Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ذبیح الله فطرت»، معاون سخنگوی حزب جمعیت اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان  صحت بسته پیشنهادی 11 ماده ای این حزب به دولت که اخیرا توسط برخی رسانه ها افشا شده است را به صورت ضمنی تایید کرد.

برخی منابع رسانه ای در افغانستان اعلام کردند که به محتوای بسته پیشنهادی  11 ماده ای حزب جمعیت به دولت دست یافته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افشای این بسته 11 ماده ای در حالی است که پیش از این نیز برخی رسانه‌ها درباره محتوای آن گمانه زنی کرده بودند اما «تلویزیون یک» اعلام کرد که به محتوای این درخواست‌ها دست یافته است.

بر اساس گزارش این رسانه، نمایندگان حزب جمعیت اسلامی و ارگ ریاست جمهوری افغانستان پس از اعلام برکناری عطا محمد نور از ولایت بلخ هفت بار تاکنون دیدار و گفتگو کرده‌اند.

ذبیح الله فطرت، معاون سخنگوی حزب جمعیت اسلامی افغانستان پیش از این در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود که چهار نفر به شمول «صلاح الدین ربانی» به نمایندگی از حزب جمعیت اسلامی و چهار نفر از طرف حکومت افغانستان مشغول مذاکره هستند.

لیست خواسته حزب جمعیت اسلامی افغانستان از دولت به شرح زیر اعلام شده است:

- لغو دستور برکناری عطامحمد نور از ولایت بلخ

- تشکیل کمیسیون تعدیل قانون اساسی تا یک ماه دیگر و سپس آوردن تعدیل در این قانون

- تعدیل قانون انتخابات طی دو ماه

- گزینش دوباره‌ اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی افغانستان

- اعلام جدول زمانی انتخابات پارلمانی و شورای ولسوالی ها تا کمتر از چهار ماه دیگر

- برگزاری لویه جرگه تعدیل قانون اساسی 10 روز پس از اعلام نتیجه‌ انتخابات پارلمانی

- آغاز روند توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی (زمان مشخص نشده است)

- تاکید بر سهم جمعیت اسلامی در توافقنامه‌ حکومت وحدت ملی

- ارائه گزارش روشن درباره‌ حمله‌ انتحاری به مراسم جنازه‌ «سالم ایزدیار» حداکثر تا دوماه دیگر

- ایجاد شورای عالی رهبران جهادی و سیاسی با هدف تحکیم مناسبات دولت با مردم تا دو ماه

- ایجاد کمیسیون اجرای توافقنامه‌ حزب جمعیت اسلامی با ارگ ریاست جمهوری و امضای این توافقنامه‌ از سوی اشرف غنی و صلاح‌الدین ربانی

تاکنون منابع دولتی در این خصوص اظهار نظری نکرده اند. گفتنی است که پس از برکناری عطا محمد نور، والی بلخ و رئیس اجرائی حزب جمعیت اسلامی توسط اشرف غنی، روابط این حزب با دولت به حالت تیرگی درآمده است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۱۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۳۰۵۴ کودک مشمول قانون حمایت از جمعیت در لرستان

فریبا ولی‌پور  اظهار کرد: پس از رصد کودکان، اگر اختلال‌هایی مانند لاغری، کوتاهی قد و کم وزنی داشته باشند و این شرایط نتیجه سوء تغذیه باشد و نه بیماری، وزارت بهداشت و به تبع آن دانشگاه علوم پزشکی لیست این افراد را در اختیار وزارت کار قرار می‌دهد تا از آنها حمایت شود.

وی با بیان اینکه امسال روند شناسایی این کودکان از طریق مجموعه مراکز بهداشتی استان ادامه دارد، گفت: براساس این قانون کودکان بین ۶ تا ۵۹ ماهه از دهک‌های یک تا هفت حمایت می‌شوند که برای دهک یک تا پنج، ماهانه یک میلیون تومان و برای دهک‌های شش و هفت ماهانه ۶۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

ولی‌پور ادامه داد: به مادرانی که کودک کمتر از پنج ساله دارند و از اختلال لاغری، کم وزنی و کوتاهی قد ناشی از سوءتغذیه رنج می‌برند توصیه می‌شود به مراکز بهداشتی محل زندگی خود مراجعه تا پس از گذراندن مراحل آزمون وسع، آنها را به اداره کار برای حمایت معرفی کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان افزود: مادران باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال نیز به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند تا پس از مشخص شدن دهک آنها وضعیت حمایت از آنها بررسی شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • اختصاص زمین به خانوار‌های حائز شرایط جوانی جمعیت
  • تخصیص زمین به خانواده ۳ فرزند به بالا در استان همدان
  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • صلیب سرخ: در شیوه کمک رسانی به افغانستان تغییر ایجاد شود
  • بند قانون جوانی جمعیت به دلیل کمبود ماما اجرا نمی شود
  • طالبان خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • شناسایی ۳۰۵۴ کودک مشمول قانون حمایت از جمعیت در لرستان
  • اجرا نشدن کامل طرح مسکن ملی و جوانی جمعیت در سبزوار