Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم مومن و موحد روستای عمیدی از توابع شهرستان رشتخوار با توجه به خشسالی‌های چند سال اخیر و گذشت بیش از 23 روز از زمستان بدون بارندگی در این روستا با برپا کردن نماز باران از خداوند طلب بارش نزولات آسمانی کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چهل ماه نیوز، یکی از نمازهای مستحبی، نماز استسقاء (نماز باران) است، استسقاء از باب استفعال به معنی طلب باران و آبیاری از خداوند است و این نماز در وقت کم شدن آب چاه‌ها و چشمه‌ها و نباریدن باران، مستحب است طلب باران از خداوند از طریق دعا و نماز انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مردم روستای عمیدی شهرستان رشتخوار با توجه به خشک‌سالی‌های چندین ساله در سطح این شهرستان و کاهش شدید منابع آب زیرزمینی با حضور در دل طبیعت با برپا کردن نماز باران از خداوند درخواست رحمت الهی کردند.

 

باوجود گذشت بیش از 23 روز از فصل زمستان در سال 96 بارندگی در سطح شهرستان رشتخوار در زمستان امسال صفر بوده است، این در حالی است که گزارش‌های اداره هواشناسی شهرستان رشتخوار نیز میزان بارندگی سال زراعی 96 در این شهرستان را تنها 1.5 میلی‌متر اعلام کرده است.

 

از طرفی دیگر نیز خبرها حکایت از کاهش شدید و افت بی‌سابقه منابع آبی در تنها سد واقع در سطح شهرستان رشتخوار یعنی سد شهید یعقوبی را می‌رساند، که این موضوع نشانگر وضعیت نامطلوب بارندگی در سطح شهرستان رشتخوار دارد.

 

شهرستان رشتخوار با جمعیتی بالغ‌بر 60 هزار نفر است، که شغل حدود 80 درصد مردم در این شهرستان دام‌پروری و کشاورزی است، عدم بارش باران طی چند سال اخیر دام‌پروری در سطح شهرستان رشتخوار را با مشکلاتی عدیدی مواجه کرده است.

 

محمد قادری یکی از اهالی روستای عمیدی در رابطه با اقامه نماز طلب باران توسط اهالی این روستا گفت: بیش از 100 نفر از اهالی روستا زن و مرد با حضور روحانی روستا و در دل طبیعت، در پی کاهش بارندگی‌ها و در جهت فرهنگ‌سازی این اقدام خداپسندانه نماز طلب باران را خواندند تا مورد لطف و رحمت خداوند متعال قرار گیرند.

 

روستای عمیدی در بخش آستانه شهرستان رشتخوار با جمعیت تقریبی حدود 1000 نفر در 25 کیلومتری مرکز شهرستان رشتخوار و در جوار بزرگ‌ترین دهستان این شهرستان دهستان باسفر قرار دارد.

 

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۶۳۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشت بو رکورد دار بارندگی در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️در کرنگ ۱۳/۱ میلیمتر، بادله کوه ۱۲/۳ میلیمتر، حسین آباد کالپوش ۱۲/۱ میلیمتر، پرور ۱۱/۹ میلیمتر، دیباج ۱۰ میلیمتر باران باریده است و در سایر مناطق کمتر از ۱۰ میلیمتر باران باریده است.

 

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند
  • نگاهی به سیلابی شدن روستای دره گزان بر اثر بارش باران + فیلم
  • برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»
  • روستای «استاد» رکورددار بارندگی در شهرستان گناباد
  • تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور
  • دشت بو رکورد دار بارندگی در استان سمنان
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است