Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@09:08:37 GMT

37 چاه غیر مجاز در اردبیل مسدود شد

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۶۴۲۰۸

37 چاه غیر مجاز در اردبیل مسدود شد

اردبیل - ایرنا - مدیر امور منابع آب شهرستان اردبیل گفت: از ابتدای اجرای عملیات انسداد چاههای غیرمجاز در سال جاری 37 حلقه چاه غیرمجاز در اردبیل مسدود و تعداد 21 حلقه چاه مجاز دارای اضافه برداشت نیز تقلیل منصوبات داده شد.

سلامت عزیزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با این اقدام در مجموع میزان صرفه جویی آب در سال جاری به4.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

06 میلیون متر مکعب رسیده است.
وی بیان کرد: در روزهای اخیر نیزبا همکاری نیروی انتظامی 6 حلقه چاه کشاورزی دارای اضافه برداشت در اردبیل تقلیل منصوبات شده و یک حلقه چاه غیر مجاز نیز پر و مسدود شد.
وی بیان کرد: با این عملیات از برداشت غیرمجاز آب زیرزمینی سالانه بیش از 64 .0 میلیون مترمکعب از آبخوان دشت اردبیل جلوگیری شد.
وی اظهار کرد: برداشت های بی رویه آب سبب افت سطح آب زیرزمینی شده و کاهش آب های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فرو چاله ، فرونشست زمین، کاهش کیفیت آب را در پی دارد.
در سال های اخیر مسوولان استان اردبیل از تنش بی آبی خبر می دهند که از چند سال پیش استان را تهدید می کند و اگر مدیریت مصرف ، بازیابی و تقویت سفره های زیر زمینی و مهار و ساماندهی روان آب ها صورت نگیرد می تواند به بحرانی جدی تبدیل شود.
هشت شهر از 25 شهر استان هم اکنون با تنش آبی مواجه می باشند، اردبیل، نمین، عنبران، مشگین شهر،لاهرود، گیوی، خلخال و فخرآباد شهرهای گرفتار با تنش آبی هستند و در برخی از آنها در تامین کافی آب شرب نیز مشکلاتی وجود دارد.
تعداد روستاهای دارای مشکل آب در استان نیز رقم قابل توجهی را شامل می شود و برخی آمارها تعداد روستاهایی که آب آنها با تانکر تامین می شود را 70 روستا ذکر می کنند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۶۴۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای مشوقهای قابل توجه به سربازان دارای مهارت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: این مشوق ها، از جمله کسری خدمت یکماهه، مرخصی تشویقی و انتخاب محل خدمت، به چهارگروه از مشمولان تعلق می‌گیرد.

{$sepehr_media_11075355_600_350 }

دیگر خبرها

  • هدایت سالانه ۴ میلیون مترمکعب آب به سفره های زیرزمینی اشتهارد
  • برنارد هیل درگذشت
  • بازیگر تایتانیک و ارباب حلقه‌ها درگذشت
  • زنده گیری یک حلقه مار توسط آتش نشانان در دزفول
  • مانیتور گیمینگ جدید Skyworth چه مشخصاتی دارد؟
  • اعطای مشوقهای قابل توجه به سربازان دارای مهارت
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه کشاورزی جهت صدور پروانه بهره‌ برداری
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور
  • مسیر آبادان-ماهشهر مسدود است
  • (تصاویر) گزارش رسانه خارجی از قنات‌های تاریخی یزد