Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگ > ادبیات - همشهری آنلاین:
با برداشته شدن قانون منع حضور کتاب‌های چاپ خارج از بریتانیا، از این پس نویسندگان ایرلندی می‌توانند با آثار تازه خود برای کسب جایزه ۵۰ هزار پوندی من بوکر رقابت کنند.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از بوك‌سلر، موسسه من بوكر سه سال پيش قانون را به گونه‌اي دگرگون كرد كه تمام نويسندگان بتوانند با كتاب‌هاي انگليسي‌زبان خود چاپ‌شده در بريتانيا براي بردن اين جايزه معتبر تلاش كنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجا كه ايرلند خارج از بريتانياست، اين قانون شامل حال ناشران ايرلندي نمي‌شد اما حالا شرايط به گونه‌اي تغيير كرده كه آنها هم مي‌توانند كتاب‌هاي داستان و رمان را وارد رقابت براي كسب من بوكر كنند.

آخرين نمونه از كتاب‌هايي كه بر اساس قانون پيشين در رقابت من بوكر پذيرفته نشده بودند، «استخوان‌هاي خورشيدي» مايك مك‌كورمك است. اين كتاب ابتدا در بنگاه مستقل ترامپ در دوبلين منتشر اما «استثنايي» توصيف شدن از سوي منتقد گاردين باعث شد انتشارات كانن‌گيت در ادينبورگ آن را دوباره منتشر و روانه بازار كند. به اين ترتيب، «استخوان‌هاي خورشيدي» واجد شرايط رقابت براي من بوكر شناخته و در ميان نامزدهاي مرحله اول 2017 قرار گرفت.

گابي وود، مدير ادبي بنياد جايزه بوكر درباره تغيير رويكرد سازمان‌دهندگان من بوكر چنين اظهار نظر كرده است: «ما خوشحاليم كه از ناشران ايرلندي و نويسندگان و كتاب‌هايي كه آنها به دنياي ادبيات تحويل مي‌دهند حمايت مي‌كنيم. اينكه داستان‌هاي خلق‌شده در ايرلند همزمان با اين كشور در بريتانيا منتشر شود بسيار هيجان‌انگيز است و ما احساس كرديم اين نويسندگان و آثار حق دارند مورد تقدير قرار بگيرند.»

داوران اين دوره جايزه ادبي من بوكر عبارتند از كوام آنتوني آپيا (فيلسوف)، ول مك‌درميد (نويسنده جنايي)، لئو رابسن (منتقد فرهنگي)، ژاكلين رز (منتقد ادبي) و لين شاپتن (نويسنده رمان‌هاي گرافيكي). قرار است فهرست ابتدايي من بوكر 2018 تابستان آينده منتشر مي‌شود. سال گذشته رمان تجربي تاريخي «لينكلن در باردو» نوشته جورج ساندرز برنده اين جايزه معتبر شد تا پس از The Sellout پل بيتي (2016) دومين آمريكايي برنده بوكر باشد.

در همین زمینه: جایزه من بوکر سال آینده ۵۰ ساله می‌شود آغاز شمارش معکوس برای معرفی برنده من بوکر ۲۰۱۷ رقابت برابر مردان و زنان برای من بوکر رقابت بزرگان و تازه‌کارها برای من بوکر ۲۰۱۷

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۵۶۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیگر نیازی به پلاک گذر موقت نیست!

 به گزارش تابناک، روزگارخودرو نوشت: پیش از این، تمامی وسایل نقلیه خارجی ملزم به دریافت پلاک گذرموقت برای تردد در جاده‌های ایران بودند. این امر موجب می‌شد تا گردشگران ساعت‌ها و حتی روزها در مرزهای کشور معطل شده و انتظار کشیده تا پلاک موقت دریافت کنند.

این مصوبه جدید در پی همکاری میان کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و پلیس راهور ناجا به تصویب رسیده است. هدف اصلی از تصمیم مذکور، تسهیل ورود گردشگران خارجی به خاک کشور و جلوگیری از اتلاف وقت آنان در مرزهای کشور است.

با تصمیم جدید مقامات کشوری، ورود خودروهای خارجی با پلاک بین‌المللی به خاک ایران مجاز شده است. این اقدام در راستای تسهیل حرکت گردشگران خارجی و کاهش مدت زمان توقف آنها در مرزهای کشور صورت گرفته است.

مسئولان امیدوارند این تصمیم بتواند زمینه را برای افزایش جریان گردشگری به ایران فراهم آورده و موجب رونق هرچه بیشتر این صنعت پردرآمد شود. از این پس، گردشگران خارجی می‌توانند با آسودگی بیشتری به ایران سفر کنند.

دیگر خبرها

  • ناشران خارجی به نمایشگاه آمدند
  • کتابخانه‌ای به گستره صدا
  • کتابخانه ای به گستره صدا
  • دیگر نیازی به پلاک گذر موقت نیست!
  • شهادت یک مرزبان در مرزهای غربی 
  • عرضه «پرونده مختارنامه» در نمایشگاه کتاب تهران
  • «دیکتاتوری با اخلاق سگی» به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • آیین تجلیل و رونمایی از تالیفات نویسندگان فرهنگی وحدتیه برگزار شد
  • آئین تجلیل و رونمایی از تالیفات نویسندگان فرهنگی وحدتیه برگزار شد
  • بدرود آقای پل استر