Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@00:14:44 GMT

تربیت پلیس مجاهد مسئول در دستور کار ناجا

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۶۹۲۰۷

تربیت پلیس مجاهد مسئول در دستور کار ناجا

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی از برگزاری همایش ناجا و تمدن نوین اسلامی در روز چهارشنبه 27 دی ماه خبر داد.

خبرگزاری فارس: سردار احمدرضا رادان رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی در نشست خبری اولین همایش ملی ناجا و تمدن نوین اسلامی به فعالیت مرکز مطالعات راهبردی ناجا پرداخت واظهار داشت: ما دو کار ویژه مهم در دستور داریم که این جدای از ماموریت‌های روتین این مرکز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی تصریح کرد: معماری ناجای آینده و اینکه با چه رویکردی معماری باید انجام شود و پلیس با چه رویکردی در معماری ناجای آینده جا بگیرد از جمله دو کار ویژه مرکز مطالعات راهبردی ناجاست.

وی به مراحل انقلاب از نگاه رهبری اشاره و تصریح کرد: انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و در نهایت تمدن نوین اسلامی از جمله مراحلی است که رهبری معظم انقلاب ترسیم کرده‌اند.

سردار رادان اضافه کرد: ما باید رویکرد خودمان را تمدن نوین اسلامی قرار دهیم و برای اینکه بتوانیم معماری ناجای آینده را انجام دهیم باید بدانیم با چه افق و شرایط و چه پلیسی در آن معماری حضور داشته باشیم.

وی انجام کارهای مطالعاتی از سال 94 اشاره و بیان داشت: با تلاش چند ساله اکثر نخبگان و اندیشمندان را شناسایی کرده و ارتباط‌مان را به همکاری دو طرفه تبدیل کرده‌ایم.

این مقام ارشد نیروی انظامی تصریح کرد:‌ما اندیشمندانی پیدا کردیم که وجودشان در جامعه پربرکت بوده و اطلاعات و تحقیقات آنها ذخایری است که باید به هنگام استفاده شود و می‌تواند در معماری ناجای آینده نقش داشته باشد.

وی گفت: گذر از 5 مرحله انقلاب که مدنظر مقام معظم رهبری است در گرو تولید فکری و پرورش انسانی است که گذر بتواند کار کند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی به جمع‌آوری 360 چکیده و 200 مقاله در این همایش اشاره و تصریح کرد: همایش ناجا و تمدن نوین اسلامی چهارشنبه 27 دی در مرکز غدیر دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار می‌شود.

وی به اهداف این همایش پرداخت و گفت: توسعه مفهومی و گسترش ادبیات راهبردی، گفتمان‌سازی تمدن نوین اسلامی، بسترسازی نظری برای معماری ناجای آینده وهمچنین بهره‌گیری از دیدگاه‌های علمی صاحب‌نظران حوزه، دانشگاه و ایجاد شبکه نخبگان از جمله اهداف این همایش است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی به محورهای همایش پرداخت و گفت: مبانی نظری و رویکردهای ناجا و تمدن نوین اسلامی، تمدن نوین اسلامی در اندیشه انقلاب اسلامی و همچنین ناجا و رویکرد تمدن، چالش‌ها، راهبردها و الزامات از جمله محورهای این همایش است.

سردار رادان در بخشی ازسخنان خود در مورد این همایش گفت: ما می‌خواهیم مامور و معذور را به مامور و مسئول و در نهایت به مجاهد مسئول تبدیل کنیم. چرا که مجاهد مسئول در هر حوزه از ماموریت خود مثل مهندس عمل می‌کند و انتظارات مردم و مسئولیت خود را عمل می‌کند که همه اینها نیازمند این است که پلیس رویکرد خود را معرفی کند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی غیر از ماموریت‌های نوشته شده خودش دو ماموریت مفهومی دارد؛ از جمله حفظ دستاوردهای انقلاب و حفظ سازمان نیروی انتظامی است؛ حفظ سازمان نیروی انتظامی لازمه‌اش داشتن رویکرد معماری ناجای آینده و وجود مجاهد مسئول است.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۶۹۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به مامور نیروی انتظامی ناکام ماند

 
به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ نورمحمدی فرمانده انتظامی شهرستان ملارد گفت: یک اوباش مهاجم با سلاح سرد در شهرستان ملارد با اقدام بموقع ماموران پلیس زمین‌گیر شد.

وی با اشاره به جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی تماس شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در ساعت ۶ و ۵۰ دقیقه عصر روز گذشته و اعلام خبر درگیری و قدرت نمایی چند نفر اراذل در پارکی جنب پاساژ گلها در ملارد و اظهار نارضایتی شهروندان از مزاحمت و ایجاد رعب و وحشت از سوی آنها، ماموران انتظامی یگان امداد شهرستان ملارد در محل حضور پیدا کرده و به افراد اراذل درگیر اخطار ترک محل را دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان ملارد افزود: یکی از اراذل بنام حاضر در صحنه درگیری با چاقو به سمت ماموران انتظامی حمله ور می شود که ماموران انتظامی باهدف دفاع مشروع با صدور اخطار و رعایت قانون بکارگیری سلاح و شلیک، اراذل مهاجم را زمین گیر می کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: فرد مهاجم و برهم زننده امنیت پارک از ناحیه ساق پای چپ مجروح شده و جهت درمان به مرکز درمانی در ملارد منتقل می شود.

سرهنگ نورمحمدی خاطرنشان کرد: متهم پس از اقدام درمانی، با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی خواهد شد و افرادی که بخواهند نظم و امنیت جامعه را خدشه دار کنند با برخورد مقتدرانه و قانونی پلیس مواجه خواهند شد.

دیگر خبرها

  • اجلاسیه معماری و شهرسازی در شاهرود برگزار می‌شود
  • تعلیم و تربیت احیاکننده تمدن عظیم اسلامی است
  • مسئول دبیرخانه کنگره سرداران شهید درگذشت
  • دستگیری قاتل فراری در مهاباد در کمتر از ۱۲ ساعت
  • تزکیه و پرورش اسلامی در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • قاتل فراری در مهاباد در کمتر از ۱۲ ساعت دستگیر شد
  • حمله یک مهاجم با سلاح سرد به مامور نیروی انتظامی در ملارد
  • امام صادق (ع) بنیانگذار تمدن نوین بشری
  • حمله به مامور نیروی انتظامی ناکام ماند
  • سازمان‌های مسئول باید در مقابله با جرایم کمک کار پلیس باشند