Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس نتایج سرشماری حیات وحش در مناطق مختلف طبیعت خراسان رضوی، مشخص شد جمعیت گونه های جانوران علفخوار در این خطه امسال نسبت به پارسال 8 درصد بیشتر شده است.

ایران آنلاین / حمید صالحی، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: مقایسه نتایج سرشماری پاییزه پستانداران طی دو سال اخیر نشان می‌دهد جمعیت جانوران علفخوار در طبیعت خراسان رضوی به ۲۰ هزار راس رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی افزود: با توجه به اینکه در سرشماری نیمه دوم سال به لحاظ امنیت بیشتر در مناطق و تجمع علفخواران بخاطر فصل تولید مثل آن‌ها امکان مشاهده درصد بیشتری از جمعیت فراهم می‌شود معمولا آماری قطعی در مناطق به دست می‌آید، بنابراین آمار نیمه دوم سال بطور معمول از اهمیت و دقت بالاتری برخوردار است.

وی ادامه داد: با توجه به وسعت، تعداد مناطق تحت مدیریت و لزوم برآورد سریع جمعیت وحوش و با توجه به محدودیت‌های مالی مناسبترین روش برای سرشماری وحوش مشاهده مستقیم از طریق پیمایش خطی است و بر این اساس مسیر‌های سرشماری هر منطقه برروی نقشه‌های توپوگرافی با تکیه به تجارب محیط بانان و کارشناسان اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست خراسان رضوی مشخص می‌شود.

خراسان رضوی دارای ۴۳ منطقه تحت حفاظت با مساحت دو و نیم میلیون هکتار است که ۲۰ درصد وسعت این استان را تشکیل می‌دهد.

خراسان رضوی محل زیست ۸۰ گونه پستاندار، ۲۸۷ گونه پرنده، دو گونه دوزیست، ۶۸ گونه خزنده و ۲۴ گونه ماهی است./ ایلنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۳۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، چنگیز نیازی گفت: نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد، یک متخلف زیست محیطی را قبل از هر گونه اقدام به شکار دستگیر و از وی یک قبضه اسلحه شکاری تک لول غیر مجاز به همراه ١٨ عدد فشنگ و سایر ادوات شکار را کشف و ضبط کردند.

وی اظهارداشت: پس از تنظیم صورتجلسه اولیه و تشکیل پرونده قضایی، متخلف برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

مسئول منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد از دوستداران محیط زیست خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • مشاهده پلنگ در منطقۀ سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • امدادرسانی‌ هلال‌احمر به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی اخیر
  • انسداد ۲ محور روستایی در فیروزه براثر سیلاب
  • سیل در 2 محور روستایی تربت جام
  • سیلاب در محور قدیم رباط سنگ -رباط سفید -مشهد
  • سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود