Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری 'الأخبار الحرة الموریتانیة' اعلام کرد گروه تروریستی 'ابی الولید الصحراوی' که با داعش بیعت کرده است، در پیامی مسئولیت حمله به نیروهای فرانسوی را در روز پنجشنبه گذشته بر عهده گرفت.

به گزارش ایرنا، در این پیام آمده است:' نیروهای خلافت صبح روز پنجشنبه 11 ژانویه 2017 ستونی از نیروهای نظامی را با یک خودروی بمب گذاری شده هدف قرار دادند که بر اثر آن چند خودرو منهدم و شماری از سربازان فرانسوی نیز کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

'

ستاد کل نیروهای مسلح فرانسه پیش از این از زخمی شدن سه سرباز که در عملیات نظامی «برخان» مشارکت داشتند، خبر داده و اعلام کرده بود حال یکی از آن ها وخیم است.

گروه ابو ولید الصحراوی همچنین مسئولیت یک حمله دیگر به یک گشتی مشترک آمریکایی – نیجریه ای در نزدیکی مرزهای مالی را در اوایل ماه اکتبر گذشته بر عهده گرفت.

بنا بر اعلام وزارت دفاع آمریکا ، در این عملیات سه سرباز آمریکایی کشته شده و دو نفر دیگر نیز زخمی شدند.

این نخستین بار است که گروه الصحراوی از زمان بیعتش با داعش در سال 2015 مسئولیت حمله به نیروهای خارجی را بر عهده می گیرد.

منبع: ایرنا

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۰۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، «علی یرلیکایا» وزیر کشور ترکیه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور ۴۱ نفر را به اتهام ارتباط با «داعش» بازداشت کردند.

وی گفت که این بازداشت‌ها طی عملیات نیروهای امنیتی ترکیه در ۱۲ استان این کشور صورت گرفته است.

وزیر کشور ترکیه دوشنبه هفته جاری نیز اعلام کرده بود که نیروهای امنیتی کشورش چند فرد مظنون به همکاری با داعش را در شهر استانبول بازداشت کرده‌اند.

پلیس ترکیه ۱۲ فروردین نیز در یک عملیات گسترده در ۲۱ استان، ۵۱ نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرده بود.

وزیر کشور ترکیه بار دیگر بر مبارزه قاطعانه کشور خود با معضل تروریسم تاکید کرد.

نیروهای امنیتی ترکیه به طور مداوم پیگرد و بازداشت عناصر و هواداران گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور را در دستور کار دارند. این گروه تروریستی بارها مسوولیت عملیات تروریستی مختلفی را در ترکیه به عهده گرفته است.

دیگر خبرها

  • اژه‌ای: حکومت وظایف و مسئولیت‌هایی را در قبال کارگران بر عهده دارد
  • روسیه کنترل کامل یک روستا در «دونتسک» را به دست گرفت
  • نگهداری تَک پلاک جرم است | مسئولیت ارتکاب جرم با پلاک مفقودی بر عهده کیست؟ | مالک خودرو ۲۴ ساعت مهلت اعلام مفقودی دارد
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • داعش مسئولیت حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در هرات را برعهده گرفت
  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت
  • داعش مسئول حمله به نمازگزاران هرات
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند