Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مرکزی گفت: تکلیف پروژه ۵۵ متری اراک تا پایان سال ۹۶ روشن شود. ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰ استانها مرکزی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدعلی آقازاده عصر امروز در صحن رسمی شورای شهر اراک با اشاره به طرح 55 متری اراک اظهار داشت: لازم است هر چه سریعتر تکلیف این پروژه مشخص شود تا مردم ساکن در این طرح از بلاتکلیفی خارج شوند بنابراین برای تعیین تکلیف این پروژه باید کارگروه با مدیریت معاونت عمرانی استانداری و اعضای شورای اسلامی و سایر مسئولان و افراد مرتبط  تشکیل شود تا تکلیف این پروژه را تا پایان امسال مشخص کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح 55 متری در هسته مرکزی شهر قرار گرفته و در صورت اجرای این طرح می‌توان المان‌ها و مسیرهای پیاده‌روی خوبی در این طرح، تعریف کرد تا شهروندان اراکی به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند و با توجه به اینکه اراک سابقه تاریخی و فرهنگی خوبی دارد، می‌توان از المان‌هایی متناسب با سابقه فرهنگی شهر استفاده کرد، در واقع اجرای این طرح یک فرصت طلایی برای شهرداری و شورای اسلامی اراک است تا با بهره‌گیری مناسب از اجرای این طرح، هویت بیشتری را به اراک ببخشند.

آقازاده تصریح کرد: همین‌طور، اجرای این طرح نقش مؤثری را در روان سازی ترافیک و کاهش آلودگی هوای اراک که از جمله خواسته‌های مهم و اصلی مردم این شهر به شمار می‌رود، دارد.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه اجرای این طرح نیازمند موافقت همه مخالفان طرح است، گفت: در صورتی که این طرح بخواهد اجرا شود باید با نظرات کارشناسی و فنی، همه مخالفان طرح توجیح شوند البته وجود 1200 پلاک در این طرح بوده و لازم است 73 هزار مترمربع برای اجرای طرح آزادسازی شود که اجرای این طرح بالغ بر5هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی عنوان کرد: شهرداری‌ها شهرهای بزرگ از جمله اراک با مشکلات مالی روبه رو هستند، به طوری که شهرداری اراک به مانند بقیه شهرداری‌ها با مشکلات مالی مواجه هستند و در پرداخت حقوق پرسنل خود هم مانده‌اند بنابراین باید برای اجرای طرح 55 متری از ظرفیت سرمایه‌گذاران و انبوه‌سازان بهره گرفت و در این مسیر لازم است پروژه را به چند بخش تقسیم کرد.

آقازاده خاطرنشان کرد: در صورتی که در مدت زمان مشخص نتوانیم نسبت به اجرای طرح به توافق برسیم نباید آن را عنوان و اجرا کنیم و در صورتی که توان و قدرت اجرای طرحی را بعد از 15 سال نداریم باید اجازه دهیم مردم زندگیشان را ادامه دهند البته شهرداری و شورای شهر برای حمایت از اجرای این طرح لازم است مشوق‌هایی را در نظر بگیرند و کمتر به منابع مالی این طرح دل ببندند.

وی بیان کرد: اجرای طرح 55 متری به نفع همه است و برای عملیاتی کردن طرح را در شورای توسعه و برنامه‌ریزی هم مطرح خواهیم کرد تا هر چه زودتر تکلیف اجرای آن مشخص شود.

انتهای پیام/

R41371/P1377/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۷۷۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود سرعت و کیفیت اینترنت با اجرای فیبرنوری در خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب گفت: با ایجاد پوشش فیبر نوری منازل و کسب و کارها تا پایان سال در استان خوزستان شاهد تحول بزرگی در سرعت و کیفیت اینترنت ثابت و سیار در استان خواهیم بود.

علیرضا ملکی‌جهان در نشست ابرپروژه ملی توسعه شبکه فیبر نوری منازل و کسب و کارها که امروز (۵ اردیبهشت) در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: امسال باید چندین برابر سال‌های گذشته فعالیت کنیم و در این زمینه سعی می‌کنیم حداقل ۹۰ درصد تعهدات پروژه که پوشش یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار تا پایان سال ۱۴۰۳ است را اجرا کنیم.

وی ادامه داد: ارتباطات امروزه نقش اساسی در کسب و کارها دارد و تمامی امکانات از طریق اقتصاد دیجیتال، هوش مصنوعی و «آی او تی» است و در این زمینه شهرداران برای ورود به دولت هوشمند و الکترونیک در پروژه فیبر نوری کمک کنند.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب گفت: با ایجاد پوشش فیبر نوری منازل و کسب و کارها تا پایان سال در استان خوزستان شاهد تحول بزرگی در سرعت و کیفیت اینترنت ثابت و سیار در استان خواهیم بود.

وی عنوان کرد: حدود ۲۷۰ کیلومتر در سطح خوزستان حفاری صوت گرفته است و پوشش فعلی ۱۵۰ هزار خانوار است که حداقل تا پایان سال به ۷۰۰ هزار خانوار می‌رسد.

ملکی جهان با بیان اینکه مهم‌ترین پروژه در دست اقدام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم، فیبر نوری منازل و کسب و کارها است، گفت: به این منظور با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، مقرر است تا پایان دولت سیزدهم ۲۰ میلیون خانوار کشور از پوشش فیبر نوری بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: در حال حاضر اقدامات زیرساختی موردنیاز در شهرستان‌های آبادان، اهواز، کارون، خرمشهر و دزفول آغاز و مقرر شده تا قبل از پایان سال در اکثر شهرستان‌های تابعه استان این پروژه به بهره‌برداری برسد.

ملکی جهان در زمینه موارد مطرح‌شده در بحث تشعشعات دکل‌های مخابراتی، فرکانس‌های غیرمجاز رادیویی، کیفیت سرویس اینترنت برای مشترکین نهایی، سرقت کابل‌ها و تجهیزات پسیو مخابراتی و ... گفت: از نظر سلامت و زیست محیطی با توجه به رعایت استانداردهای دکل‌های BTS توسط اپراتورها هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیگیری و اجرای پروژه‌های شهرستان خلخال در اولویت مدیران باشد
  • شروع رقابت‌های آزمون سراسری در استان مرکزی
  • بهبود سرعت و کیفیت اینترنت با اجرای فیبرنوری در خوزستان
  • پروژه فیبر نوری در خوزستان ظرف ۴ ماه به پایان می‌رسد
  • مصوبات شورای مسکن در شهرجدید مهستان، گره نهضت ملی مسکن در این شهر را باز کرد
  • افتتاح ۴ تقاطع غیر همسطح رشت تا پایان سال
  • تکلیف افزایش قیمت برق روشن شد
  • تکمیل تقاطع امام خمینی (ره) اراک اولویت اقدامات مسؤولان شهری باشد
  • قالیباف: بانک مرکزی در پایان سال ۱۴۰۲ به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرد
  • نمایش توان فنی و مهندسی ایران در سریلانکا