Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرگان – استاندار گلستان با بیان اینکه برخی از بروکراسی‌های اداری مانع سرمایه گذاری در گلستان است خواستار پیگیری مصوبات کارگروه اقتصاد مقاومتی از سوی مدیران شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه شنبه سی و پنجمین جلسه  ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گلستان با پیگیری ۱۸ مصوبه جلسه سی و سوم برگزار شد.

محور اصلی جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گلستان رفع موانع سرمایه گذاری و اجرای پروژه های بزرگ و محوری در استان گلستان بود که در این جلسه بدهی نیروگاه علی‌آبادکتول و موانع اجرای طرح توسعه سیکل ترکیبی این نیروگاه، موانع اجرای پروژه گردشگری ساحل بندرگز و طرح گردشگری بندرترکمن و همچنین تله کابین علی آبادکتول مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی پروژه های محوری و موانع اجرایی آن ها در حوزه گردشگری گلستان هم از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد توجه ویژه قرار گرفت و استاندار گلستان از مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا موانع سرمایه گذاری در استان را رفع کنند.

استاندار گلستان در این جلسه با تأکید بر اینکه مدیران دستگاه های اجرایی در کارگروه اقتصاد مقاومتی نمایندگان وزارتخانه های خود هستند، اظهار کرد: برخی از بروکراسی‎های اداری موانع سرمایه‎ گذاری در گلستان ایجاد می‎ کنند و باعث می شوند سرمایه گذاری در استان اتفاق نیفتد.

آب منطقه ای با کلیات اجرای تله کابین موافق است

سیدمناف هاشمی به بررسی مشکلات اجرای پروژه تله‌ کابین علی‎آباد کتول در جلسه گذشته این ستاد اشاره کرد و گفت: در آن جلسه انجام نشدن مطالعات ژئوتکنیک برای اجرای پروژه از سوی آب منطقه ای گلستان مطرح شد و مقرر شد ظرف دو هفته این مطالعات تحویل این سازمان شود.

وی با یادآوری اینکه آب منطقه ای با کلیات اجرای تله کابین در علی آباد موافق است، ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان باید پیگیری ارائه مطالعات ژئوتکنیک بوده و از سرمایه گذار آن را تحویل گرفته و به آب منطقه ای ارائه دهد.

هاشمی با بیان اینکه برای اجرای پروژه تله ‌کابین همه چیز جزء مجوز آب منطقه‎ای استان گلستان حل شده، افزود: نقشه ‎ها باید تهیه و در اختیار آب منطقه ‌ای قرار گیرد و آب منطقه ‎ای نظر نهایی خود را به زودی ارائه دهد.

وی متذکر شد: نباید در اجرای پروژه های محوری و مهم استان چالش های جدید ایجاد کنیم بلکه مدیران دستگاه های اجرایی استان به عنوان نماینده وزارتخانه ها در استان پروژه ها را پروژه دستگاه خود بدانند و در رفع موانع آن تلاش کنند.

مانعی برای اجرای پروژه گردشگری ساحل بندرگز وجود ندارد

استاندار گلستان به موضوع موانع اجرای پروژه گردشگری ساحل بندرگز اشاره و تصریح کرد: در سه ماهه اخیر ۱۰ جلسه کارشناسی برای رفع مشکلات و معضلات اجرای این پروژه برگزار شده و هم اکنون دیگر مانعی برای اجرای این پروژه از سوی دستگاه های اجرایی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: محیط زیست هم نظر نهایی خود را در خصوص این پروژه ارائه کرده است و زمین برای تحویل به سرمایه گذار عمانی آماده است.

وی به موضوع استفاده از کشتی‎ تفریحی در سواحل خزر در گلستان اشاره و خاطرنشان کرد: سرمایه گذار کشتی را خریداری کرده اما سازمان بنادر در گلستان تاکنون دلایل عدم موافقت با اجرای این پروژه را رائه نکرده است.

هاشمی تاکید کرد: سازمان بنادر باید به صورت کتبی نظر کارشناسی و فنی در خصوص علت عدم به کارگیری کشتی‎ های تفریحی در سواحل گلستان را ارائه دهد.

وی با تاکید بر اینکه ارائه ندادن دلایل تخلف است، یادآور شد: اگر این پروژه در گلستان اجرا نشود در استان های همجوار اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه موافقت هایی برای ساخت دو بندر در سال های گذشته در گلستان انجام شده، افزود: بزرگی سازمان های دولتی سبب شده که بخش خصوصی نتواند فعالیتش را به خوبی پیش ببرد و مجوزات لازم را کسب کند.

استاندار گلستان همچنین با یادآوری اینکه پروژه هایی مانند پتروشیمی گلستان و موج آبی گنبد با مشارکت مردم آغاز شده و سال هاست مسکوت مانده اند، گفت: مطالعات برای حل موانع اجرایی آن ها آغاز شده تا بتوانیم به مطالبات به حق مردم پاسخ بدهیم.

وی ادامه داد: موضوع عدم استقرار پروژه ها در حریم کمی و کیفی ۷۵۰ متری سواحل و تالاب های استان از دیگر موضوعاتی است که باید ظرف یکماه توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی پیگیری شود تا اگر حل آن در حوزه استان نباشد موضوع گلستان در ستاد مرکزی مطرح و برای حل آن چاره اندیشی شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۷۷۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۵ مصوبه برای گلستان در سفر دوم رییس جمهور اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهیایی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: درآمد سرانه گلستان در دولت سیزدهم نصف میانگین کشوری بود که اکنون بیشتر شده و از رتبه چهارم یک پله ارتقا یافت. امید است بتوانیم سرمایه گذاری‌های بیشتری در استان جذب کنیم تا به میانگین کشوری برسیم.

وی افزود: اعتبارات استان گلستان تا قبل از دولت سیزدهم چهار هزار میلیارد تومان بود که این رقم در دولت سیزدهم به ۱۶ میلیارد تومان رسیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با اشاره به اینکه اتمام پروژه‌های نیمه تمام از اولویت‌های ما محسوب می‌شود، گفت: در استان هزار و ۲۰۰ پروژه نیمه تمام داشته‌ایم که این رقم به ۸۰۰ مورد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در سامانه منتاک استان‌ها پروژه‌های عمرانی و میزان اعتبارات خود را ثبت می‌کنند، افزود: در شهریور و بهمن سال گذشته گلستان توانست با ثبت اطلاعات خود در این سامانه رتبه پنج کشوری را به دست آورد.

وی یادآور شد: در سفر اول رئیس جمهور ۱۱۸ مصوبه با اعتبار ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیون تومان برای استان در نظر گرفته شد که از این مبلغ پنج هزار میلیارد تومان تخصیص پیدا کرد.

مهیایی اظهار کرد: در سفر دوم رئیس جمهور ۱۳۵ مصوبه با اعتبار ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در استان در نظر گرفته شد که ۲۵ میلیارد تومان به اعتبارات عمرانی استان اضافه شد.

وی پروژه خلیج را یکی از مهمترین پروژه‌های استان دانست و گفت: عملیات اجرایی این طرح کمتر از ۱۸ ماه به پایان رسید که اگر این اتفاق رخ نمی‌داد ۶۰ هزار هکتار از اراضی استان در معرض ریزگردها قرار می‌گرفت.

معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: تا پایان سال گذشته بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های آب و چهار هزار میلیارد تومان برای راه‌های استان اعتبار در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه استان گلستان دومین استان حادثه خیز کشور بود، یاد آورشد: با اقداماتی که انجام شد از ۹۵ نقطه حادثه خیز در استان به ۴۷ نقطه رسیدیم که این امر باعث شد ۵۸ درصد مرگ و میرها جاده‌ای استان کاهش یابد.

کد خبر 6100678

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۹۷ مصوبه کارگروه رفع موانع تولید در گیلان
  • ۱۳۵ مصوبه برای گلستان در سفر دوم رییس جمهور اختصاص یافت
  • تسریع در اتمام پروژه آزادراه ارومیه تبریز در دستور کار قرار دارد
  • شناسایی۱۶هزار میلیارد تومان ملک برای مولد‌سازی در هرمزگان
  • اجرای ۸۰ برنامه توسط کاروان خادمین حرم حضرت معصومه(س) در گلستان
  • مخبر: مشکل واردات اتوبوس برون‌شهری در اسرع وقت حل شود
  • پوشش کامل فیبرنوری استان قم تا یک هفته آینده انجام می‌شود
  • پوشش کامل فیبر نوری قم ظرف یک هفته آینده انجام می‌شود
  • هزینه ۱۲ هزار میلیارد تومانی منوریل قم / چالش عبور از مقابل حرم حضرت معصومه (س) حل نشد
  • اجرای ۲۲۸ برنامه همزمان با هفته هلال احمر در گلستان