Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@00:03:25 GMT

کنفرانس رحمت‌للعالمین (ص) در لاهور برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۵۳۱۰۶

کنفرانس رحمت‌للعالمین (ص) در لاهور برگزار شد

کنفرانس رحمت‌للعالمین (ص) به منظور بررسی ابعاد وحدت مسلمین و ضرورت اتحاد جهان اسلام در قبال اعلام بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس در مرکز منهاج‌الحسین (ع) لاهور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کنفرانس  رحمت‌للعالمین (ص) در راستای تداوم همکاری خانه فرهنگ ایران در لاهور با مراکز علمی و آموزشی شیعیان ایالت پنجاب پاکستان به منظور بررسی ابعاد وحدت مسلمین و ضرورت اتحاد جهان اسلام در قبال اعلام بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس و با مشارکت تشکیلات دینی ـ سیاسی تحریک وحدت اسلامی (شعبه ایالت پنجاب پاکستان) و پردیس علمی ـ آموزشی منهاج‌الحسین(ع)، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کنفرانس که ۱۷ دی ماه با حضور صدها تن از فرهیختگان و با سخنرانی علما، اساتید دانشگاهی، شخصیت‌های مذهبی و فرهنگی در مرکز منهاج‌الحسین (ع) لاهور پاکستان برگزار شد، سحنرانان ضمن تبیین و تشریح فرامین الهی، احکام نبوی (ص)، توصیه‌های ائمه (ع) در خصوص لزوم وحدت امت اسلامی و نیز تأکید بر انحطاط فکری رهبران حاکم بر برخی کشورهای اسلامی، تداوم دسیسه‌های دشمنان اسلام را معلول بروز درگیری‌های فرقه‌ای و مذهبی در جوامع اسلامی معرفی کردند.

احمد مرجانی‌نژاد، سرپرست خانه فرهنگ ایران در لاهور پاکستان، در سخنانی گفت: علیرغم سیطره و قدرت‌نمایی امپراتوری‌های روم و ایران، معدود مبارزین معتقد مسلمان با وحدت کلام توانستند بر آنان پیروز و مردم را از بند اسارت زر و زرور و تزویر، رها سازند؛ اما متأسفانه پس از پایان خلافت اسلامی و آغاز سلطنت در سرزمین‌های اسلامی، وحدت امت متلاشی شد.

وی افزود: حاکمیت چندساله عثمانی‌ها بر سه قاره جهان و سرزمین‌های اسلامی نیز معلول روحیه اسلام‌طلبی و پیروی نسبی از وحدت امت بود که آن هم با دسیسه‌های شیاطین داخلی (امیال نفسانی) و بیرونی دشمنان اسلام، منقرض شد و بعدها نیز در نتیجه متفرق ساختن امت محمدی (ص)، تجزیه سرزمین‌های اسلامی، حاصل شد. الان هم پس از فتنه ویرانگر داعش، توطئه عظیم اعلام پایتختی بیت‌المقدس، مطرح شده است تا کشورهای اسلامی را بیشتر با یکدیگر درگیر کنند.

در اعلامیه پایانی این کنفرانس درخواست‌هایی از سران حاکم بر سرزمین‌های اسلامی و رهبران عقیدتی و سیاسی جهان اسلام مطرح شد که عبارتند از:

۱- اعلام محکومیت و انزجار از تئوری‌های توطئه اسلام‌هراسی

۲- اعلام تنفر و خشم شعاری و شعوری از غصب بیت‌المقدس

۳- انجام اقدامات کاربردی کمی و کیفی: ایجاد تعامل ـ  تبادل افکار و اندیشه‌های نخبگان و فرهیختگان

۴- اجتناب از درگیری سیاسی، نظامی در کشورهای مسلمان‌نشین

۵- تأمین و تضمین تداوم امنیت و صلح در سرزمین‌های مسلمان‌نشین از سوی مجمع جهانی اسلامی

بنا بر اعلام این خبر، فاروق سعیدی، استاد دانشگاه پنجاب، چوهدری اختر رسول، استاد دانشگاه اسلامی سون لاین، فرید پراچه، نماینده حزب جماعت اسلامی پاکستان، اسد عباس نقوی، نماینده مجلس وحدت مسلمین، علامه افتخار حسین نقوی، رییس بنیاد امام خمینی (ره) و شبکه خبری «سچ» لاهور، علامه محمد حسین اکبر، رییس اداره منهاج‌الحسین (ع)، ملک پرویز اکبر ساقی، عضو هیأت رییسه تحریک وحدت اسلامی لاهور، پیر عثمان نوری، از مشایخ ایالت پنجاب، صاح‌بزاده سعید صابری، مدرس علوم اسلامی، قاضی نیاز حسین، رییس حوزه علمیه جامعه ‌المنتظر، پیر معصوم حسین شاه نقوی، رییس گروه جمعیت علمای پاکستان شاخه نیازی و ... سخنرانان این کنفرانس بودند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۵۳۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح کنفرانس بین‌المللی توزیع نیروی برق در زنجان

بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی شبکه‌های توزیع نیروی برق امروز به میزبانی شهر زنجان افتتاح شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان ، بیست وهشتمین کنفرانس بین‌المللی شبکه‌های توزیع نیروی برق از 11 تا 13 اردیبهشت به میزبانی زنجان امروز افتتاح شد. 11 کارگاه‌ آموزشی روز گذشته در چند واحد تولیدی مختلف استان در حوزه برق برگزار شد.

این کارگاه‌ها شامل کارگاه آشنایی با کاربردهای هوش مصنوعی در مدیریت منابع انسانی شرکت‌های توزیع نیروی برق، کارگاه بررسی امنیت سایبری تجهیزات پست های شبکه توزیع برق مبتنی بر پروتکل TLS ، کارگاه نیازسنجی آموزشی کارکنان بر مبنای روش، DACUM با ارائه مهندس حمید نوروزی و سهیلا میرزائی و کارگاه رتبه‌بندی مدیریت برق شهرستان‌های شرکت توزیع برق استان خراسان رضوی با بهره‌گیری از رویکرد تحلیل پوششی داده‌ها، کارگاه الزامات امنیت سایبری در شبکه های هوشمند توزیع برق، بررسی و پیاده‌سازی هانی پات‌های اختصاصی برای، شناسایی و مقابله با حملات به شبکه‌های صنعت برق و کارگاه کانورت و مدلسازی شبکه‌‌های توزیع در نرم افزارهای مطالعاتی و نهایتاً کارگاه چالش‌های حفاظت شبکه‌های توزیع برق برگزار شد.

آیین افتتاح بیست وهشتمین کنفرانس بین‌المللی شبکه‌های توزیع نیروی برق، رأس ساعت 8 امروز در سالن همایش غدیر دانشگاه زنجان با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

حسین عسکریان ابیانه رئیس دائمی کنفرانس و رئیس انجمن مهندسین برق و الکترونیک در این مراسم گفت: این کنفرانس از سال 77 شروع به کارکرده و تاکنون دستاوردهای بسیاری خوبی در صنعت برق داشته است.

وی ادامه داد: این رویداد تنها کنفرانسی است که کاملاً با صنایع در ارتباط است و نتایج علمی خیلی موفقی دارد؛ هزاران بازدید دانشجویی از این کنفرانس صورت می‌گیرد که زنجیره عملی علم و صنعت تقویت می‌شود.

رئیس دائمی کنفرانس و رئیس انجمن مهندسین برق و الکترونیک همچنین تصریح کرد: ارتباط‌هایی که مسئولان اجرایی کشور داریم در به کارگیری دستاوردهای این کنفرانس‌ها نقش مهمی دارد.

پیام جوادی مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان در آیین افتتاحیه بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی شبکه های توزیع برق اظهار کرد: وجود صنایع بزرگ برق سبب شده استان زنجان قطب صنعت برق کشور محسوب شود.

وی ادامه داد گفت: این کنفرانس با همکاری انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران، دانشگاه زنجان و مساعدت صنایع مهم، بزرگ و موفق مستقر در زنجان برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان اظهار کرد: کارگاه‌های برگزار شده این کنفرانس از لحاظ بار علمی و صنعتی در سطح بسیار بالایی بود. چهار میزگرد تخصصی نیز امروز در حاشیه این کنفرانس برگزار خواهد شد و در کل بار علمی این همایش بسیار بالاست.

به گزارش تسنیم، بیش از یک هزار نفر از سراسر کشور از بخش دولتی صنعت برق، بخش خصوصی و دانشگاهی برق ایران در زنجان حضور پیدا کرده‌اند؛ پروفسور علیرضا بخشایی استاد تمام دانشگاه کوئینز، کانادا و پروفسور گئورگ قره‌پتیان عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر سخنرانان کلیدی این کنفرانس هستند. همینطور لازم به ذکر است در نمایشگاه جانبی کنفرانس شرکت‌های مختلفی حضور پیدا کرده‌اند و دستاورد‌ها و خدمات خود را ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین
  • ایران اسلامی؛ الگوی تقریب مذاهب در جهان/علما وحدت را در بین مردم اشاعه دادند
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • درخشش گنجی از لاهور
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است
  • اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است
  • افتتاح کنفرانس بین‌المللی توزیع نیروی برق در زنجان
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می‌کند