Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری المنار، هفته گذشته پس از آنکه عمر البشیر، رئیس جمهور سودان در استان‌های مرزی این کشور حالت فوق العاده اعلام کرد، خارطوم مرزهای شرقی استان کسلا با کشور اریتره را مسدود کرده و هزاران نیروی خود را در این منطقه مستقر کرد، همچنین آدم جماع، استاندار کسلا کمیته عالی برای بسیج نیرو در این استان تشکیل داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم محمود، معاون رئیس جمهور سودان و معاون رئیس کنگره ملی حاکم گفت: رهبران حزب در نشستی در دفتر این حزب، در پی دریافت اطلاعاتی امنیتی مبنی بر تهدیدات احتمالی مصر و اریتره در منطقه ساوا دستور استمرار تدابیر امنیتی در مرزهای شرقی سودان را صادر کردند.

پیشتر گزارش‌های مطبوعاتی حاکی از ورود تجهیزات نظامی مصر شامل سلاح‌های جدید، خودروهای نفربر و خودروهای شاسی بلند به پایگاه نظامی ساوا در اریتره بودند.

ابراهیم محمود فاش کرد، بکری حسن صالح، معاون اول رئیس جمهور سودان در نشست روز پنج‌شنبه رهبران حزب کنگره ملی در خصوص تهدیداتی که در برخی استان‌ها به ویژه استان کسلا از آن صحبت می‌شود، توضیحی را ارائه کرد.

حسن صالح اواخر دسامبر ۲۰۱۷ سفری دو روزه به اریتره داشت و در آنجا با رهبران این کشور دیدار و گفتگو کرد.

خارطوم روز پنج‌شنبه سفیر خود در قاهره را در پی تنشی جدید میان دو کشور فراخواند.

تنش‌ها میان دو طرف پس از جنجال رسانه‌های مصری و حمله شدید آنها به سودان بابت سفر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در دسامبر ۲۰۱۷ به خارطوم آغاز شد.

سودان و مصر چندین پرونده اختلاف دارند که از جمله آنها سد النهضه در اتیوپی و درگیری‌های مرزی در مثلث حلایب در ساحل دریای سرخ است که از سال ۱۹۹۵ میلادی در کنترل مصر قرار دارد.

در همین حال عمر البشیر از نیروهای مسلح سودان و دیگر نیروهای نظامی این کشور که نقشی در "تحقق ثبات و صلح و نیز برقراری امنیت در سودان" داشتند، تقدیر کرد و بار دیگر به پایبندی خارطوم به ارائه انواع حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها از نیروهای نظامی جهت ایجاد یک قدرت مسلح قدرتمند که توان مقابله با چالش‌های پیش روی کشور را دارد، تاکید کرد.

رئیس جمهور سودان تاکید کرد: نیروهای مسلح سودان اکنون به لطف توجه و آمادگی خوب در تمامی زمینه‌ها از جمله تجهیزات و آموزش‌های پیشرفته به قدرتی نابودگر تبدیل شده‌اند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۵۶۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان + تصاویر

بزرگترین درمانگاه خیریه روستایی کشور با حضور سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در دهستان بیاض شهرستان انار در استان کرمان به بهره‌برداری رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، درمانگاه خیریه حضرت ولی عصر (عج)، بزرگترین درمانگاه خیریه روستایی کشور عصر امروز با حضور سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در زمینی به مساحت 100 هزار متر مربع در دهستان بیاض از توابع شهرستان انار استان کرمان به بهره‌برداری رسید.

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه افتتاح این مراسم با بیان اینکه امروز با کمک خیرین بزرگترین درمانگاه خیریه روستایی کشور به بهره‌برداری رسید، اظهار داشت: باید از افرادی که برای ارتقای کیفیت بهداشت در کشور تلاش می‌کنند سپاسگزاری کرد.

وی با اشاره به درخواست مردم و مسئولان این شهرستان، گفت: مردم درخواست دارند وزارت بهداشت و درمان در ادامه کار از این درمانگاه حمایت کند تا وقفه‌ای در کار آن ایجاد نشود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه آب یکی از مهمترین مشکلات استان کرمان است، افزود: خوشبختانه انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های دولت تامین آب شرب و پس از آن تامین آب کشاورزی و صنعت است، گفت: در حال حاضر نیز در مناطق مختلف کشور اقدامات مفید و موثری در حال انجام است.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در درگیری‌های طولکرم
  • عبدالفتاح البرهان برای تشییع جنازه پسرش به آنکارا رفت
  • پافشاری اوکراین برای گرفتن پهپاد پیشرفته آمریکایی
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • هشدار؛ تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور از فردا تا دوشنبه!
  • هشدار نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • روسیه تصمیم فرانسه را خطرناک توصیف کرد
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان + تصاویر
  • حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است
  • خاورمیانه 2050 چه شکلی است؟/ 3 سناریو با فرض جنگ سرد آمریکا و چین