Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس آمار و اطلاعات جمع آوری شده طی ٦ ماهه اول سال جاری، سازمان تأمین اجتماعی ٦٣٦ هزار و ٢٥٣ مورد خدمات کوتاه مدت ارائه داده است و برای ارائه این خدمات بیش از ٣٩٣ میلیارد تومان هزینه شده است.

کمک های کوتاه مدت این سازمان شامل کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه مرخصی زایمان، کمک هزینه سفر بیمار و همراه، وسایل کمک پزشکی و توانبخشی (اروتز و پروتز)، غرامت نقص عضو، غرامت دستمزد ایام بیماری و کمک هزینه کفن و دفن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ٦ ماهه ابتدای سال جاری ٥١ هزار و ٤٤٥ مورد کمک هزینه ازدواج به بیمه شدگان واجد شرایط ارائه شده و ٦٠ میلیارد تومان برای این کار هزینه شده است. همچنین ٩٤ هزار و ٨٤٩ مورد کمک هزینه مرخصی زایمان ارائه و ١٣١ میلیارد تومان نیز برای این موضوع هزینه شده است.

در این بازه زمانی ١٣ هزار و ٨٤٢ مورد کمک هزینه سفر پرداخت و ٣ میلیارد و ٧٧٧ میلیون تومان هزینه شده است. همچنین ٢١٦ هزار و ٢٨ نفر بابت کمک هزینه اروتز و پروتز ١٦ میلیارد و ٦٠٠ میلیون تومان دریافت کرده اند.

بر اساس آمار اعلام شده ٥٦٣ نفر بابت غرامت نقص عضو ١ میلیارد و ٧٧٤ میلیون تومان دریافت کرده اند و بابت غرامت دستمزد ایام بیماری ١٦٢ میلیارد تومان به ٢٣٥ هزار و ٤٦١ نفر پرداخت شده است. بابت کمک هزینه کفن و دفن نیز مبلغ ١٧ میلیارد تومان به بازماندگان ٢٤ هزار و ٦٥ نفر پرداخت شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۵۵۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد

محسن میرزائی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به اجرای این پویش به مدت سه روز گفت: گروه هدف این پویش ملی، شامل کودکان زیر ۱۴ سال، زنان باردار و شیرده تا یک سال پس از زایمان هستند.

وی افزود: خدمات پویش ملی سلامت دهان و دندان در مراکز خدمات جامع سلامت و در دو سطح ارائه می‌شود. معاینه، آموزش بهداشت و وارنیش فلوراید به عنوان خدمات سطح یک در پایگاه‌های سلامت شهری و خانه‌های بهداشت روستایی ارائه می‌شود و خدمات سطح دو در مراکز خدمات جامع سلامت تجهیزشده، ارائه می‌شود که شامل ترمیم پالپوتومی (درمان دندان پوسیده و عفونی)، درمان پالپ زنده، جرم‌گیری، حذف دندان عفونی و فیشورسیلنت است.

معاون بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: در این راستا و به منظور خدمت رسانی به گروه هدف بر اساس مصوبه هیئت وزیران، ارائه تمامی خدمات دندانپزشکی سطح یک و دو به گروه هدف دارای دفترچه بیمه روستایی ساکن در مناطق روستایی و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر رایگان است.

وی ادامه داد: خدمات برای این گروه در مراکز شهری توسط وزارت بهداشت تعدیل شده و خدمت ترمیم دندان شش و فیشور سیلنت دندان ۶و۷ تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

میرزائی با اشاره به اینکه پوسیدگی دندان به عنوان شایع‌ترین بیماری عفونی در دنیا شناخته می‌شود، افزود: بدون سلامت دهان و دندان سلامت بدن تامین نمی‌شود

گفتنی است در استان یزد ۷۶ واحد دندانپزشکی ثابت در مراکز خدمات جامع سلامت استان دایر می‌باشد. همچنین در کنار این واحدها، دو موبایل کلینیک سیار هم با کمک‌های دولتی و خیرین آماده ارائه خدمات به همشهریان است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تأیید بیمه تأمین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد مقدس
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان+ فیلم
  • ورود دوباره مجلس به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد
  • (ویدئو) چرا دولت سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی را اجرا نکرد؟
  • ارائه خدمات امدادی به ۴۱۵ حادثه دیده در چهارمحال و بختیاری
  • خدمات درمانی رایگان برای کودکان؛ نمایش یا واقعی؟
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور
  • احتمال افزایش نرخ معاینه فنی؛ این مبالغ کجا هزینه می‌شود؟
  • کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود