Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان محمدرضا سیفی در خصوص حق الزحمه معلمان مدارس عشایر گفت: طبق اساسنامه تاسیس مدارس عشایر و بنا بر تاکید ریاست جمهوری و تصویب این آیین نامه در شورای عالی آموزش و پرورش، معلمان عشایری از حق کوچ، اسکان و ایاب و ذهاب متفاوت تری نسبت به معلمان عادی برخوردار هستند. بر این اساس به علت سختی کار در این افراد درصد بیشتری از حقوق و مزایا نسبت به معلمان عادی به این افراد تعلق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سهم تأسیس مدارس عشایری نسبت به مدارس معمولی از سرانه وزارت آموزش و پرورش سه برابر است، اما درحال حاضر به علت کمبود منابع مالی دولت هنوز نسبت به پرداخت سهم سرانه وزارت آموزش و پرورش اقدامی صورت نگرفته است.

سرپرست دفتر آموزش وپرورش عشایر کشور خاطر نشان کرد: به علت وجود محدودیت‌های بسیار در مدارس عشایری در صورت پرداخت سهم سرانه اولویت با مدارس عشایر است چرا که از لحاظ امکانات اولیه از جمله سرویس بهداشتی این مدارس دچار کمبود بوده و نیاز به رسیدگی‌های بسیاری دارند.

سیفی در خصوص مصارف بودجه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: توسعه و تجهیز مدارس شبانه روزی، تامین سرویس ایاب و ذهاب معلمان عشایری، تبدیل مدارس کپری و خشت و گلی به کانتینر، کیفیت بخشی به آموزش‌های دانش آموزان، برگزاری دوره‌های آموزشی معلمان عشایری با توجه به شرایط زیست محیطی خاص و بومی و رسیدگی به وضعیت آموزش مسائل عقیدتی از جمله زمینه‌های صرف بودجه مربوط به آموزش عشایر دروزارت آموزش وپرورش محسوب می‌شوند.

وی درباره نحوه انتخاب معلمان عشایری یادآور شد: انتخاب معلمان برای تدریس به دانش آموزان عشایری بر عهده استان‌ها است، اما اولویت در انتخاب این افراد به افراد بومی داده می‌شود چرا که افرادی که در شرایط بومی زندگی می‌کنند نسبت به موقعیت و امکانات مدارس محروم در عشایر آشنایی دارند.

سرپرست دفتر آموزش وپرورش عشایر کشور در خصوص امتیاز‌های خاص معلمان عشایر نسبت به دیگر معلمان گفت: به علت سختی کار، مسیر رفت و آمد و مشکلات فراوانی که در روند فعالیت معلمان عشایر وجود دارد افراد کمتری نسبت به اینگونه فعالیت‌ها تمایل نشان می‌دهند؛ بنابراین باید شرایط خاصی برای اینگونه افراد در نظر گرفته شود تا با اعطایامتیازات ویژه انگیزه کار و افزایش بازخورد آموزشی را به همراه داشته باشیم.

سیفی افزود: در حال حاضر ۱۸۲ هزار دانش‌آموز عشایری در سطح کشور مشغول به تحصیل هستند که این تعداد از دانش‌آموزان در ۲۳ استان کشور تقسیم‌ّبندی می‌شوند. از مقطع پیش‌دبستانی تا پایان دوره متوسطه دوم در این مدارس مورد آموزش قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۰۵ مدرسه شبانه‌روزی و ۷۴ هنرستان مختص دانش‌آموزان عشایر در سطح کشور وجود دارد که به‌طور کلی ۱۶ هزار نیرو اعم از اداری، آموزشی و مدیر در این مدارس فعالیت می‌کنند.

سرپرست دفتر آموزش وپرورش عشایر کشور عنوان کرد: در مدارس عشایری متحرک با سازه‌های چادر تنها یک معلم در تمامی مقاطع به ارائه آموزش می‌پردازد، اما در مدارس شبانه روزی و هنرستان‌ها که به‌طور ثابت مشغول به فعالیت هستند نیرو‌های اداری، معلمان و مدیر در قالب تیم آموزشی به کار گرفته می‌شوند.

سیفی در خصوص سطح آموزشی معمان عشایر اذعان داشت: همه ساله در فصل تابستان به منظور کیفیت‌بخشی به نحوه آموزش معلمان دوره‌های بازآموزی برگزار می‌شود و به منظور بررسی عملکرد مناسب آن‌ها سرکشی از مدارس عشایر به‌طور ویژه توسط راهبران آموزشی انجام شده و سطوح آموزشی بررسی می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر هیچ گونه آمار از دانش‌آموز و یا معلم تبعه خارجی در زیرگروه عشایر وجود ندارد و فعالیت آموزشی این گونه افراد در سیستم آموزش و پرورش تحت پوشش ۴۶۰ هزار اتباع خارجی مشغول به تحصیل قرار می‌گیرند.

700

محمدرضا سیفی حق الزحمه معلمان مدارس عشایر دانش آموز عشایر سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر کشور سختی کار معلمان مناطق محروم، آموزش و پرورش نحوه انتخاب معلمان عشایری

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۵۲۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد ۲ گانه‌ی آمریکا با تحولات بین المللی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ امام جمعه موقت رودبار در خطبه‌های نماز جمعه این شهر به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان حامی مردم غزه اشاره کرد و گفت: امریکا مدعی دموکراسی با تحولات بین المللی برخورد دوگانه‌ای دارد که مصداق آن سرکوب جنش‌های اخیر دانشجویی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی فرجی با اشاره به اهمیت نقش کارگر در جامعه و تولید، افزود: کارفرما با پرداخت به موقع دستمزد کارگران، ارج و قرب آنان را نگه دارند، زیرا رونق تولید بدون اهتمام کارگران میسر نمی‌شود.

وی با تبریک روز معلم به معلمان، افزود: آینده نظام و انقلاب متعلق به فرزندان ماست و برای پرورش این نسل معلمان باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

امام جمعه کوچصفهان هم در آیین سیاسی و عبادی نمازجمعه این بخش، بر لزوم مبارزه با مفاسد اقتصادی تاکید کرد و گفت: وعده صادق امروز دولت سیزدهم باید مبارزه با سوداگران امنیت و مفاسد اقتصادی باشد تا مردم رفاه را در سفره‌های خود احساس کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالله هاشمی با تبریک هفته معلم، سند تحول بنیادی آموزش و پرورش را نقشه راه برای توسعه این نهاد آموزشی دانست و افزود: معلمان و دبیران جامعه باید بر ارتقای آموزش‌های علمی برای اشاعه فرهنگ اسلامی و ایرانی به ویژه عفاف و حجاب تلاش کنند.

وی در ادامه با تجلیل از صدا و سیمای گیلان در پوشش مناسب اطلاعات و اخبار این استان، از گزارش دانش آموز امانت‌دار و درستکار کوچصفهانی در بازگرداندن طلای ۶۰ میلیون تومانی به صاحب اصلیش قدردانی کرد و گفت: رسانه ملی همواره بازوی توانمند نظام در مقابله با رسانه‌های معاند است.

در پایان نماز جمعه از رقیه برقی دانش آموز درستکار کوچصفهانی تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • برخورد ۲ گانه‌ی آمریکا با تحولات بین المللی
  • هشدار درباره افت درسی و ترک تحصیل دانش‌آموزان
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان
  • ضرورت طرح مسئله برای دانش آموزان در موضوع آب
  • کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت
  • حمایت از ۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل / اعطای بورسیه براساس پویایی و تلاش دانش‌آموزان
  • حمایت از ۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل/اعطای بورسیه براساس پویایی و تلاش دانش آموزان