Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمار رسمی سازمان هواپیمایی نشان می‌دهد در آذرماه ۵۷.۱ درصد پرواز ایرلاین‌های داخلی با تاخیر انجام شده است، ایرلاین‌های آتا‌ایرو ایران‌ایر نیز هر کدام به ترتیب با ۷۲ و ۶۵ درصد بیشترین تاخیرات پروازی را به نام خود ثبت کردند. ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳ اقتصادی راه و مسکن نظرات

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس آمار متولی حمل‌ونقل هوایی کشور در آذرماه امسال 16 ایرلاین داخلی در مجموع 6295 پرواز از فرودگاه مهرآباد انجام دادند که 57.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1 درصد آن یعنی 3600 پرواز با تاخیر انجام شده است. ماه پیش از آن (آبان‌ماه 96) 45 درصد پروازها با تاخیر انجام شده بود.

در صدر فهرست بیشترین آمار تاخیر پروازی هواپیمایی آتا قرار دارد؛ این ایرلاین در 30 روز سومین ماه پاییز 626 پرواز انجام داد که از این تعداد سهم پروازهای تاخیردار 448 (72 درصد) بود.

پس از این شرکت هواپیمایی ایران ایر قرار گرفت. هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که طی ماه‌های اخیر روند کاهشی را در تاخیرات پروازی طی کرده بود، در آذرماه همه کاهش‌ها را جبران کرد و 15 درصد تاخیرات خود را افزایش داد. این شرکت آبان‌ماه 50 درصد پروازهای تاخیردار داشت که آذرماه آنرا به 65 درصد افزایش داد.

هواپیمایی نفت نیز با 64 درصد در رتبه سوم بیشترین تاخیرات پروازی قرار گرفت. سهم پروازهای تاخیردار نفت ایرلاین در آبان‌ماه امسال 53 درصد بود.

شرکت‌های کیش‌ایر، آسمان و قشم‌ایر نیز هر کدام 59 درصد از پروازهای خود را با تاخیر انجام دادند. کیش‌ایر در آبان‌ماه 48 درصد پرواز تاخیردار داشت. هواپیمایی آسمان و قشم‌ایر نیز در دومین ماه پاییز به ترتیب 51 درصد و 36 درصد پرواز تاخیردار داشتند.

هواپیمایی زاگرس و تایان نیز به ترتیب 54 و 58 درصد پرواز تاخیردار در آذرماه امسال ثبت کردند.

انتهای پیام/

R1012188/P1012122/S7,81/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۷۴۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟

در گزارشی جداول بودجه ۱۴۰۳ را مرور شده است.

به گزارش اعتماد، در بخش‌هایی از این گزارش بودجه نهادهای زیر نظر ریاست‌جمهوری مورد واکاوی قرار گرفته است که در ادامه می خوانید.

 

در بخش هزینه‌ها، طبق سنت، نخستین ردیف بودجه مربوط است به نهاد ریاست‌جمهوری؛ مجموعه‌ای که از دفتر رییس‌جمهوری گرفته تا معاونت‌ها ذیل نهاد ریاست‌جمهوری هستند. بودجه نهاد ریاست‌جمهوری طبق جدول شماره ۷ که اعتبارات دستگاه‌ها، مصوب ۱۴۰۲ و پیشنهادی ۱۴۰۳ را قید کرده، برای امسال ۶ هزار و ۱۱۷ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است؛ در حالی که طبق همین جدول، سال گذشته ۳ هزار و ۲۷۲ میلیارد تومان بودجه مصوب شده بود. به عبارت دیگر رقمی حدود ۲ هزار و ۸۴۵ میلیارد تومان یعنی حدود ۸۶درصد به بودجه ریاست‌جمهوری افزوده شده است.

عمده این افزایش بودجه مربوط می‌شود به «معاونت اجرایی ریاست‌جمهوری»؛ درحالی که طبق همین جدول ۷، این معاونت سال گذشته ذیل نهاد، بودجه‌ای نداشته است، امسال بودجه‌ای معادل یک‌هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. این افزایش هنگفت و چشم‌گیر زمانی قابل تامل می‌شود که سال ۱۴۰۳ منتهی می‌شود به بهار ۱۴۰۴ که انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم برگزار می‌شود.

«شورای اطلاع‌رسانی دولت» که قاعدتا ذیل ردیف نهاد ریاست‌جمهوری دخل و خرج خود را دریافت می‌کند، در جدول ۹ که مربوط به ردیف‌های متفرقه (دایمی یا موقت) می‌شوند نیز جای گرفته است؛ رقم پیشنهادی دولت برای بازوی اصلی رسانه‌ای خود، که در ردیف‌های «متفرقه» آمده، ۲۰۰ میلیارد تومان است؛ این درحالی است که شورای اطلاع‌رسانی دولت به عنوان زیرمجموعه نهاد ریاست‌جمهوری بودجه‌اش از محل بودجه ریاست‌جمهوری پرداخت می‌شود.

دیگر خبرها

  • سپهران کم تاخیرترین ایرلاین فرودگاه نجف شد
  • انجام ۲ پرواز فوق العاده مشهد برای ۱۵ اردیبهشت ماه
  • اضافه شدن ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور
  • ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • انجام تنها ۱۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد