Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@16:06:39 GMT

رنگ دندان‌ها در سلامت آنها موثر نیست

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۵۲۲۹۷

رنگ دندان‌ها در سلامت آنها موثر نیست

اصفهان- یک دندانپزشک گفت: روش های مختلفی از جمله لامینیت و ونیر برای زیباسازی دندان وجود دارد اما این روش ها بسته به نوع دندان هر فردی متفاوت است.

محمد حسین حسام در گفت و گو با خبرنگار قدس‌آنلاین ضمن اشاره به اینکه رنگ دندان‌ها در سلامت آنها موثرنیست اظهارکرد: اگر زیبایی دندان‌ها برای افراد مهم باشد معمولاً بوسیله درمان‌هایی مانند لامینیت، ونیر و سایر درمان‌های زیبایی مانند بلیچینگ (سفید کردن دندان‌ها) می‌توان به زیبایی قابل قبول از دید بیمار رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: روش بلیچینگ یا همان سفید کردن دندان به دو شکل انجام می‌شود؛ یکی با حضور بیمار در طی چند جلسه در مطب و دومی که به تکنیک سفید کردن در خانه معروف است، در برخی موارد از ترکیبی از هر دو این روش‌ها برای حصول نتیجه بهتر استفاده می‌شود؛ طی روند اول، در مطب ماده سفیدکننده دندان روی آن قرار گرفته و پس از مدت زمان حدود نیم تا یکساعت از سطح دندان تمیز می‌شود، در مورد تکنیک سفید کردن در خانه نیز ابتدا قالبی از بیمار تهیه و از روی آن وسیله‌ای شفاف ساخته می‌شود که با آن «تری بلیچینگ» می گویند، این وسیله به بیمار داده می‌شود و از او خواسته شده که طبق دستور ماده سفید کننده را درون ان گذاشته و استفاده کند.

حسام در پاسخ به اینکه اعمال این روش چند روز به طول می انجامد، گفت: استفاده از این روش دو هفته یا بیشتر، بسته به عامل تغییر رنگ دندان، به طول می انجامد و در این روش ساختار دندان طی یک واکنش شیمیایی و با تجزیه مولکول های رنگی،  سفید می شود.

وی تصریح کرد: در این روش نه مینای دندان از بین می رود و نه آسیبی به دندان وارد می شود تنها ممکن است این روش برای برخی افراد ایجاد حساسیت کند. یعنی ممکن است پس از انجام این عمل دندان یک فرد پس از نوشیدن آب سرد کمی درد بگیرد.

این دندانپزشک بیان کرد: ممکن است این روش در تمامی افراد جواب ندهد. به عنوان مثال افرادی که از داروی تتراسایکلین استفاده کرده اند، تغییر رنگ های دندانی آنها بسیار مقاوم بوده و به سختی به درمان پاسخ میدهند. 

حسام افزود: علاوه بر اینکه این روش برای تعدادی از افراد کارساز نیست، ممکن است پس از یک سال از کاربرد این روش دندانهای بیمار دوباره به رنگ قبلی بازگردد از این رو پایداری این عمل تضمینی ندارد و حتی ممکن است برای پاسخ گیری نهایی این عمل چندین بار انجام شود.

وی با اشاره به روش های  زیبایی ترمیمی اضافه کرد: در این روش ها  با استفاده از مواد همرنگ دندان، دندان با رنگ مورد علاقه بیمار ترمیم می شود. به این معنی که لایه ای از مواد همرنگ دندان روی دندان قرار می گیرد.

این دندانپزشک اضافه کرد: مزیت این روش این است که علاوه بر اینکه می توان طیف رنگ سفید دندان را انتخاب کرد، امکان تغییر فرم دندانها نیز با این روش امکان پذیر است  و به این عمل اصطلاحا کامپوزیت ونیر گفته می شود.

حسام گفت: روشی دیگری نیز وجود دارد که ابتدا دندان در حد بسیار کم تراش می خورد و قالبی از آن تهیه می‌شود، سپس در لابراتوار لایه‌ای به نازکی ۳ میکرون از جنس سرامیک برای روی دندان تراش خورده ساخته می‌شود که به این روش لامینیت می گویند؛ لامینیت ها جلسه بعد پس از امتحان و بررسی همه جوانب کار، روی دندان چسبانده می‌شود.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۵۲۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر سلامت دهان و دندان بر تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت سلامت دهان و دندان را موجب تقویت سلامتی در قسمت‌های مختلف بدن دانست و از برگزاری پویش سلامت دهان و دندان با اهداف آموزش عمومی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، زهرا سید معملی اظهار کرد: سلامت دهان و دندان به نوعی منشأ سلامتی جسم، روح و روان است و حتی در سلامت اجتماعی نیز نقش آفرین بوده و می‌تواند در روابط اجتماعی افراد را تقویت یا در آن اختلال ایجاد کند.

وی افزود: سال جاری تمرکزمان این است که از تمام حوزه‌ها و رده‌های بهداشتی و درمانی برای بهبود سلامت دهان و دندان مردم استفاده کنیم و از بهورز در روستاها تا مراقبان سلامت در شهرها، پزشکان و کارشناسان بهداشتی در تمام مراکز متعلق به حوزه سلامت می‌توانند در این عرصه کمک کنند.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان اینکه عواملی که می‌تواند در ناحیه دهان و دندان بیماری ایجاد کند در سایر قسمت‌های بدن نیز ایجاد بیماری می‌کند، گفت: به عنوان مثال بین بیماری‌های شدید لثه و دیابت ارتباط وجود دارد و این دو بیماری بر یکدیگر اثرگذار است، همچنین بین بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های دهان و دندان و لثه ارتباط وجود دارد.

سید معملی ادامه داد: مادر باردار نیز می‌تواند برای جنین و نوزادش از طریق بیماری‌های دهان و دندان مشکلاتی ایجاد کند، بنابراین سلامت دهان و دندان به سلامت سایر قسمت‌های بدن کمک شایانی می‌کند، همچنین نقش مشترک تمام افراد درگیر بهداشت و درمان در سلامت دهان و دندان مشهود است و این مسئله تنها وظیفه بهداشت‌کاران دهان و دندان و دندان‌پزشکان نیست.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف مشخص در سال جاری این است که از دیدگاه عامل خطر مشترک، یعنی توجه به عواملی که بیماری‌های دهان و بیماری‌های دیگر را ایجاد می‌کند، به مسئله بهداشت دهان و دندان پرداخته شود، البته در این راستا نقش ویژه متوجه بهداشت‌کاران و مراقبان سلامت دهان و دندان و دندان‌پزشکانی است که در بخش‌های دولتی و خصوصی کار می‌کنند.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان اینکه هفدهم تا نوزدهم اردیبهشت «پویش سلامت دهان و دندان» با هدف افزایش آگاهی عمومی در سلامت دهان و دندان در سطح کشور برگزار می‌شود، گفت: در این سه روز برنامه‌های مختلفی برای دانش‌آموزان، مدارس و جامعه برگزار خواهیم کرد که شناساندن عوامل سلامت و بیماری دهان و دندان از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این پویش خواهد بود، دندان‌پزشکان بخش خصوصی و دولتی را به همکاری در این پویش برای آموزش و ارتقای سلامت دهان و دندان مردم دعوت می‌کنم.

کد خبر 748389

دیگر خبرها

  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان
  • تاثیر سلامت دهان و دندان بر تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • سلامت دهان و دندان موجب تقویت سلامتی در قسمت‌های مختلف بدن می‌شود