Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@13:16:45 GMT

کلاهبرداری با آگهی تور‌های چارتر

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۸۶۸۴۴

رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی و دستگیری کلاهبردار فضای مجازی که از طریق درج آگهی فروش تور‌های لحظه آخری و چارتر اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد. ناطقان: سرهنگ حبیب الله رجبلی گفت: با توجه به بستر ایجاد شده برای خرید و فروش کالا‌های دست دوم و تبلیغ مشاغل کاربران فضای مجازی، افراد سودجو و کلاهبردار از این فرصت به وجود آمده سوءاستفاده کرده و اقدام به درج آگهی و تبلیغ مشاغل خود کرده و یا با روش‌های گوناگون به فریب افراد و کلاهبرداری اقدام می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: مردی ۴۰ ساله با طرح شکایت در دادسرا و ارجاع پرونده به پلیس فتا مدعی شد از طریق یکی از سایت‌های درج آگهی تور مشهد هوایی از شیراز با قیمت ویژه مواجه شده و، چون قیمت و شرایط تور را بسیار مناسب دیده است با شماره درج شده در آگهی تماس وضمن رزرو بلیط، مبلغ ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال برای شخصی که خود را صاحب شرکت گردشگردی معرفی می‌نماید، واریز می‌کند؛ اما بعد از گذشت چند روز بعد صاحب شرکت به وعده‌های خود عمل نمی‌کند. رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: به دنبال این پرونده، چندین مرجوعه قضایی دیگر از دادسرا با مضمون کلاهبرداری از طریق درج آگهی فروش تور‌های لحظه آخری و چارتر به این پلیس ارجاع شد.
سرهنگ رجبلی افزود: تیم ویژه‌ای در این خصوص تشکیل و در بررسی‌های به عمل آمده مشخص گردید متهم با شگرد تبلیغ تور‌های مسافرتی با قیمت‌های استثنایی در سایت‌های کاربر محور و درج آگهی، اقدام به کلاهبرداری وسیع در سطح کشور نموده و از طریق شبکه‌های اجتماعی با مشتریان خود در ارتباط است. وی بیان کرد: با بررسی و اقدامات فنی بر روی پرونده ها، هویت اصلی متهم به نام ق. ش. شناسایی و طی یک اقدام غافلگیرانه دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شد. سرهنگ رجبلی در مورد خرید بلیط تور‌های تفریحی به شهروندان توصیه کرد: اگر قیمت و شرایط تور ارائه شده بیش از حد عالی به نظر می‌رسد، به آن شک کنید.

منبع: میزان برچسب ها: آگهی تور‌های چارتر ، کلاهبردار فضای مجازی ، فارس

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۶۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، سرهنگ کارآگاه علی حسینی گفت: شیادان سایبری با ایجاد کانال در شبکه‌های اجتماعی و وعده فروش سوالات کنکور، پس از جلب اعتماد قربانیان، مبالغ بسیار زیادی را کلاهبرداری می‌کنند. پس از واریز وجه توسط قربانیان، شخص کلاهبردار سوالات کنکور سال‌های قبل که به صورت رایگان در اینترنت وجود دارد را ارسال می‌کند و با این روش از هموطنان کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتا خوزستان افزود: هموطنان توجه داشته باشند با توجه به بالا بودن امنیت طراحی، تکثیر و توزیع سوالات کنکور امکان اینکه این سوالات قبل از شروع امتحان در اختیار افراد قرار گیرد بسیار پایین و ناممکن است.

 به دانش آموزان و داوظلبان کنکور هشدار داده می‌شود فریب تبلیغات دروغین کلاهبرداران سایبری را نخوردند و به هیچ وجه اعتماد نکنند.

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • هشدار به‌ پلتفرم‌های آگهی جواب می‌دهد؟
  • قیمت رحم اجاره‌ای سر به فلک کشید/ بازار اجاره رحم در چارتر دهه هفتادی‌ها
  • آیا هشدار به‌ پلتفرم‌های آگهی جواب می‌دهد؟
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سوالات کنکور
  • مستاجران ؛بازنده بازی قیمت‌سازی
  • هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور
  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن