Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، احمد آذین اظهار کرد: «پیرو دستور دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مطالعات ما بر روی طرح ناحیه‌بندی آغاز شده است؛ این طرح در مسیر چابک‌سازی واحدهای دانشگاهی قرار دارد و به دنبال چابک‌سازی تشکیلات و روش‌هاست؛ در این طرح هیچ واحد دانشگاهی تعطیل نخواهد شد اما چابک سازی می‌تواند باعث نزدیکی و هم‌افزایی بیشتر واحدها، صرفه‌جویی و مدیریت بهتر آنها شود، هم‌افزایی و هم‌پوشانی بین آنها برقرار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

به گفته سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان، طرح ناحیه‌بندی در زمینه سرویس‌دهی آموزشی، نقل و انتقال دانشجو و اعضای هیأت علمی و تکمیل کردن ساعات موظفی اعضای هیأت علمی نیز اثرات مثبتی خواهد داشت.

در طرح ناحیه‌بندی استان، بعد مسافت، ویژگی‌های جغرافیایی و اقلیمی، ویژگی‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی، تجهیزات و امکانات واحدها، تعداد اعضای هیأت علمی، کیفیت خدمات آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی و شاخص‌های مالی همچون درآمد و هزینه در نظر گرفته شده است

آذین گفت: «طرح ناحیه‌بندی در مراحل اولیه بررسی و تدوین ملاحظات اجرایی قرار دارد و مانند هر طرح دیگری نیازمند مطالعات عمیق و کارشناسی است. دبیرخانه هیأت امنای استان مشغول مطالعه و بررسی این طرح است و تلاش می‌کنیم تا بهترین روش را برای اجرای آن برگزینیم.»

وی افزود: «ممکن است شیوه اجرای این طرح از یک استان به استان دیگر تفاوت داشته باشد، امکان دارد در یک استان فواصل جغرافیایی متفاوت، سبب ارائه طرح متفاوت با یک استان دیگر شود.»

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: «در مجموع 22 واحد و 6 مرکز در استان اصفهان وجود دارد که دو واحد نجف‌آباد و اصفهان(خوراسگان) جزء واحدهای با درجه جامع هستند، بقیه واحدها با درجه بسیار بزرگ، متوسط و کوچک هستند، واحد نائین نیز تنها واحد با درجه بزرگ محسوب می‌شود.»

این مسئول در پاسخ به پرسشی درباره جزئیات مطالعات صورت گرفته درباره اجرای طرح ناحیه‌‌بندی به آنــا گفت: «در مطالعات اولیه چهار ناحیه به لحاظ موقعیت جغرافیایی به شمال، جنوب، شرق و غرب تقسیم شده‌اند؛ به طور کلی تقسیم بندی نواحی ما بر اساس مجاورت‌‌های جغرافیایی است.»

آذین خاطرنشان کرد: «در طرح ناحیه‌بندی استان، بعد مسافت، ویژگی‌های جغرافیایی و اقلیمی، ویژگی‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی، تجهیزات و امکانات واحدها، تعداد اعضای هیأت علمی، کیفیت خدمات آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی و شاخص‌های مالی همچون درآمد و هزینه در نظر گرفته شده است.»

وی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: «یکی دیگر از طرح‌های سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی طرح تعاون است که در استان اصفهان در حال اجراست؛ تیم‌های بررسی ما در دبیرخانه استان تشکیل شده و اعضای هیأت علمی که ساعات کسری موظفی دارند را در قالب طرح تعاون پوشش داده می‌شوند؛ به طور کلی اعتقاد داریم این طرح‌ها در مراحل آغازین اجرایی قرار دارند که قطعاً ایراداتی بر آنها وارد است و باید در اجرا مشکلات آن رفع شود.»

204

چابک‌سازی تشکیلات و روش‌ها طرح ناحیه‌بندی دانشگاه آزاد اسلامی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۲۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی‌خواهی از ویژگی‌های عناصر علمی و دانشگاهی در تمامی ادوار تاریخ است

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه پیام نور مرکز بروجرد گفت: آزادی‌خواهی از ویژگی‌های عناصر علمی و دانشگاهی در تمامی ادوار تاریخ است.

حامد امیری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بیش از شش ماه از حملات وحشیانه، ناجوانمردانه و ضد انسانی رژیم سفاک و اشغالگر قدس به غزه می‌گذرد و ده‌ها هزار انسان بی‌گناه که عموم آن‌ها کودکان، زنان و مردم بی‌دفاع بوده‌اند آماج حملات ویرانگر این رژیم جعلی قرار گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با این جنایت‌ها موجی از اعتراض گسترده در جهان علیه متجاوزان و جنایتکاران صهیونیست آغاز شده و تمام ابزارها و ظرفیت‌های نظام سلطه از جمله نهادهای حقوقی بین‌الملل و قدرت رسانه‌ای غرب، برای سرپوش گذاشتن بر این جنایت‌ها مورد استفاده قرار گرفته و علی‌رغم همه این تلاش‌ها، صهیونیست‌ها و حامیان آن‌ها در جنگ روایت نیز در برابر موج آزادی‌خواهی شکست خورده و افکار عمومی در جهان اکنون بیش از هر زمان علیه آن‌ها و نظام سلطه بیدار شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز بروجرد اضافه کرد: امروز عوامل صهیونیستی دیگر نمی‌توانند تظاهر به انسان‌دوستی کنند و افکار عمومی در جهان پی به ماهیت و خوی جنایت‌کار و وحشی صفت این رژیم برده‌اند.

امیری بیان کرد: دانشگاه و نهاد علم در تاریخ همواره آغازگر تحولات سیاسی و اجتماعی بوده و نفی استبداد و آزادی‌خواهی از ویژگی‌های عناصر علمی و دانشگاهی در تمامی ادوار تاریخ است که در این موضوع نیز شاهد انفجار و خروش وجدان‌های بیدار جوانان دانشجو علیه جنایت‌های ضد بشری و نسل‌کشی در غزّه بوده‌ایم که این جوشش جوانان نشانگر این بوده که دوران تحریف تاریخ و وارنه نشان دادن حقیقت توسط صهیونیسم با ابزار رسانه و سلطه‌گری به پایان رسیده و این موج بیداری که امروز در دانشگاه‌های آمریکا شاهد آن هستیم، ارمغان خیزش افکار عمومی ضد جنایت‌های صهیونیسم است.

وی ادامه داد: دانشگاه‌های آمریکا و اروپا با برخورد، سرکوب و دستگیری گسترده اساتید و دانشجویان توسط مدعیان دروغین دموکراسی و آزادی بیان که نام دموکراسی را یدک می‌کشند، مواجه شده‌اند.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز بروجرد تصریح کرد: نفوذ جنبش‌های دانشگاهی در آمریکا و اروپا در دفاع از کودکان و مردم مظلوم غزه به‌سرعت در حال گسترش است، اساتید و دانشجویان در این جنبش جهانی دانشگاهی و بشردوستانه در دفاع از کودکان، زنان و مردم مظلوم غزه به میدان آمده‌اند تا عاملان جنایت در غزه را وادار به پایان نسل‌کشی و جنگ در غزه کنند و همچنین این جنبش‌های دانشگاهی خواستار محاکمه و مجازات سران رژیم صهیونیستی هستند.

امیری اظهار کرد: این دانشگاه نیز همگام با سایر دانشگاه‌های کشورمان ضمن اعلام حمایت و همراهی خود از حرکت جنبش دانشگاهی، انسان دوستانه و بشردوستانه اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و سایر کشورهای اروپایی، هرگونه سرکوب خشونت‌آمیز پلیس آمریکا و دیگر کشورها را محکوم کرده و خواستار حمایت جهانی دانشگاهیان از این جنبش دانشگاهی است.

وی خاطرنشان کرد: امید است در پرتو این بیداری جهانی و وجدان‌های پاک، شاهد نابودی رژیم جنایتکار، سفاک و وحشی صفت صهیونیست و رفع ظلم و زورگویی و ستم در جهان و حرکت در مسیر تعالیم و معرفت الهی باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عزت جمهوری اسلامی حاصل رشادت سپاه پاسداران و نیرو‌های مسلح است
  • دانشگاه‌ها از مسائل کشور جدا نشوند
  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • برتری ۴ نشریه دانشگاه آزاد رودهن میان نشریات دانشجویی واحد‌های دانشگاهی
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
  • برگزاری هفتمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه به میزبانی دانشگاه تهران
  • جهش تولید با فعالیت دانشگاه‌های مهارت‌محور محقق خواهد شد
  • پیام تسلیت رییس دانشگاه تهران در پی درگذشت دانشجوی نخبه
  • آزادی‌خواهی از ویژگی‌های عناصر علمی و دانشگاهی در تمامی ادوار تاریخ است
  • فیلم| مقام شامخ استاد از نگاه دانشگاهیان