Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز - ایرنا - جشنواره فرهنگی و ورزشی بازی های بومی و محلی قهرمانی بانوان استان آذربایجان شرقی در شهر خواجه شهرستان هریس برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این جشنواره روز شنبه با شرکت 120 ورزشکار از 15 شهرستان استان شامل هریس، آذرشهر، چاراولماق، هشترود، اهر، هوراند، ورزقان، مرند، اسکو، جلفا، میانه، بستان آباد، تیکمه داش و 2 تیم از شهر خواجه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این جشنواره شرکت کنندگان در رشته های طناب کشی، هفت سنگ بزرگسالان و هفت سنگ مهارتی، چوب کشی، تیر و کمان محلی، کشتی آزاد ( آشیرما)، لی لی حرکتی، وسطی دختران، ناقشلی، مچ اندازی به مدت 2 روز زیر نظر فدراسیون روستایی و عشایری و بازی های بومی و محلی استان با هم به رقابت پرداختند.
در رشته هفت سنگ تیم جلفا مقام اول، اهر مقام دوم و هریس و هوراند به صورت مشترک مقام سوم را کسب کردند.
در رشته هفت سنگ مهارتی تیم شهر خواجه B مقام اول، هشترود مقام دوم و اسکو و آذرشهر به صورت مشترک مقام سوم را کسب کردند.
در مجموع تیمی جلفا قهرمان این دوره از مسابقات شناخته شد، اهر دوم و هریس و هوراند مقام سوم را کسب کردند.
جشنواره فرهنگی و ورزشی بازی های بومی و محلی قهرمانی بانوان استان آذربایجان شرقی 21 و 22 آبان در شهر خواجه هریس برگزار شد.
شهرستان هریس با حدود 70هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
خبرنگار: محمد طلوعیان ** تنظیم: پرویز بابائی ** انتشار: رستگار
7227/8023/6183

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۷۶۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره ملی منتظران در خاش برگزار شد

ایسنا/سیستان و بلوچستان جشنواره ملی "منتظران" با هدف پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه فعال و محله با نشاط، با همکاری ارگان‌های مختلف در بوستان بانوان شهرداری خاش برگزار شد.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با ایسنا در خصوص برگزاری این جشنواره اظهار کرد: جشنواره ملی "منتظران" در ۳۱۳ مکان ایران با هدف تقویت و احیای ورزش های بومی و محلی و ایجاد شور و نشاط در میان مردم و کاهش آسیب های اجتماعی برگزار شد .

محمد دهمرده ادامه داد: شهرهای زابل، قصرفند، زاهدان، خاش، سراوان و مهرستان در سیستان و بلوچستان مورد هدف هستند و هم اینک در مراحل پایانی این جشنواره قرار داریم.

وی بیان کرد: بیش از ۱۰۰ نفر از جوانان و نوجوانان دختر و پسر خاش به اجرای برنامه های ورزشی و سرگرمی لی لی، هفت سنگ مهارتی، کپک و تیرکمان سنتی پرداختند.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر اجرای موسیقی محلی، غرفه های صنایع دستی، پخت نان و غذاهای بومی و محلی در حاشیه این جشنواره برپا شد.

وی افزود: بوستان‌های خانواده و بانوان شهرداری خاش از ظرفیت‌های مهم سرگرمی و تفریحی بانوان، کودکان و نوجوانان این شهرستان به شمار می رود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ
  • برگزاری چهارمین همایش معاونان و رؤسای شورا‌های حل اختلاف شمالغرب کشور در تبریز
  • جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان شرقی برگزار می شود
  • جشنواره ملی منتظران در خاش برگزار شد
  • اختتامیه مسابقات هفت سنگ بانوان شهرستان بافق
  • نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی برگردن ورزشکار مراغه‌ای
  • برگزاری دوره آموزشی طرح ملی طوبی در تبریز