Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-07@02:53:20 GMT

میوه‌هایی که زندگی راتغییرمی‌دهند

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۷۵۱۹۲

میوه‌هایی که زندگی راتغییرمی‌دهند

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، میوه‌های تازه منابع غنی و سرشار از انواع ویتامین‌ها، املاح و مواد معدنی هستند و براساس مطالعات گوناگون، افرادی که میوه را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل مصرف می‌کنند کمتر با خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن روبرو می‌شوند.

 

اگرچه تمام انواع میوه‌ها و سبزیجات برای بدن ضروری و مفیدند اما در این مقاله به چند مورد از آنها اشاره شده که می‌توانند تقریبا تمام خواص ذکر شده در بالا را داشته باشند و بنابراین با گنجاندن آنها در رژیم غذایی روزانه خود می‌توانید زندگی سالم‌تر و باکیفیت‌تری داشته باشید:

 

آووکادو: این میوه خواص فراوانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آووکادو سرشار از فیبر خوراکی، ویتامین K و اسید فولیک (فولات) است. این میوه دو برابر موز پتاسیم دارد و به این ترتیب به سلامت قلب کمک می‌کند. همچنین خواص ضد التهابی دارد. البته با وجود تمام این مزایا آووکادو نباید هر روز خورده شود چون می‌تواند موجب بروز حساسیت غذایی شود و بنابراین بهتر است که به شکل متنوع در رژیم غذایی گنجانده شود.

 

گوجه فرنگی: گوجه یک منبع خوراکی سرشار از ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها، فیبر و مواد معدنی است. همچنین منبع غنی از ماده‌ای موسوم به لیکوپن است که از پوست در برابر تشعشعات UV حفاظت می‌کند و برای مقابله با مشکلات پروستات نیز مفید است. ذخیره ویتامین A موجود در گوجه فرنگی تاثیر ترکیبات سرطان‌زا را کاهش داده و برای حفاظت در برابر سرطان ریه مفید است. گوجه فرنگی همچنین با پیشگیری از یبوست و اسهال، دستگاه گوارش را سالم نگه می‌دارد.

 

کیوی: کیوی میوه‌ای آبدار و خوشمزه‌ است که منبع غنی از ویتامین C محسوب می‌شود و به همین دلیل به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می‌کند و برای از بین بردن مولکول‌های آزاد که عامل التهاب و سرطان هستند، کاربرد دارد. کیوی به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند و سرشار از فیبر خوراکی است که در پیشگیری از چندین بیماری نقش دارد. این میوه در عین حال به کاهش وزن کمک می‌کند و اغلب برای بیماران دیابتی توصیه می‌شود.

 

نارگیل: نارگیل هم به یک "خوردنی فوق‌العاده" معروف است و تقریبا می‌تواند نیاز روزانه بدن به تمام ریزمغذی‌های ضروری را تامین کند. نارگیل حاوی "لوریک اسید" است که یک چربی اشباع شده محسوب‌ می‌شود و سطح کلسترول "بد" را در بدن کاهش می‌دهد و همچنین به پاکسازی عروق و سلامت آنها کمک می‌کند. این میوه در عین حال سرشار از الکترولیت‌ها، آنزیم‌ها و املاح معدنی است که به بهبود گوارش و تقویت سوخت و ساز بدن کمک می‌کند.

 

صدای ایران

2025

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۷۵۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف روزانه پیاز چه خواصی دارد؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، اگرچه هر نوع سبزی فوایدی برای سلامتی دارد اما، برخی از سبزیجات مانند پیاز خواص بسیار خاصی دارند. پیاز به طور کلی برای سلامت قلب، استخوان و روده شناخته شده است وحتی فواید دیگری دارد که ممکن است بسیاری از افراد از آن شگفت زده شوند. با این حال، اگر به پیاز حساس هستید قبل از استفاده با پزشک مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه پیاز را به مدت طولانی نگه داریم؟ افزایش باروری

در گذشته، ناباروری مردان با معاینات، جراحی‌ها و آزمایش‌های زیادی درمان می‌شد اما، اکنون می‌توان با نوشیدن آب پیاز به سادگی این مشکل را برطرف کرد زیرا استفاده از طیف گسترده‌ای از آنتی‌اکسیدان‌ها که پیاز مقدار زیادی از آن‌ها را دارد بسیار روی باروری تاثیر گذار است.

کمک به سینوس ها

یک راه عالی برای متوقف و کند کردن روند خونریزی بینی، استفاده از پیاز است! کافی است نصف پیاز را بردارید و آن را درست زیر سوراخ های بینی قرار دهید و سپس ببوید زیرا پیاز به دلیل داشتن ویتامین ث و بیوفلاونوئیدها باعث می شود مسیر بینی کمتر به خونریزی حساس شود همچنین یکی دیگر از مزایای مطلوب پیاز این است که در زمان گرفتگی بینی راه‌های بینی را شل و تنفس را برای ما آسان‌تر می‌کند.

جلوگیری از افسردگی و بهبود خلق و خو

پیاز دارای فولات یا همان ویتامین ب۹ است، این ویتامین با شکستن اسید آمینه به نام هموسیستئین از افسردگی جلوگیری و خلق و خوی شما را تقویت می کند. به بیان ساده، این اسید آمینه نامطلوب به بدن اجازه نمی دهد هورمون های خوبی تولید کند.

جلوگیری از پوسیدگی دندان

پیاز می تواند به پیشگیری از بیماری ها در بدن کمک کند اما، فواید زیادی برای سلامت دهان و دندان نیز دارد همچنین، جویدن پیاز خام به قوی‌تر شدن دندان‌ها و مبارزه با هر گونه باکتری موجود در دهان کمک می‌کند. به سادگی مقداری پیاز را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه بجوید، زیرا این کار می تواند به جلوگیری از پوسیدگی دندان نیز کمک کند.

جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا

پیاز می تواند از سرماخوردگی، سرفه، تب و گلودرد جلوگیری کند.

پیاز خود را تکه تکه و آن را به مدت ۶ تا ۸ ساعت در آب آشامیدنی خیس کنید و۳-۴ قاشق غذاخوری ۳ بار در روز مصرف کنید.

درمان گوش درد

گوش ها ما یکی از حساس ترین اعضای بدن هستند و ممکن است به دلایل زیادی مانند صداهای بلند و سفر با هواپیما درد بگیرند و برخی از پزشکان استفاده از قطره گوش را برای کاهش درد توصیه کنند. با این حال، پیاز پخته نیز می تواند کمک کند. یک پیاز را در آب بپزید تا نرم شود سپس آن را روی یک پارچه و گوش خود قرار دهید تا گوش درد بهبود یابد.

منبع: نمناک

انتهای پیام/

کد خبر: 1229688 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • مصرف روزانه پیاز چه خواصی دارد؟
  • چه مواد غذایی از آسیب های آلودگی هوا محافظت می‌کند
  • مصرف این خوراکی‌ها برای تقویت استخوان واجب است
  • اهمیت این ویتامین برای سلامتی قلب
  • ویتامین های مهم برای گیاهان آپارتمانی
  • برای تقویت استخوان از این ۱۱ خوراکی نگذرید
  • با این ۸ روش طول عمرتان بیشتر می‌شود
  • آموزش یک مدل نوشیدنی کافی شاپی خوشمزه با طالبی
  • با 7 بمب منیزیم آشنا شوید
  • راه های افزایش گلبول های قرمز