Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ مهرداد کهزادیان با بیان اینکه در استان ایلام ۴۲۴ هزار هکتار عرصه بیابانی وجود دارد گفت:اقدامات گذشته این دستگاه اجرایی برای مقابله با بیابان زدایی در سال‌های گذشته صرفاً اقدامات بیولوژیک همچون نهال کاری صورت گرفته است .
وی با اشاره به اینکه ۸۴ هزار هکتار از کانون‌های بحران فرسایش بادی در عین خوش، ابوغویر و حسن قندی شناسایی شده افزود: در سال جاری برای اولین بار مالچ پاشی ۸۰۰ هکتار از اراضی منطقه بحرانی ابوغویر در دستور کار قرار گرفته و علاوه بر این ۷۰ درصد این منطقه که حدوداً ۵۶۰ هکتار است، نهال‌کاری خواهد شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کهزادیان با اشاره به اینکه این کار به منظور تثبیت این کانون‌ها و مقابله با وقوع ریزگردها و گردوغبار در استان انجام می شود گفت: مالچ با به هم چسباندن ذرات شن و ماسه عرصه‌های بیابانی مانع از فرسایش بادی شده و علاوه بر این با حفظ رطوبت خاک، شرایط را برای استقرار نهال در این عرصه‌ها فراهم می‌کند .
رئیس اداره بیابان زدایی منابع طبیعی استان ایلام به توقف فرسایش بادی با اجرای طرح مالچ‌پاشی و کاشت گونه‌های گیاهی بومی منطقه در کانون‌های بحرانی اشاره کرد و ادامه داد: در این منطقه، شرایط برای اجرای طرح بیابان زدایی با وجود روستاها، راه‌های روستایی و اراضی زراعی همچون منطقه دشت عباس فراهم است .
وی با اشاره به انتقال آب کرخه به ۵۰ هزار هکتار از اراضی منطقه و همچنین وجود چاه نفتی چشمه خوش، یادآور شد: این پتانسیل‌های بالقوه، اهمیت کار در این منطقه خاص را بیش از پیش می‌کند که نیاز به سرمایه‌گذاری در منطقه احساس می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۶۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده ظهر یکشنبه در حاشیه واگذاری اسناد مالکیت اراضی نهضت ملی مسکن در جنوب استان بوشهر اظهار کرد: در راستای طرح نهضت ملی مسکن برای تأمین مسکن افراد کم درآمد، اسناد مالکیت ۲ پلاک جمعاً به میزان ۸۷۴ هکتار که به مدت ۱۸ سال با پلاک‌های مجاور، تداخل داشته صادر شد.

وی افزود: پس از رفع تداخل، اسناد آن در کمترین زمان در ثبت شهرستان عسلویه، ثبت و اسناد آن صادر و به متقاضیان واگذار شد.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در استان بوشهر تاکنون اسناد مالکیت ۱۴۷۴ هکتار زمین دولتی برای طرح نهضت ملی مسکن صادر شده است.

وی گفت: با پیگیری‌ها و اقدامات مستمر صورت گرفته، استان بوشهر در بین استان‌های کشور، رتبه نخست در صدور اسناد مالکیت اراضی نهضت ملی مسکن را کسب کرده است.

کد خبر 6090982

دیگر خبرها

  • ۶ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دانه‌های روغنی رفت
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • پهپاد کشاورزی ایرانی مورد توجه بازدیدکنندگان خارجی ایران اکسپو
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • خزانه گیری ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی گیلان
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • پاکسازی و تسطیح ۱۴ هکتار از فضا‌های بی دفاع شهری منطقه ۱۹
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد