Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: 7 هزار میلیارد تومان اموال دولتی در استان اردبیل شناسایی شده است.

به گزارش ایسنا، هاشم مظفری در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی در استانداری اردبیل اظهار کرد: ما در حوزه اقتصاد مقاومتی پنج پروژه را که به صورت ملی ابلاغ شده در قالب سه برنامه اجرایی و عملیاتی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، مولدسازی دارایی‌ها و ساماندهی اموال دستگاه‌های اجرایی را با پیشرفت 98 درصد تحقق برنامه یادآور شد و خاطرنشان کرد: استقرار نظام جامع بدهی و ساماندهی تعهدات عمومی دولتی را در سال اقتصاد مقاومتی شاهد هستیم که در این ارتباط 450 میلیارد تومان بدهی استحصال شده است.

مظفری، طراحی شاخص‌های رقابت‌پذیری اقتصاد، طراحی و استقرار نظام الکترونیکی اداری و پراخت یکپارچه حقوق کارکنان را در یک روز از جمله پروژه‌های اجرایی در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اعلام کرد.

وی افزود: در استان اردبیل نیز موفق شدیم اموال غییرمنقول دستگاه‌های دولتی را که شامل 44 دستگاه اجرایی است شناسایی کنیم و در کنار آن اجرای نظام جامع ثبت اموال منقول را در 31 دستگاه اجرایی به انجام برسانیم.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل به ساماندهی خودروهای دولتی در قالب 34 دستگاه برای فروش و برگرداندن مبلغ آن به حساب دستگاه‌های موردنظر اشاره و تصریح کرد: ما در قالب سامانه جامع و بانک اطلاعاتی سعی داریم تا اموال و املاک 33 دستگاه را که در معرض فروش هستند به فروش رسانده و از طریق خزانه مبلغ آن را به دستگاه‌های دولتی برگردانیم.

وی خاطرنشان کرد: با فروش و اسقاط خودروهای دولتی در سال‌های اخیر در حال حاضر عمر ناوگان دستگاه‌های دولتی به هشت سال کاهش یافته است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل، استقرار نظام ارزیابی بدهی مالی دستگاه‌های دولتی و مطالبات آن را در قالب 76 دستگاه اجرایی استان یادآور شد و اضافه کرد: تعدادی از این دستگاه‌ها در این حوزه فعال بوده و حتی به روش تهاتر سعی دارند تا بدهی خود را تسویه کنند.

مظفری در مورد اسناد خزانه اسلامی نیز گفت: 60 میلیارد تومان از این اسناد آماده ارائه است و از محل سه درصد منابع نفت نیز 20 میلیارد تومان اسناد آماده عرضه به دستگاه‌های دولتی است.

وی در مورد طلب دستگاه‌های دولتی نیز اظهار کرد: 450 میلیارد تومان رقم اولیه آن است که سعی می‌کنیم عدد واقعی در این زمینه را به شفافیت مشخص کرده و اعلام کنیم.

مظفری بیان کرد: ما در حوزه بهبود فضای کسب و کار شرایط مناسبی نداریم و به رغم برگزاری 90 جلسه ستاد خدمات حمایت از سرمایه‌گذاران و پیش‌سنجی‌ها و انجام مطالعات و طرح‌های راهنمایی سرمایه‌گذاران سعی می‌کنیم تا موفق عمل کنیم.

وی از ارائه مشاوره‌های سرمایه‌گذاری برای علاقمندان و نصب پنجره واحد به صورت الکترونیکی در دستگاه‌های مختلف اجرایی خبر داد و گفت: ما با استقرار نیروهای توانمند و نمایندگان تام‌الاختیار دستگاه‌های مختلف در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری سعی‌مان بر بهبود شرایط کسب و کار است. از اول سال 96 اتاق ایران متولی ارزیابی و اعلام شاخص‌های بهبود فضای کسب و کار است و در این فرآیند تلاش بر بهبود وضعیت موجود و کاهش زمان صدور مجوز برای سرمایه‌گذاری است.

مظفری در مورد فعالیت ستاد خدمات سرمایه گذاری بیان کرد: 319 مورد رفع موانع سرمایه گذاری به همراه جذب دو سرمایه گذار خارجی را انجام دادیم و تا پایان سال نسبت به ثبت دو سرمایه گذاری خارجی نیز اقدام خواهیم کرد. در مشگین‌شهر  یک سرمایه گذار روسی درصدد احداث مجتمع گاو شیری است که امیدواریم به سرعت ثبت این سرمایه گذاری را شاهد باشیم. 

این مسئول خاطرنشان کرد: یک شرکت فرانسوی و بانک البین روسیه قصد سرمایه گذاری در استان اردبیل را دارند که تمام تلاش ما بر این است با رفع موانع پیش رو این سرمایه‌گذاران خارجی را بیشتر و بهتر به این حوزه ترغیب و تشویق کنیم.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۵۴۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از نقل و انتقال 2 هزار و 500 میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان حیدر آسیابی افزود: پیشگیری از دست اندازی به عرصه های ملی و منابع طبیعی یکی از اقدامات شاخص استان در ۳ سال گذشته بود که نمونه بارز آن ، توقف  ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه زیارت گرگان است به طوری که امروز مغازه های مصالح فروشی در این منطقه  به کارهای مرتبط با حوزه گردشگری و صنایع دستی مشغول شده اند .
وی ادامه داد: یکی از  قوی ترین قضات استان از حیث مدیریتی و علمی را به عنوان دادستان مرکز استان انتخاب کردیم که در نتیجه اقدامات ایشان امروز شاهد رویه واحد در  رسیدگی به پرونده ها در بخش دادستانی هستیم  که همین موضوع سرعت پاسخگویی به مردم ، رسیدگی به پرونده ها را بیشتر و کیفیت ارائه خدمات به مراجعان را بهتر کرده است.
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در اغتشاشات 1401 ، دادستانها و قضات دادسراهای ما در کنار ضابطین  در میدان حضور داشتند و کنترل و نظارت می کردند.
آسیابی به اهتمام ویژه دادستانهای استان در حوزه حقوق عامه هم اشاره کرد و گفت: شاخص ترین اقدام در این حوزه توقف ورود خودرو به جنگل النگدره با مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال با کسب نظر کارشناسان حوزه محیط زیست بود .
وی گفت:  رونق تولید در  110 واحد تولیدی تعطیل یا در استانه تعطیلی استان طی سال گذشته کار بزرگی بود که در نتیجه ارتباط مستمر و میزان شناخت دستگاه قضایی از مشکلات  تولیدکنندگان و سرمایه گذاران اتفاق افتاد.
دادستان مرکز استان گلستان  همچنین از تشکیل دفتر پیگیری پرونده های مهم و موادمخدر در دادسرای گرگان  خبر دادو گفت: با تشکیل این دفتر که اقدام ابتکاری در کشور محسوب می شود انسجام و تمرکز  بر  مبارزه با بینان های مالی قاچاقچیان موادمخدر و پرونده های مربوط به پولشویی است .
اسپانلو افزود: سال گذشته در نتیجه اقدامات این دفتر که زیر نظر یکی از معاونان دادسرای مرکز استان انجام شد  2 هزار و 500 میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در مرحله تحقیق  و به منظور جلوگیری از نقل و انتقال این اموال توقیف شد .
اسپانلو از اجرای طرح پایش پرونده های اجرای احکام هم خبر داد و گفت:  در این طرح همه پرونده های موجود در  واحدهای اجرای احکام استان به ویژه در موارد مربوط به قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز  که سالهای گذشته مختومه شده است ، دوباره بررسی و نظارت می شود.
دادستان مرکز استان راه اندازی مجتمع شوق زندگی و افزایش ظرفیت کمپ های ترک اعتیاد اجباری در گرگان و گنبدکاووس را را 2 اقدام مهم و شاخص در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی در استان عنوان کرد .
وی ادامه داد:  سال گذشته با همت دادستان های سراسر استان 429 بازدید میدانی از واحدهای تولیدی انجام شد که در نتیجه آن  مشکلات بخش تولید استان از دستگاه های اجرایی پیگیری و رفع شد.
تعیین تکلیف حدود 22 هزار دستگاه موتورسیکلت ، خلع ید 80 هکتار جنگل و 498 هکتار مرتع ، مسدود کردن 450 حلقه چاه غیرمجاز، پیگیری لایروبی مسیر خلیج گرگان و خلع ید اسکله بندرترکمن از دیگر اقدامات دستگاه قضایی استان در سال گذشته بود که در این جلسه دادستان مرکز استان به آن اشاره کرد .
جلسه دادستانهای سراسر استان با معاون قضایی دادستان کل کشور امروز در دادگستری کل استان برگزار شد .

دیگر خبرها

  • مزایده اموال متهم پرونده صندوق سرمایه گذاری بهمئی
  • گلایه رئیس‌ دادگستری زنجان از وضعیت بد نگهداری اموال دولتی
  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در گلستان
  • جلوگیری از نقل و انتقال 2 هزار و 500 میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی بهمئی
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی شهرستان بهمئی
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد در کرمان
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • آزادسازي اراضي دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات برعایدی سرمایه