Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

جلال میرزایی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درخصوص تعیین مصادیق رجل سیاسی گفت: شورای نگهبان در تعریف آن می تواند به مشروح مذاکرات خبرگان قانون اساسی در زمان تدوین قانون اساسی توجه داشته باشد یا در تعیین مصادیق رجل سیاسی بر اساس سلایق و شرایط موجود در جامعه به تعریف کاملی دست یابد.

نماینده مردم ایلام، ایوان، شیروان، چرداول، مهران و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری از فعالان سیاسی و احزاب ،رجل سیاسی بودن را منحصر به مرد بودن نمی دانند و تعریفی عام از آن استنباط می کنند،اما طبق قانون وظیفه شورای نگهبان است که مصادیق رجل سیاسی را تعیین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با مشاهده به وضعیت انتخابات های ریاست جمهوری برگزار شده در کشور همواره شائبه های زیادی در بحث تأیید صلاحیت ها بوجود می آید و این وظیفه شورای نگهبان است که به این شائبه ها پایان داده و معیار دقیقی را در این زمینه معرفی کند.

عضوفراکسیون امید درمجلس شورای اسلامی ادامه داد:در بسیاری از کشورهای توسعه یافته رجل سیاسی مصادیق مشخصی دارد و کمیته برگزاری انتخابات براساس همان مؤلفه های موجود نفرات نهایی را مشخص می کند و جای هیچ شائبه ای را بجا نمی گذارد.

میرزایی بیان کرد:هزینه رد صلاحیت ها درکشور همواره توسط شورای نگهبان پرداخت می شود و این برای کشور مضر است که نهاد ناظر برانتخابات تضعیف شود؛لذا باید راهکاری درنظرگرفت که انتظارات برآورده شود و توقعات احزاب و گروه های سیاسی در بحث تأیید صلاحیت ها درنظرگرفته شود.

این نماینده مجلس در دوره دهم تاکیدکرد:با تعیین مصادیق رجل سیاسی،احزاب و گروه های سیاسی می توانند معیار های آن را در تربیت نفرات خود بکار گیرند و این مسئله به حضور پررنگ تر احزاب در انتخابات ها کمک شایانی می کند.

عضوکمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان می تواند با همفکری با حقوقدان های برتر کشور و هم چنین مشورت با نمایندگان مجلس؛به نظری جامع و کامل در تعیین مصادیق رجل سیاسی برسد و از بروز شائبه های سیاسی در زمان انتخابات های ریاست جمهوری جلوگیری کند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۷۳۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد

رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب رفع شد، از ارسال مجدد این لایحه به شورای نگهبان خبر داد.

به گزارش تسنیم، حجت الاسلام غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: کمیسیون قضایی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را برطرف و مجددا این لایحه را به شورا ارسال کرده است و هم اکنون منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم.

وی افزود: عمده ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب مربوط به مواد ۴۷ تا ۴۹ این لایحه می‌شد که به بحث میزان مجازات‌ها پرداخته است.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: از نظر اعضای شورای نگهبان، جرائم و مجازات درنظر گرفته شده برای تخلفات ذکر شده در مواد ۴۷ تا ۴۹ لایحه، متناسب با این تخلفات نبود که ما در کمیسیون این موارد را اصلاح کردیم.

 

با توجه به اینکه در جلسه علنی ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ مجلس، نمایندگان به اجرای آزمایشی لایحه حجاب و عفاف برای مدت ۳ سال رای دادند، در صورتی که شورای نگهبان، این لایحه را تایید کند، لایحه مذکور بلافاصله برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ می‌شود.

دیگر خبرها

  • لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • تایید لایحه دوفوریتی تمدیدمهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان : لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید، همین «طرح نور» کافی است / نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان /لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید،همین «طرح نور» کافی است /نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود