Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته برخی ناظران و تحلیلگران، ترکیه قطعنامه‌های سازمان ملل برای ممنوعیت واردات سلاح به سومالی و مجهز کردن مربیان نظامی این کشور با سلاح‌های پیشرفته از نوع "ام بی تی۷۶" را دور زده و در صدد آموزش و تسلیح 10 هزار نیروی ارتش سومالی است.

ایران آنلاین / به گزارش الیوم السابع، این ناظران و تحلیلگران با استناد به نخستین گروه از ارتش سومالی که شامل ۴۰۰ تن است و طی دو هفته گذشته در مرکز آموزش نظامی ترکیه در مگادیشو آموزش دیده اند، این اظهارات را مطرح می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ۲۳ دسامبر 2017 درهای مرکز آموزش نظامی ترکیه در مگادیشو به روی نیروهای سومالی باز شده است.

امریکا نیز از اواسط سال گذشته میلادی در راستای آموزش نیروهای سومالی تلاش می‌کند و در این زمینه اولین گردان صاعقه سومالی با ۵۰۰ نیرو آموزش دیده اند و قادر به انجام ماموریت‌های ویژه هستند.

ارتش سومالی هم اکنون در مرحله انتقالی سختی قرار دارد به ویژه پس از تصمیم اتحادیه آفریقا مبنی بر خروج تدریجی نیروهای حافظ صلح آفریقا از سومالی. از این رو دولت سومالی می کوشد، نیروهای ملی مسلح که بتوانند مسئولیت برقراری امنیت شهرهای اصلی در برابر خطرات سازمان‌های تروریستی را بر عهده بگیرند، تربیت کند. اما ناظران معتقدند، سومالی امکانات تسلیحاتی لازم برای نیروهای ارتش خود را ندارد و طبق بررسی‌های دولت سومالی ۳۰ درصد نیروهای ارتش این کشور تفنگ ندارند./ ایسنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۷۴۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین المللی ایفا می‌کند.

به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین المللی به ویژه مهم است که روابط بین نیروهای مسلح دو کشور پویایی بالایی داشته باشد و به روندهای زمان پاسخ دهد. تعامل ما برای ثبات استراتژیک در این سیاره مهم است.

به نقل از خبرگزاری تاس، وزیر دفاع چین همچنین گفت، به دنبال گفت‌وگو درباره مهمترین مسائل بین المللی با همتای روسی خود است.

این نخستین دیدار رو در رو بین وزرای دفاع چین و روسیه پس از انتصاب دونگ جون در این سمت است.

۳۱ مارس ۲۰۲۴، این دو از طریق ویدئوکنفرانس و به ابتکارعمل طرف چینی صحبت کرده بودند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت
  • تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش
  • وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن
  • ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم
  • کاهش پرونده‌های رسوبی در سازمان قضایی نیروهای مسلح