و تبدیل شدن ایران به قطب فضایی منطقه خواهیم بود.

وی افزود: با وجود تثبیت فناوری‌ها در برخی حوزه‌ها، تمرکز اصلی بر بازاریابی خدمات فضایی ایران در سطح جهانی، به خصوص در زمینه پرتابگر‌های سبک و ماهواره‌های کوچک است.

زارع پور اظهار داشت : ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد و در حال حاضر مشتریانی در سطح دنیا برای این نوع ماهواره‌ها وجود دارد.

وی افزود: برای رسیدن به خودکفایی کامل و چرخش خودجوش صنعت فضایی، نیازمند سرمایه گذاری در زمینه‌های مختلف این حوزه هستیم.

وزیر ارتباطات تاکید کرد :  جمهوری اسلامی ایران با برگزاری نمایشگاه‌ها و رویداد‌های فضایی، به دنبال جذب شرکای بین‌المللی و توسعه همکاری‌ها در این زمینه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم
  • کشف اتفاقی شهاب‌سنگ در ایران؛ قطعه‌ای زیبا از هسته یک سیاره را ببینید | تصویر
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضای منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • شناسایی یک شهاب سنگ از هسته سیارک توسط محققان کشور
  • موتور سواران هنگام سوخت گیری به این نکات توجه کنند (فیلم)
  • ایستگاه‌های زمینی؛ کلید توسعه فضایی ایران
  • رسالت امام صادق (ع) انفجار علمی بود
  • جهت چرخش آب در اکوادور خط میانی کره شمالی و جنوبی (فیلم)
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین