Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- پس آنگاه که خدا، راستی و اخلاص ما را دید، خواری و ذلت را بر دشمنان ما نازل و پیروزی را به ما عنایت فرمود. به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،  امیرالمومنین امام علی علیه‌السلام: در رکاب پیامبر خدا صلی الله علیه و آله بودیم و با پدران و فرزندان و برادران و عمو‌های خود جنگ می‌کردیم، که این مبارزه بر ایمان و تسلیم ما می‌افزود، و ما را در جاده وسیع حق و صبر و بردباری برابر ناگواری‌ها و جهاد و کوشش برابر دشمن، ثابت قدم می‌ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گاهی یک نفر از ما و دیگری از دشمنان ما، مانند دو پهلوان نبرد می‌کردند، و هر کدام می‌خواست کار دیگری را بسازد و جام مرگ را به دیگری بنوشاند، گاهی ما بر دشمن پیروز می‌شدیم و زمانی دشمن بر ما غلبه می‌کرد.


پس آنگاه که خدا، راستی و اخلاص ما را دید، خواری و ذلت را بر دشمنان ما نازل و پیروزی را به ما عنایت فرمود:، تا آنجا که اسلام استحکام یافته فراگیر شد و در سرزمین‌های پهناوری نفوذ کرد.


به جانم سوگند! اگر ما در مبارزه مثل شما بودیم هرگز پایه‌ای برای دین استوار نمی‌ماند، و شاخه‌ای از درخت ایمان سبز نمی‌گردید، به خدا سوگند! شما هم اکنون از سینه شتر خون می‌دوشید و سرانجامی جز پشیمانی ندارید.

متن حدیث:

وَ لَقَدْ کُنَّا مَعَ رَسُولِ اللَّهِ صَلّی اللّهُ عَلَیهِ وَ آلِه نَقْتُلُ آبَاءَنَا وَ اءَبْنَاءَنَا وَ إِخْوَانَنَا وَ اءَعْمَامَنَا مَا یَزِیدُنَا ذَلِکَ إِلا إِیمَانا وَ تَسْلِیما وَ مُضِیّا عَلَی اللَّقَمِ وَ صَبْرا عَلَی مَضَضِ الْاءَلَمِ وَ جِدّا فِی جِهَادِ الْعَدُوِّ وَ لَقَدْ کَانَ الرَّجُلُ مِنَّا وَ الْآخَرُ مِنْ عَدُوِّنَا یَتَصَاوَلاَنِ تَصَاوُلَ الْفَحْلَیْنِ یَتَخَالَسَانِ اءَنْفُسَهُمَا اءَیُّهُمَا یَسْقِی صَاحِبَهُ کَأْسَ الْمَنُونِ فَمَرَّةً لَنَا مِنْ عَدُوِّنَا وَ مَرَّةً لِعَدُوِّنَا مِنَّا.
فَلَمَّا رَاءَی اللَّهُ صِدْقَنَا اءَنْزَلَ بِعَدُوِّنَا الْکَبْتَ وَ اءَنْزَلَ عَلَیْنَا النَّصْرَ حَتَّی اسْتَقَرَّ الْإِسْلاَمُ مُلْقِیا جِرَانَهُ وَ مُتَبَوِّئا اءَوْطَانَهُ، وَ لَعَمْرِی لَوْ کُنَّا نَأْتِی مَا اءَتَیْتُمْ مَا قَامَ لِلدِّینِ عَمُودٌ وَ لاَ اخْضَرَّ لِلْإِیمَانِ عُودٌ وَ ایْمُ اللَّهِ لَتَحْتَلِبُنَّهَا دَما وَ لَتُتْبِعُنَّهَا نَدَما.



«نهج‌البلاغه، خطبه ۵۵»

*برخی زمان این خطبه را به آغاز سال ۳۷ هجری نسبت به تحرّکات معاویه در بصره، و برخی در یکی از روز‌های جنگ صفین نسبت می‏‌دهند.   منبع:مشرق   انتهای پیام/   خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۱۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی آماری به بازی‌های استقلال و ذوب آهن؛ نکونام به دنبال اولین پیروزی

تیم استقلال تهران در شش بازی متوالی خود در مسابقات لیگ برتر و جام حذفی برابر ذوب آهن قدرتمند بازنده نبوده است. آخرین باخت آن ها برابر تیم اصفهانی در اوایل سال 1400 شکل گرفت. 

به گزارش طرفداری، استقلال در 6 بازی اخیر خود برابر ذوب آهن صاحب 5 برد و یک مساوی شده و در این دیدارها 9 گل زده و 2 گل دریافت کرده است.

آخرین ناکامی استقلال برابر تیم ذوب آهن اصفهان در روز 19 اردیبهشت 1400 ثبت شد و آبی پوشان برابر حریف اصفهانی 2-0 بازنده شدند. استقلال در حالی برابر ذوب آهن قرار می گیرد که فرهاد مجیدی و ریکاردو ساپینتو برابر ذوب آهن آمار صددرصد برد داشتند اما جواد نکونام در تنها دیداری که برابر این تیم قرار گرفت، به تساوی رسید.

استقلال 1-1 ذوب آهن در روز 6 آذر ماه 1402 استقلال 2-0 ذوب آهن در روز 11 فروردین 1402 استقلال 1-0 ذوب آهن در روز 22 مهر 1401 استقلال 1-0 ذوب آهن در روز 24 بهمن 1400 استقلال 2-0 ذوب آهن در روز 3 آبان 1400 استقلال 2-1 ذوب آهن در روز 29 اردیبهشت 1400 استقلال 0-2 ذوب آهن در روز 19 اردیبهشت 1400

از دست ندهید ????????????????????????

رضا عنایتی: دیگر مهاجمی مثل من پیدا نمی‌شود واکنش به گل شهاب زاهدی: پله هم نمی‌توانست این گل را بزند! سرمربی اینتر: طارمی بازیکن بزرگی است و از داشتنش خوشحالیم اضافه شدن کارلو آنچلوتی به حلقه شادی بازیکنان رئال مادرید / فیلم

دیگر خبرها

  • دو عامل کاهش مشارکت در دور دوم انتخابات
  • آمار عجیب: تیرک دروازه دشمن پی‌اس‌جی بود!
  • گل پیروزی برابر پاری سن ژرمن و صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا
  • تاکید المشاط بر آگاهی و وحدت یمنی‌ها در برابر توطئه دشمنان
  • آمریکا در ۴۵ سال اخیر هیچ پیروزی‌ای در مقابل جمهوری اسلامی نداشته است
  • سرلشکر سلامی: همه راه‌های نفوذ دشمنان باید بسته شود
  • تمرین و ریکاوری پرسپولیس بعد از پیروزی مهم
  • لحظه شیرین پیروزی نوشاد عالمیان برابر پینگ‌پنگ باز چهارم جهان / فیلم
  • نگاهی آماری به بازی‌های استقلال و ذوب آهن؛ نکونام به دنبال اولین پیروزی
  • کلوپ: صلاح نشان داد می‌تواند چه کار کند