Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@07:13:41 GMT

دفع زباله‌های شهر زنجان وارد فاز مکانیزه می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۸۴۵۲۴

دفع زباله‌های شهر زنجان وارد فاز مکانیزه می‌شود

زنجان-معاون خدمات شهری شهردار زنجان اظهار کرد: دفع زباله‌های شهر زنجان وارد فاز مکانیزه می‌شود.

غلامحسن احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر دفع زباله در زنجان به صورت سنتی انجام می‌شود، افزود: فرآیند دفع زباله در آینده این گونه است که بر اساس فراخوان و آگهی‌هایی که اعلام شده، شرکت‌ها و افراد متعددی اعلام آمادگی کرده بودند که از بین تقاضاهای رسیده، فقط یک شرکت صد درصد سرمایه‌گذاری در این زمینه را قبول کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شرایط این سرمایه‌گذار کاملا با شرایط مجموعه شهرداری زنجان هم‌خوانی داشت، تصریح کرد: این شرکت، متشکل از کنسرسیوم شرکت‌های آلمان، انگلیس و هلند است که هر کدام با تکنولوژی‌های خاص خود قرار است در این زمینه ورود پیدا کنند. قراردادی نیز در این راستا منعقد شده است که به واسطه این قرارداد، باید یک شرکت را در ایران به ثبت برسانند که در حال حاضر در مرحله عقد قرارداد بوده و سپس برای خرید تضمینی برق، انجام کارهای مطالعاتی طرح و نیز اخذ مجوزهای زیست‌محیطی اقدام خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهردار زنجان با یادآوری اینکه روزانه ۳۲۰ تا ۳۵۰ تن زباله خانگی در شهر زنجان تولید می‌شود، ادامه داد: شرکت مذکور قرار است با وارد کردن تکنولوژی خود که مطابق با استانداردهای روز دنیا بوده و هیچ‌گونه آلایندگی را به همراه ندارد، اقدام به تولید ۱۷ مگاوات انرژی برق از محل تبدیل زباله به این فرآیند اقدام کند.

احمدی در خصوص تولید کودهای گیاهی از زباله نیز اظهار کرد: در حال حاضر شکل دیگری از این نوع سرمایه‌گذاری وجود ندارد، هر چند در گذشته در این زمینه فراخوان داده بودیم اما شرکتی برای سرمایه‌گذاری در زمینه تولید کمپوست از زباله اعلام آمادگی نکرد.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین بحث در زمینه تولید کمپوست از زباله این است که آیا سرمایه‌گذاری حاضر است در این زمینه که به حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است ورود پیدا کند، افزود: دومین بحث نیز این است که باید فرآیندی برای این قضیه تعریف کنیم تا بتوانیم کود مناسبی تولید کنیم که اگر از این تکنولوژی برخوردار نباشیم ممکن است خود این کودی که با این فرآیند تولید شده است، برای مباحث کشاورزی یک آلاینده باشد.

احمدی با تاکید بر اینکه اقداماتی که شهرداری برای رفع آلودگی این شهر و دور کردن خطر آلودگی از شهروندان با این نوع سرمایه‌گذاری‌ها انجام می‌دهد، برای شهرداری زنجان یک برگ برنده است، افزود: تصمیمی که امروز در زمینه دفع زباله گرفته شده، مربوط به برهه کنونی است، لذا این قضیه در شرایط فعلی و با وضعیت فعلی شهر و شهرداری، مناسب‌ترین شیوه محسوب می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان در ادامه با اشاره به مهم‌ترین مشکل در زمینه جمع‌آوری زباله در زنجان گفت: جمع‌آوری زباله بحثی کاملاً جدا از دفع زباله است. در جمع‌آوری زباله، این فرآیند باید به صورت مکانیزه انجام شود و برای تحقق کامل این مهم، نیاز به توسعه مخازن جمع‌آوری زباله در سطح شهر داریم که متاسفانه در حال حاضر به دلیل عدم وجود ماشین‌آلات مکانیزه در این زمینه که متعلق به شهرداری باشد، دچار مشکل هستیم.

احمدی خاطرنشان کرد: مجبور شده‌ایم از طریق توان بخش خصوصی و با انتشار آگهی، همکاری یک شرکت را در این زمینه جلب کنیم که به واسطه این همکاری، ماشین‌آلات جمع‌آوری زباله به صورت مکانیزه تأمین شده و هم‌اکنون در حال ارائه خدمات به شهروندان زنجانی در زمینه جمع‌آوری زباله است که در اولین گام، این اقدام برای منطقه ۲ زنجان در حال اجرا بوده و سپس در سایر مناطق نیز به اجرا گذاشته خواهد شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۴۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگر شهرداری زنجان، کیف حاوی دلار، یورو و مدارک را به صاحبش بازگرداند

کارگر پاکدست خدماتی شهرداری زنجان، کیف حاوی دلار، یورو و مدارک شناسایی معتبررا به صاحبش بازگرداند.

به گزارش ایلنا، در روزهای گذشته یکی از کارگران خدماتی شهرداری منطقه ۲ شهرداری زنجان به نام «بهروز اسکندری» در حالی که مشغول جمع‌آوری زباله بود، با یک کیف دستی مواجه شد. این کارگر بلافاصله کیف را از کنار خیابان برداشته و محتویات داخلش را برای پیدا کردن صاحب اصلی‌اش کنترل کرد.

محتویات کیف حاوی مقادیری دلار، یورو و مدارک شناسایی معتبر بوده است.

بر اساس این گزارش، کارگر مذکور بعد از تماس با صاحب کیف گمشده که یکی از اهالی شهر زنجان بود کیف و محتویات آن را به صاحبش بازگرداند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • ۷۰ درصد پسماند‌ها در کشور به صورت غیر اصولی دفن می‌شود
  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم/۱۰ پل عابر پیاده مکانیزه اجرایی می‌شود
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • کارگر شهرداری زنجان، کیف حاوی دلار، یورو و مدارک را به صاحبش بازگرداند
  • قدردانی وزیر ارتباطات از شرکت‌های دانش بنیان ارائه‌دهنده تجزیه‌گر مرسولات
  • طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟