Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول ارتباط با رسانه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران گفت: لازمه دستیابی به وضعیت مطلوب، در وهله اول تلاش شبانه‌روزی و اراده دانشجویان و در گام بعدی انسجام تشکل‌های دانشجویی و در آخر خواست مسئولین و اینکه آنها بیشتر به فکر مردم و حل مشکلات مردم باشند.

امیر علی شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره پیگیری مطالبات مردم توسط جنبش‌ دانشجویی اظهار کرد: تجمعی در نظر گرفته شده بود و دنبال مجوز آن بودیم که متاسفانه با برگزاری آن مخالفت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر آن اعضای بسیج دانشجویی و دیگر تشکل‌ها در جمع‌ها و جلسات چند نفره نزد مسئولین مختلف مرتبط با مسائل اقتصادی می‌روند و مطالبات جامعه را پیگیری می‌کنند.

وی با تاکید بر خواست مسئولین برای حل مشکلات، ادامه داد: حقیقت این است، وقتی مسئولی که در نهایت او باید شرایط را درست کند، اراده‌ای برای حل مشکلات مردم، نداشته باشد، ما هر فعالیت و کاری هم انجام دهیم بی فایده و بی اثر است. اما ما کار و تلاش خود را می کنیم که کم‌کاری نکرده باشیم.

بعضی مسئولین مشکلات را نمی‌پذیرند و از وضعیت راضی هستند

این فعال دانشجویی با اشاره به عدم درک صحیح مسئولین از وضعیت معیشتی مردم عنوان کرد: قبل از این مسائل و اتفاقاتی که رخ دهد و حتی بعد از آن، به برخی نهادها که مراجعه‌ می‌کنیم و با مسئولین صحبت می‌کنیم، متاسفانه از وضعیت راضی هستند در حالی که چه از نظر فرهنگی، چه از نظر اقتصادی که همه جامعه وضعیت و مشکلات اقتصادی را لمس می‌کنند.

شریفی با اشاره به لزوم حضور مسئولین در جامعه و بین مردم اظهار کرد: وقتی مسئولی که خودش در بین جامعه نیست و مشکلات مردم را نمی‌بیند، و با وجود بیان شواهد توسط دانشجویان قبول نمی‌کند، دیگر نمی‌توان کاری از پیش برد، مگر اینکه اعتراض علنی انجام داد.

وی افزود: به هر حال ما تلاش خود را انجام می‌دهیم، امیدواریم که مفید واقع شود. اما از این جهت که کافی‌ست یا خیر، به نظر خود بنده کافی نیست و همبستگی بین دانشجویان نیاز است.

لازمه رسیدن به نتیجه مطلوب همبستگی بین تشکل‌هاست

مسئول ارتباط با رسانه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران درباره لزوم همبستگی دانشجویان و تشکل‌های مختلف دانشجویی برای رسیدن به نتیجه مطلوب تصریح کرد: باید همه دانشجویان، همه تشکل‌های دانشجویی و در نهایت کل جریان دانشجویی یک صدا فریاد بزنند و از مسئول بخواهند، نه اینکه یک یا دو تشکل انقلابی در حال حاضر که سروصدای مردم فروکش کرده است، کار را پیگیری کنند. هماهنگی و انسجام بین دانشجویان برای پیمودن این راه باید بیشتر شود.

وی اضافه کرد: خواست تغییر در خود مسئولین از اهمیت بالاتری برخوردار است وگرنه تشکل‌ها و بسیج دانشجویی حداقل تا جایی که بنده شاهد هستم تمام تلاش خود را انجام می‌دهند و هرچه در توان دارند معطوف پگیری مطالبات می‌کنند.

شریفی در پایان سه گام اساسی رسیدن به نتیجه را اینچنین تشریح کرد: لازمه دستیابی به وضعیت مطلوب، در وهله اول تلاش شبانه‌روزی و اراده دانشجویان است و در گام بعدی انسجام تشکل‌های دانشجویی و در آخر خواست مسئولین و اینکه آنها بیشتر به فکر مردم و حل مشکلات مردم باشند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۶۶۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین از آمریکا به فرانسه

یک نشریه آلمانی در مطلبی به نشانه‌هایی مبنی بر گسترش اعتراضات دانشجویی در حمایت از مردم غزه از دانشگاه‌های آمریکا به فرانسه اشاره کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "تاگس سایتونگ" آلمان در مطلبی از گسترش اعتراضات گسترده به جنگ غزه از دانشگاه های آمریکا به دانشگاه های فرانسه خبر داده و نوشت: ده ها نفرکه اکثراً جوانان بودند، بعدازظهر دوشنبه با پرچم فلسطین ورودی‌های دانشگاه سوربن پاریس را مسدود کردند. در سایه این اعتراضات سخنرانی ها و امتحانات باید لغو می شد.

 

.

 

لورلیا فرژو، یکی از دانشجویان شرکت کننده در این اعتراضات در فرانسه در این باره گفت: ما به خواست دانشجویان دانشگاه هاروارد و کلمبیا اینجا هستیم. "پس از اعتراضات دانشگاه Sciences-Po، ما اینجا هستیم تا این مسیر را ادامه دهیم". دو نماینده از حزب چپ فرانسه نیز در این اعتراضات حضور داشتند.

دانشجویان دانشگاه ساینس پو فرانسه (Sciences Po) اخیرا با برپایی تجمعی، حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کردند. شرکت کنندگان در این تجمع، یکی از ساختمان‌های مؤسسه دانشگاه را اشغال کرده و ورودی آن را بستند.

در ادامه این مطلب آمده است: اعتراضات علیه جنگ اسرائیل در غزه در فرانس هنوز به مقیاس دانشگاه های آمریکایی نرسیده است. اما کمپین همبستگی با فلسطین در این کشور در حال گسترش است، نه تنها به این دلیل که مقامات دولتی، نهادها و برخی از رسانه ها با تلاش برای جرم انگاری به این اعتراضات واکنش نشان می دهند. قوه قضاییه به دلیل اتهامات کیفری به زودی با این موضوع برخورد خواهد کرد. سوال این است که آیا همبستگی با جمعیت رنج کشیده غزه و اعتراض به کارزار انتقام‌جویی که به عنوان نسل‌کشی یا سیاست استعماری دولت نتانیاهو محکوم به «آپارتاید» است، باید به عنوان یهودستیزی طبقه بندی و محکوم شود.

به دلیل این اتهام، هم ماتیلد پانوت، رهبر فراکسیون پارلمانی LFI در مجلس ملی فرانسه و هم وکیل ریما حسن، نامزد LFI در انتخابات اتحادیه اروپا که در اردوگاه آوارگان فلسطینی در سوریه به دنیا آمده است - برای روز سه شنبه احضاریه پلیس دریافت کردند. هر دو همبستگی خود را با اشغال Sciences-Po اعلام کرده بودند.

ریما حسن که همبستگی با فلسطین را موضوع اصلی مبارزات انتخاباتی خود قرار داده است، با تشویق تظاهرکنندگان در خیابان سنت گیوم، فریاد زد: «شما افتخار کشور ما هستید!» او اعلام کرد که خواستار «آتش بس فوری» است. وی تاکید کرد که بمباران نوار غزه توسط ارتش اسرائیل "نه موجه و نه مشروع" و "جنایت جنگی یا جنایت علیه بشریت" است.

 

.

 

به گزارش لیبراسیون، اقدامات بیشتر طرفدار فلسطین در روزهای آینده در دانشگاه های گرنوبل، رن، لیل و لیون فرانسه برنامه ریزی شده است. بزرگترین اتحادیه دانشجویی، یونی اف، خواستار «قیام علیه سرکوب و صلح در غزه» است. الئونور اشمیت، سخنگوی این اتحادیه ، می‌گوید: «این بسیج یک رخنه ایجاد کرده است. اکنون زمان آن است که نشان دهیم جوانان در حال حرکت هستند.»

از طرفی مسئله حمایت از اسرائیل، همبستگی با فلسطین و مرزبندی آشکار از تروریسم و ​​یهودی ستیزی، امروز بیش از هر زمان دیگری چپ فرانسه را از هم جدا کرده است. برخی از سخنگویان برجسته آنها دیگر با یکدیگر صحبت نمی کنند و در این باره اختلاف نظر دارند.

خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطینکاهش درآمد غول انرژی فرانسه طی سه ماهه اول 2024

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گسترش اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین از آمریکا به فرانسه
  • تظاهرات دانشجویان مراکشی در حمایت از غزه
  • اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران
  • تشکل‌های دانشجویی غزه دوشادوش جنبش دانشگاهی تاریخ ساز در آمریکاست
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • بازدید مدیرکل بازرسی لرستان از میدان شهدا خرم آباد
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم فلسطین