Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه سراسر استان یزد ضمن قدردانی از بصیرت مردم ولایتمدار استان در حوادث اخیر به مسئولان نسبت به رسیدگی عاجل به مشکلات معیشتی مردم هشدار دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزد رسا؛ ائمه جمعه سراسر استان یزد در خطبه های این هفته ضمن به حق دانستن مطالبات مردم، فرصت طلبی عناصر خودفروخته از اعتراضات آنان را محکوم کرده و بر رسیدگی فوری مسئولان به مشکلات اقتصادی جامعه تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خطیب جمعه یزد:

مسوولان به دور از سیاست بازی،فشارهای اقتصادی بر قشر محروم را کاهش دهند

آیت‌الله محمدرضا ناصری امام‌جمعه یزد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد با اشاره به حوادث اخیر و توطئه و فتنه‌انگیزی‌های دشمنان اضافه کرد: در طول این سال‌ها هر گروه و جریانی که با ایران اسلامی دشمنی کرد و قصد ضربه به انقلاب را داشت، به یاری خداوند رسوا شد چراکه شاهد بودیم همواره مردم با هوشیاری و بصیرت و صبر خود نقشه‌های شوم آن‌ها را بی‌نتیجه گذاشتند.

خطیب این هفته نماز جمعه یزد با تأکید بر اینکه مسئولین باید با همدلی و وحدت و با عزمی جهادی به دنبال حل معضلات کشور به‌خصوص مشکلات معیشتی مردن باشند، بیان داشت: مسوولان به دور از سیاست بازی به فکر مردم همیشه در صحنه و مدافعان حقیقی انقلاب اسلامی باشند و اقتصاد مقاومتی را که برای برخی مدیران در حد شعار باقی‌مانده و در عمل دنبال کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بابیان اینکه توجه بیشتر به صنایع خرد، حذف کاغذبازی‌ها و روندهای طولانی اداری و نظارت بهتر بر بازار باید در دستور کار مسئولین ذی‌ربط قرار بگیرد، تصریح کرد: مدیران باید فشارهای اقتصادی بر قشر محروم و کم‌توان جامعه را با تدابیری صحیح و تصمیم‌گیری‌های سریع کاهش دهند.

 

امام جمعه هرات:

بصیرت مردم؛ آتش فتنه را خاموش کرد/مسئولین باید در جهت رفع مشکلات اقتصادی مردم قدم بردارند

خطیب نماز جمعه هرات در خطبه های این هفته در جمع نمازگزاران تشخیص حق از باطل را یکی از آثار مهم تقوا الهی عنوان و اظهار داشت: خاموش شدن سریع فتنه اخیر در کشور ناشی از ایمان قوی مردم و تشخیص حق از باطل بود.

وی افزود: مردم به سرعت خط و خطوط خود را از جریانات فتنه جدا کردند و نشان دادن با حفظ ایمان، به نظام و رهبری پایبند خواهند بود.

امام جمعه هرات اعتراضات مردم را نسبت به گرانی و مشکلات اقتصادی را یک مطالبه به حق مردم دانست و خاطر نشان کرد: مسئولین باید مشکلات را برطرف و در جهت رفاه اقتصادی مردم گام بردارند.

 

حجت الاسلام جعفری به درس های فتنه اخیر در کشور اشاره و خاطر نشان کرد: هوشیاری و بیداری، واقعی بودن دشمن و شناخت دشمن، یکپارچگی و اتحاد، نقش بی بدیل و حضور با شکوه مردم انقلابی در صحنه ا و بی اعتباری بودن رسانه های خارجی دشمن  از مهمترین درس های فتنه اخیر در کشور بود.

 

امام جمعه بخش بهمن:

دولت ها و مسئولان؛منشأ ضعف های داخلی/ در شرایط کنونی برجام سودی برای ایران ندارد

حجت الاسلام و المسلمین رضا علیزاده امام جمعه بخش بهمن در خطبه های امروز نماز جمعه، ضمن تشکر ویژه از حضور مردم ابرکوه و مهردشت در راهپیمایی های علیه آشوبگران، اظهار کرد: الحمد الله بار دیگر مردم فهیم ایران با هوشیاری و بصیرت، آن را خاموش کردند و به آنها نشان دادند که با وجود مشکلات اقتصادی، رکود، بیکاری و گرانی، تا پای جان در خط انقلاب و رهبری هستند.

وی اذعان کرد: خواسته های به حق مردم باید پیگیری شود که در غیر این صورت همانند اغتشاشات اخیر زمینه ساز اجرای اهداف دشمنان و ضربه به نظام نشود. مسئولان باید میان مردم باشند و حرف های آنها را بشنود، این حداقل کاری است که ممکن است دل مردم را آرام کند.

علیزاده تأکید کرد: پرداختن به دشمنان خارجی و همدستان داخلی آنها، نباید موجب انکار ضعف های داخلی و سرپوش گذاشتن به بعضی از مسائل و مشکلات کشور شود. اینکه دشمنان نظام جمهوری اسلامی تمام وقت و تمام قد در حال مشکل آفرینی برای کشور ما هستند درست است، اما منشأ همه مشکلات دشمن نیست.

خطیب جمعه بخش بهمن تصریح کرد: گاهی ضعف ها از دولت ها و مسئولین است که باید با تلاش و کوشش جهادی، اتحاد و همدلی، ریشه کن شود و بهانه به دست دشمن ندهد. در این صورت نه آمریکا، نه اسرائیل، نه آل سعود و نه هیچ کس دیگر غلطی نمی تواند بکند.

علیزاده با اشاره به تصمیم ترامپ رئیس دولت آمریکا جهت تمدید تعلیق تحریم ها و ایجاد تحریم های هدفمند دیگر علیه ایران، گفت: با این وضعیت برجام سود چندانی برای ملت ایران و جمهوری اسلامی ندارد و آمریکا هیچ گاه دست از خوی استکباری و قلدری خود بر نخواهد داشت.

 

امام جمعه ابرکوه:

حضور آگاهانه مردم و تدبیر مسئولان فتنه جدید را در نطفه خفه کرد/بزودی جی تی ال ابرکوه اجرایی می شود

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در خطبه های امروز نماز جمعه این شهرستان با بیان اینکه درجریان اخیر هزینه فتنه با دولت پوسیده عربستان، صحنه گردانی با امریکا و اسرائیل و نقش میدانی را تعدادی مزدور ایفا کردند و در این جریان بسیاری از قضایا برای ملت آشکار شد از جمله شبکه سازی و مزدور پروری! تاکید کرد: رهبر انقلاب در وقایع اخیر، نقش مثلت شوم استکبار، سعودی و نفاق را در این حوادث یادآور شدند و پاسخ ملت به بدخواهان را تحسین کردند.

وی افزود: دشمن در هزاران شبکه مجازی و کانال های تلویزیونی تلاش کرد تا شاید بتواند افکار ملت ایران راعوض کند و در نتیجه زباله های فراری از ایران را باز یافت و دوباره وارد و بر گُرده مردم سوار کند؛ اما حضور آگاهانه مردم و تدبیر و همسوئی مسئولین بویژه نیروی انتظامی، سپاه و بسیج؛ آب بر این آتش ریخت.

امام جمعه ابرکوه با اشاره به این که ملت ما درس امریکا و پیاده نظام هایش را خوانده است و می داند کسانی که در اولین نقطه حرکت پرچم ایران را که نماد استقلال کشور است پائین می کشند و به مقدسات توهین کرده و مسجد و قرآن میسوزانند دلسوز آنان نیستند تصریح کرد: البته این مسائل نباید باعث شود که مسئولان از ضعف ها و مشکلات مردم، خصوصاً طبقات ضعیف غافل شوند.

امام جمعه ابرکوه گزارش مختصری از سفر یک روزه استاندار به شهرستان مطرح کرد و گفت: استاندار یزد بدون تبعیض به ابرکوه توجه دارد و مسئله جی تی ال هم با جدیت مطالبه و قرار شد نشست تخصصی استانی برای فعال سازی این پروژه عظیمی که علاوه بر شهرستان منافع استان وکشور را در بر دارد صورت گیرد.

 

امام جمعه بهاباد:

نفس مطالبه‌گری حق مسلم مردم است/آیت الله هاشمی رفسنجانی ستون قدرتمندی برای نظام و انقلاب بود

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی امام جمعه بهاباد با اشاره به سخنان رهبر ی که ریشه تمام دشمنی ها و توطئه ها بر ضد ملت ایران را «انقلاب اسلامی» دانستند و تمام حرکات ناکام دشمن در این چهل سال، در واقع پاتک به انقلاب است افزود: درحوادث اخیر مشکل دشمنان ما این بود که اسلام میدان دار نباشد.

امام جمعه بهاباد به بیان رهبر معظم  انقلاب در زمینه ضرورت توجه به مطالبات به حق مردم‌ اشاره کرد وگفت: نفس مطالبه‌گری حق مسلم مردم است و همه می‌توانند در چارچوب قوانین و مقررات، خواسته‌های بر حق خود را مطالبه کنند و کسی نمی‌تواند مقابل مطالبه‌گری مردم ایستادگی کند.

وی بیان کرد: مردم ما طی هفته‌های گذشته برای حمایت از انقلاب و محکوم کردن اغتشاشات و هرج‌ومرج به مقابله با فتنه‌گران پرداختند اما این کار آنها به معنی پذیرفتن اقتصاد بیمار نبود و تنها هدف‌شان حمایت از نظام اسلامی بود.

امام جمعه بهاباد به سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی یاردیرین امام ورهبری اشاره کرد و اظهارداشت :وفاداری به امام راحل و رهبری معظم انقلاب و محور بودن در مبحث وحدت و همگرایی از هاشمی رفسنجانی چهره ای شاخص و ماندگار در کشور ساخت وستون قدرتمندی برای نظام و انقلاب بود

 

انتهای پیام/ح  

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۵۸۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش عجیب طراح برنامه اقتصادی رییسی به وضعیت هزینه‌کرد دولت/ جبراییلی هم به شادی بی‌دلیل خبرگزاری دولت اعتراض کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جبراییلی که از وی به عنوان یکی از طراحان برنامه‌های اقتصادی سید ابراهیم رییسی یاد شده است، در نوشتاری در شبکه فیلتر شده ایکس نوشت: ‏خبرگزاری دولت در گزارشی با استناد به گزارش جدید صندوق بین‌المللی پول، اظهار شادمانی و افتخار کرده است که دولت ایران کم خرج‌ترین دولت در میان کشورهای در حال توسعه است. ‏البته گزارش را ناقص داده‌اند. دولت ایران از حیث مخارج ناچیزش نسبت به تولید ناخالص داخلی، فقط میان کشورهای درحال توسعه رتبه اول را کسب نکرده است. دولت ایران پس از هائیتی، لبنان، ونزوئلا و یمن، کم‌خرج‌ترین دولت جهان است.

او از زاویه‌ای کارشناسی مساله را مورد بررسی قرار داده و تاکید کرده است: ‏لکن نسبت اندک مخارج دولت به GDP یک دستاورد و مایه افتخار نیست، یک فاجعه تمام عیار است. عدد ۱۳.۵ درصد برای نسبت مخارج دولت به GDP یعنی از کیک بزرگ اقتصاد ایران، تنها ۱۳.۵ درصد توسط دولت صرف هزینه‌های آموزش و پرورش، سلامت، امنیت، زیرساخت و... در یک کلمه «رفاه عمومی» می‌شود.

در ادامه این رشته توییت امده است: سهم بسیار اندک سلامت و آموزش و پروش در تولید ناخالص داخلی ایران در مقایسه با میانگین جهانی، از تبعات این پروژه کوچک‌سازی دولت است‌ که سال‌هاست در دستور کار دولت‌های مختلف ماست. حقوق ناچیز و نامکفی کارمندان دولت، یکی دیگر از نتایج‏ این سیاست است؛ به نحوی که مکرر می‌شنویم نخبگان نه تنها تمایلی به خدمت در دولت ندارند، بلکه در حال ترک دولت نیز هستند. ‏هرچه نسبت مخارج دولت به GDP کمتر باشد، رفاه عمومی در آن کشور کمتر است. و این رتبه که خبرگزاری دولت به آن می‌بالد، رتبه داشتن کمترین رفاه عمومی است!

وی سپس نسبت مخارج دولت به تولید ناخالص داخلی در برخی کشورها به شرح ذیل است:

نام کشور

نسبت مخارج دولت به تولید ناخالص داخلی

فرانسه

۵۸

ایتالیا

۵۶

اتریش

۵۲

آلمان

۴۹

سوئد

۴۷

برزیل

۴۶

پرتغال

۴۴

انگلیس

۴۴

ژاپن

۴۴

کویت

۴۱

کانادا

۴۱

آمریکا

۳۶

چین

۳۳

ایران

۱۳.۵

وی در ابتدای این نوشتار حکایتی از مولانا را نیز مورد اشاره قرار داده و تاکید کرده است: مولانا در مثنوی روایت می‌کند که یک صوفی مسافر در راه به خانقاهی رسید و شب آنجا ماند. خرش را آب و علف داد و در طویله بست و به جمع صوفیان رفت. صوفیان که فقیر و گرسنه بودند، پنهانی خر مسافر را فروختند و غذا و خوردنی خریدند و آن شب جشن مفّصلی بر پا کردند. مسافر خسته را نیز به این میهمانی دعوت کردند. پس از صرف غذا، رقص و سماع آغاز کردند. مُطرب آهنگِ سنگینی آغاز کرد و این‌گونه خواند: «خر برفت و خر برفت و خر برفت». ‏مسافر که نمی‌دانست منظور از خر در ترانه، همان خر اوست، تصور می کرد که ترانه صوفیان زیباست؛ لذا او نیز همراه دیگران شروع به خواندن شعر خر برفت کرد: «از ره تقلید، آن صوفی همین/ خر برفت، آغاز کرد، اندر حنین» ‏صبح که مسافر داستان عزم سفر کرد، تازه فهمید که خر خودش بود که برفت.

لازم به توضیح است جبراییلی در سال گذشته به عنوان رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص منصوب شد.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903064

دیگر خبرها

  • واکنش عجیب طراح برنامه اقتصادی رییسی به وضعیت هزینه‌کرد دولت/ جبراییلی هم به شادی بی‌دلیل خبرگزاری دولت اعتراض کرد
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟
  • چالش غرب در رویارویی با بیداری فرهیختگان
  • بیداری فرهیختگان در غرب
  • دلایل استعفای امام جمعه رفسنجان پس از ۳۹ سال فعالیت /تاکید بر جوان گرایی
  • امام جمعه رفسنجان درباره دلیل استعفایش چه گفت؟
  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم