Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-05@19:47:22 GMT

تنش بین ۳ کشور عربی بالا گرفت

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۸۰۲۱۱

از یک طرف امارات و عربستان اصرار دارند که در خاک قطر به میدان نمی‌روند و از طرف دیگر قطری‌ها اصرار دارند که حاضر نیستند در کشور ثالث برابر سعودی‌ها و اماراتی‌ها بازی کنند و این باعث شده تا کنفدراسیون فوتبال آسیا با یک چالش بزرگ مواجه شود. آفتاب‌‌نیوز :  لیگ قهرمانان آسیا معتبرترین رقابت باشگاهی در قاره آسیا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اختلافات بین سه کشور عربی که در راس آن عربستان قرار دارد باعث شد تا لیگ قهرمانان آسیا دستخوش تغییرات زیادی شود و حتی احتمال لغو آن هم مطرح شود.
به‌ گزارش ‌آفتاب‌نیوز و ‌به نقل از الکاس،همه چیز از درخواست عربستان برای بازی کردن با ایران در زمین بی طرف آغاز شد و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم به راحتی مطیع سعودی‌ها شد و با این درخواست موافقت کرد.
اختلاف سیاسی عربستان و امارات با قطر نیز باعث شد تا سعودی‌ها و البته اماراتی‌ها این بار درخواست بازی کردن با قطر در زمین بی طرف را هم بدهند با این تفاوت که قطری‌ها مانند ایران حاضر نیستند که تن به چنین خواسته‌ای بدهند و اصرار دارند که تنها در خانه خود از تیم های عربستانی و اماراتی پذیرایی خواهند کرد.
با وجود این که کنفدراسیون فوتبال آسیا با فرستادن هیاتی بلند پایه به قطر و عربستان تلاش دارد تا بین این دو کشور آشتی برقرار کند و با این توجیه که فوتبال جدای از سیاست است آنها را به بازی کردن در خانه همدیگر ملزم کند اما اماراتی‌ها و سعودی‌ها راه دیگری را در  پیش گرفته‌اند.
محمد  الرمیثی، رئیس هیات ورزش امارات در این باره گفت‌: هیچ کسی نمی‌تواند ما را به بازی کردن در کشوری که آن را دوست نداریم وادار کند. با وجود این که ما به رقابت در لیگ قهرمانان آسیا سخت نیاز داریم اما در قطر به میدان نمی‌رویم و کسی هم نمی‌تواند ما را مجبور به چنین کاری کند. حتی اگر قرار باشد که از این رقابت کنار گذاشته شویم و یا در قاره دیگری رقابت کنیم بازهم به چنین خواسته‌ای تن در نمی‌دهیم یا بازی در زمین بی طرف و یا خداحافظ لیگ قهرمانان آسیا.
عادل عزت، رئیس فدراسیون فوتبال عربستان هم چنین خواسته‌ای دارد. او گفت: به هیات کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کردیم که سلامت بازیکنان خود را به خطر نمی‌اندازیم و اصلا در قطر بازی نخواهیم کرد. قرار است که کنفدراسیون فوتبال آسیا در فوریه جواب بدهد. اگر ما را به مجبور به بازی کردن در قطر کنند ما انصراف خواهیم داد. انصراف ۶ تیم اماراتی و عربستانی باعث خواهد شد تا لیگ قهرمانان هم لغو شود.
این درخواست‌های عجیب امارات و عربستان، در حالی است که  فدراسیون فوتبال قطر هم تاکید کرد که به هیچ وجه حاضر نیست در زمین بی طرف به مصاف عربستان و امارات برود و به این ترتیب احتمال لغو لیگ قهرمانان آسیا بسیار زیاد است.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۰۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز جمعه ۱۴‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات

ساعت پخش زنده دیدار تیم‌های تورینو، بولونیا، ختافه، اتلتیک بیلبائو، لوتون تاون و اورتون در لیگ‌های اروپا از شبکه سه و ورزش، سایت آنتن و آپارات مورد توجه کاربران فضای مجازی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دیدارهای مهم فوتبال امروز دنبال می‌شود که ساعت و لینک پخش همه این دیدارها در ادامه آمده است:

ساعت پخش زنده فوتبال امروز جمعه

لیگ حرفه‌ای عربستان (التعاون - الهلال) ساعت ۱۸:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

فینال فوتبال قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا (ژاپن - ازبکستان) ساعت ۱۹:۰۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

فینال لیگ کاپ امارات (الوحده - العین) ساعت ۲۰:۱۵؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

فوتسال لیگ قهرمانان اروپا (بارسلونا - اسپورتینگ) ساعت ۲۰:۳۰؛ پخش زنده از سایت آپارات‌

لیگ حرفه‌ای عربستان (ابها - الاتحاد) ساعت ۲۱:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

سری آ ایتالیا (تورینو - بولونیا) ساعت ۲۲:۱۵؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

لالیگا اسپانیا (ختافه - اتلتیک بیلبائو) ساعت ۲۲:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

لیگ برتر انگلیس (لوتون تاون - اورتون) ساعت ۲۲:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

کد خبر 750256

دیگر خبرها

  • طرح توهمی نتانیاهو برای غزه بعد از قتل عام فلسطینی‌ها
  • یرزی دودک: کارلو آنچلوتی بهترین سرمربی تاریخ فوتبال است
  • نگرانی از اعتراضات ضدصهیونیستی در عربستان،‌ مصر و اردن
  • داوری بی‌نقص یک ایرانی در بازی ژاپن و ازبکستان
  • خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال
  • خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای پرسپولیس و استقلال
  • اعراب می‌توانند از جنگ تهران و تل آویو جلوگیری کنند؟
  • اولین حرف های آتیلا حجازی درباره استقلال | من خارج از کشور بودم اما ...|‌ با این شرایط قهرمانی آسیا صد درصد شدنی است
  • کلوپ: به عنوان یک پیرمرد توصیه می‌کنم لیگ برتر را از جنایت مدیران آن نجات دهید
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز جمعه ۱۴‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات