Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته یک منبع آگاه معاونت فنی و عمرانی استانداری بوشهر در پی درخواستی شهردار عالی شهر را فراخوانده و خواستار پاسخ‌گویی در خصوص قطع درختان شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در روزهای گذشته خبری در خصوص قطع درختان بلوار شهر جدید عالی شهر توسط شهرداری در پایگاه خبری تحلیلی سپاس منتشر شد که نائب رئیس شورای شهر نسبت به آن جوابیه‌ای صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با سلام و حمد خداوند سبحان و سلام و درود بر دوستان عزیز نظر به‌ضرورت اصلاح و توسعه فضای سبز بلوار مذکور و یادآوری اینکه چنین تصمیماتی در اختیار کمیسیون مربوطه در شهرداری می‌باشد، با احراز و تحقیق شرایط و دلایل زیر صورت گرفته است.
*فرسودگی و خشک شدن برخی از درختان آن بلوار
*وجود گونه‌های ناسازگار با محیط‌زیست
*وجود برخی درختان سمی و مغایر با بهداشت محیطی
*با در نظر داشتن کمبود و بحران آب و بالا رفتن ضریب شوری آن و آینده‌نگری در این خصوص
*مانع پردازش نور در سطح خیابان به‌واسطه تنه‌های بزرگ درختان
*استتار دید در رویت مغازه‌ها و کسب‌وکار کاسبان عزیز
*جایگزین نمودن گونه‌های سازگار با محیط‌زیست ازجمله مرکبات
*نورپردازی بهینه خیابان
*استفاده مطلوب از حداقل آب موجود و...

که پس از گذراندن مصوبه، اقدام قانونی صورت گرفته است.

این جوابیه برای مسئولین عمرانی مرکز استان و دوستداران طبیعت قانع‌کننده نبود و به جهت پیگیری برخی از شهروندان و دستگاه‌های مربوطه خواستار پاسخ‌گویی شهردار برای قطع درختان تنوع مند که برای شهر فواید بسیاری داشتند شدند.

به گفته یک منبع آگاه معاونت فنی و عمرانی استانداری بوشهر در پی درخواستی شهردار عالی شهر را فراخوانده و خواستار پاسخ‌گویی در خصوص قطع درختان شده است.

لازم به ذکر است که پروژه ایجاد سنگ‌فرش در بلوار شهدای گمنام عالی شهر به دستور استاندار متوقف‌شده است.

این اقدام شهردار باعث شده تا ورودی شهر جدید که روزی سرسبز و درختان زیبا داشت امروز در اوج بلاتکلیفی بسر ببرد.

حال باید منتظر ماند که با دخالت استانداری بوشهر آیا بلوارها دوباره سرسبز می‌شوند، یا سنگ‌فرش شده و مردم بجای پیاده‌رو از آن استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۶۸۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها

بر اساس اظهارات شاهدان و ساکنان اطراف پارک لاله، با استقرار کانکس در اطراف حریم پارک، این گمانه مطرح شده که قرار است در این قسمت ساخت‌وساز شده و درختان محوطه قطع می‌شوند.

به گزارش شرق، حصار جنب ساختمان آتش‌نشانی پارک لاله، یک ماه است ساخته شده و دو سه روز است تعدادی کانکس مستقر شده است. محدوده حصار جنب ساختمان آتش نشانی پارک لاله، روبروی خیابان پورسینا قرار دارد.

دیروز تعدادی از شهروندان تهرانی دلیل این حصارکشی و استقرار کانکس را از یکی از نیرو‌های خدماتی پرسیدند و گفته شد که امشب برق محوطه قطع شده و عملیات ساختمانی آغاز می‌شود.

آن‌ها مدعی‌اند، در پرس‌وجو از مدیر پارک و شهرداری منطقه این پاسخ را دریافت کرده‌اند که قرار است در این نقطه از پارک فرهنگسرا ساخته شود و درختان محوطه قطع می‌شوند.

پیش از این هم کانال خبری دیده بان زیست بوم ایران که موضوع حصار کشی پارک قیطریه را هم اطلاع رسانی کرده بود اعلام کرده بخش بزرگی از پارک لاله که مملو از درختان کهنسال است به تازگی حصارکشی شده و گفته شده قرار است در آنجا «ساختمانی از طرف شهرداری»! احداث شود.

در این کانال تاکید شده با توجه به تعرضات و دستکاری‌هایی که در بوستان‌های دیگر از جمله پارک اندیشه و پارک قیطریه در حال وقوع است و پیشتر هم با حذف درختان و احداث بنا در ابن پارک صورت پذیرفته، خطر جدی است. از کنشگران و مردم می‌خواهیم که نسبت حذف عرصه مهمی از این بوستان مرکزی شهر و حذف درختان کهنسال و ارزشمند آن با حساسیت بیشتری برخورد کرده و اجازه ندهند اتفاقات گذشته و تعرضات مشابه به دیگر پارک‌ها در اینجا تکرار شود.

عکس‌هایی که در این گزارش می‌بینید، از داخل محوطه حصارکشی است.

پیگیری‌های شرق از مدیران شهری به نتیجه نرسیده پیش از این، «مهدی بابایی» عضو شورای شهر تهران هر گونه فعالیت عمرانی بر خلاف مصوبات شورا که منجر به تخریب فضای سبز و درختان شود را غیرقانونی دانسته بود.

دیگر خبرها

  • تهدید بن غفیر در خصوص خروج از کابینه نتانیاهو
  • پاسخ روسیه به اظهارات بورل: یک اعتراف عالی! فرمول صلح همین است
  • لزوم خودداری شهروندان خوزستانی از تردد غیرضروری در هنگام بارندگی
  • خودداری شهروندان خوزستانی از تردد غیرضروری در هنگام بارندگی
  • (عکس) ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها
  • شاهکار جدید در پارک لاله؛ برنامه جدید شهرداری در بوستان‌ مملو از درخت | تصویر
  • برگزاری جلسه شورای عالی قضایی استان بوشهر
  • برگزاری شورای عالی قضایی استان بوشهر
  • رفع تصرف و بازگشت ۱۳ هکتار از اراضی شهرداری نهاوند به بیت‌المال
  • انجام ۳۵۰ هزار مترمکعب کوه‌بُری در تقاطع مدافعان سلامت قم