Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: حضرت مهدی(عج) ما را دوست دارند و فرمودند: «همانا ما از رعایت حال شما کوتاهی نمی کنیم و شما را از یاد نمی بریم؛ چراکه در غیر این صورت، سختی ها و گرفتاری ها بر شما فرود می آید و دشمنان شما را ریشه کَن کرده و از بین می برند.»

به گزارش خبرگزاری شبستان، امام زمان(عج) حتی در پس پرده غیبت، مهربان ترین رفیق برای بشر است و می توان با رعایت نکاتی از این رفاقت برترین بهره ها را برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«وَمَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَالرَّسُولَ فَأُولَئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَالصِّدِّيقِينَ وَالشُّهَدَاءِ وَالصَّالِحِينَ وَحَسُنَ أُولَئِكَ رَفِيقًا؛ و كسانى كه از خدا و پيامبر اطاعت كنند در زمره كسانى خواهند بود كه خدا ايشان را گرامى داشته [يعنى] با پيامبران و راستان و شهيدان و شايستگانند و آنان چه نيكو همدمانند.»(سوره نساء، آیه 69)

در سوره حمد، گروه «أَنْعَمْتَ عَلَیْهِمْ» مصداق رهپویان صراط مستقیم ذکر شده و این بار دوم است که در کنار آیه صراط مستقیم، گروه «أَنْعَمَ اللّهُ عَلَیْهِم» مطرح شده است. گویا غیر از انبیاء، شهدا، صدیقان و صالحان، دیگران به بیراهه می روند و راه مستقیم منحصراً راه این چهار گروه است.

رفیق خوب، انبیاء، شهدا و صدیقان و صالحان اند. رفقای دنیایی را هم باید با همین خصلت ها گزینش کرد: «حَسُنَ أُولَئِكَ رَفِيقًا».

امام رضا(ع) در حدیثی مفصل در بیان ویژگی های امام(ع) فرمودند: «امام، همدم و رفیق واقعی است.»(1)

حضرت مهدی(عج) ما را دوست دارند و فرمودند: «همانا ما از رعایت حال شما کوتاهی نمی کنیم و شما را از یاد نمی بریم؛ چراکه در غیر این صورت، سختی ها و گرفتاری ها بر شما فرود می آید و دشمنان شما را ریشه کَن کرده و از بین می برند.»(2) حالا که امام زمان(عج) ما را فراموش نمی کنند، ما هم نباید ایشان را فراموش کنیم.با کسی رفیق شوید که به شما انرژی و آینده نگری بدهد. در حدیث است که رسول خدا(ص) فرمودند: «حواریون به عیسی(ع) گفتند: یا روح الله! با که بنشینیم؟ فرمود: کسی که دیدارش شما را به یاد خدا اندازد و سخنش دانش تان را زیاد کند و کردارش شما را به آخرت تشویق کند.

پدر شیخ صدوق بچه دار نمی شد. نامه ای به محضر مبارک امام زمان(عج) نوشت تا حضرت(عج) در حقش دعا کند و نامه را به وسیله حسین بن روح به آن حضرت(عج) رساند. امام علیه السلام در حقش دعا کرد و در جواب نامه اش نوشت: «قد دعونا الله لک بذلک و سترزق ولدین ذکرین خیرین».(3) پس از آن به برکت دعای آن حضرت عجل الله تعالی فرجه، صاحب دو فرزند عالم و فقیه شد. یکی از آنها شیخ صدوق معروف به ابن بابویه است که قبرش نزدیک حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است.

در مورد امام زمان عجل الله تعالی فرجه آمده است که ایشان عامل تالیف دل ها است: «أَيْنَ مُؤَلِّفُ شَمْلِ الصَّلَاحِ وَ الرِّضَا».

اطاعت از رسول(ص)، پرتوی از اطاعت از خدا و در طول آن است پس با توحید منافاتی ندارد: «مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ».

 

پی نوشت ها:

1-کافی، ج 1، ص 200

2-احتجاج، ج 2، ص 497

3-رجال نجاشی، ص 261

4-اقبال الاعمال، ص 297

*برگرفته از «پرتوی از آیه های مهدوی»، محسن قرائتی؛ به کوشش حسن ملائی

 

 

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۱۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا ابن بابویه قمى به شیخ صدوق مشهور شد؟ + فیلم

نقل احادیث و روایات ائمه به درستی کاری بود که در گذشته توسط همگان انجام نمی‌شود و برخی از افراد به دلیل سودجویی و منفعت طلبی به تحریف احادیث و روایات می‌پرداختند، اما ابن بابویه قمى به دلیل خارج نشدن از راه صواب برای نقل حدیث از ائمه (ع) به ویژه امام صادق (ع) و امام باقر (ع) به شیخ صدوق مشهور شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • آیا بانوان می‌توانند امام جماعت شوند؟ + نظرات مراجع تقلید
  • سکانس‌هایی از فیلم آخرین تولد
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد + جزئیات
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد
  • درب طلای حرم امام رضا(ع) آماده شد
  • چرا ابن بابویه قمى به شیخ صدوق مشهور شد؟ + فیلم
  • حجاج دیگر کشورها در مراسم حج محبت زائران ایرانی را احساس کنند
  • وعده صادق، آغاز تحول در منطقه
  • دلایل مظلومیت امام صادق(ع) از زبان آیت‌الله علم‌الهدی
  • امام صادق(ع) در مناظرات آموزگار اخلاق و ادب بودند