Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-02@02:51:59 GMT

دیدار نائب رئیس مجلس ساحل عاج با لاریجانی

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۷۷۵۵۳

دیدار نائب رئیس مجلس ساحل عاج با لاریجانی

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران در سطح بین الملل علاقه مند به گسترش روابط با کشورهای آفریقایی بوده و با توجه به همین مساله همیشه رایزنی های مفیدی در این خصوص صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز -شنبه- در دیدار پریوات اولا نائب رئیس مجلس ساحل عاج با اشاره به برگزاری اجلاس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در تهران افزود: با توجه به مشکلاتی که کشورهای اسلامی با آن روبه رو هستند، ضروری است که در این کنفرانس مواضع محکم و شفافی درباره مسائل مهمی مانند تروریسم، فلسطین و میانمار داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین این کنفرانس فرصت مغتنمی را فراهم می آورد تا کشورهای شرکت کننده در مورد گسترش روابط دو جانبه با یکدیگر به گفت وگو بپردازند و گروه های دوستی ایران و ساحل عاج هم می توانند از این فرصت استفاده کنند.

نایب رئیس مجلس ساحل عاج هم ضمن ارسال سلام رئیس مجلس ساحل عاج به لاریجانی اظهار داشت: ما از مواضع جمهوری اسلامی ایران در این کنفرانس حمایت خواهیم کرد زیرا درباره مسایل جهان اسلام نقطه نظرات مشترکی داریم.

پریوات اولا گفت: در چند هفته گذشته برخی از کشورها با سوءاستفاده از اغتشاشات اخیر ایران می خواستند به تبلیغات منفی علیه جمهوری اسلامی بپردازند که موفق نشدند و ما حامی دولت و ملت ایران خواهیم بود.

وی پیام رئیس مجلس ساحل عاج را مبنی بر دعوت از لاریجانی برای سفر به این کشور ابلاغ کرد.

نایب رئیس مجلس ساحل عاج در این دیدار خواستار گسترش روابط اقتصادی و تجاری و گسترش روابط پارلمانی میان دو کشور شد.

سیزدهمین اجلاس رییسان مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی سه شنبه و چهارشنبه این هفته در تهران برگزار می شود.

منبع: ایرنا

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۷۷۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، محمدعلی اسکندری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاشکند در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران تردیدی در صیانت از ارزش های اسلامی نداشته و ایثارگرانه در خط مقدم دفاع از اسلام و مسلمانان بوده است.

وی افزود: فتنه انگیزی، اختلاف افکنی و انشقاق در جهان اسلام، از برنامه های راهبردی آمریکا و اسرائیل بوده و آنها هیچ وقت خیرخواه ملت های مسلمان نبوده و نخواهند بود. حال آنکه تقریب مذاهب، همواره با جدیت توسط جمهوری اسلامی ایران، پیگیری و اجرایی شده است.

نورالدین خالق نظراف مفتی اعظم ازبکستان نیز ضمن مثبت ارزیابی کردن روند مناسبات دوجانبه میانه در تمامی زمینه ها گفت: دین، فرهنگ و اشتراکات ازبکستان و ایران، عاملی مهم برای تعمیق مناسبات دو طرف است.

وی افزود: با توجه به توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در حوزه نسخ خطی زبان فارسی، از همکاری در زمینه تحقیقات قرآنی و نسخ خطی قرآنی استقبال می کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند.
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد و تداوم صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر بورکینافاسو
  • تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند