Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-29@19:25:12 GMT

استقرار اتوبوس دیابت در شهر یزد

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۸۷۵۰۶

استقرار اتوبوس دیابت در شهر یزد

به گزارش ایسکانیوز، محمدحسن لطفی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه بیماری‌های غیرواگیر در حال شیوع در استان یزد هستند، اظهار داشت: متاسفانه یکی از علل اصلی این موضوع، سبک غذایی نامناسب در استان یزد است.

وی با اشاره به اینکه تعداد بالای فست فودها و استفاده مردم از تنقلات ناسالم از جمله شیوع این بیماری‌ها است، گفت: لازم است که اطلاع‌رسانی مناسب و هشدارهای کافی نسبت به این بیماری‌ها به مردم استان داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید و خدمات درمانی صدوقی(ره) یزد خاطرنشان کرد: یکی از طرح‌هایی که در این زمینه در حال اجرا است، طرح بسیج اطلاع‌رسانی تغذیه است که از 10 دی شروع شده و اطلاعات لازم به مردم در ارتباط با بیماری‌های غیرواگیر منتقل می‌شود.

لطفی از انجام فعالیت‌های متعدد در ارتباط با عملی شدن این طرح خبر داد و گفت: در صورتی که مردم اطلاعات درست و مناسبی در ارتباط با تغذیه مناسب داشته باشند، قطعا برای حفظ سلامت خود و اعضای خانواده‌شان به سمت غذاهای ناسالم نمی‌روند.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال این طرح بر اضافه وزن و چاقی متمرکز بود ادامه داد: از جمله برنامه‌هایی که برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده بود، برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های اطلاع‌رسانی و آموزشی بود که با استقبال خوبی روبه رو شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد از استقرار اتوبوس دیابت در شهر یزد خبر داد و بیان کرد: سعی شده که به وسیله این اتوبوس، علاوه بر سنجش میزان قند، فشار خون و شاخص‌های عمومی سلامت افراد جامعه، اطلاعات لازم در ارتباط با تغذیه و راه‌های پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر به آن ها داده شود.

لطفی تصریح کرد: بر اساس مطالعات و تحقیقاتی که در سطح دنیا انجام شده، بحران‌های اصلی که سلامت انسان در آینده با آن روبرو هستند، بحران‌های مربوط به چاقی، کم تحرکی و دخانیات است.

901/900

محمدحسن لطفی یزد دانشگاه علوم پزشکی اتوبوس دیابت

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۷۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند

آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمجید یزدی رئیس دفتر ویژه قوه قضائیه، ارتباط بین دستگاه قضائی با مردم را مهم دانستند و اظهار کردند: حضور مسئولان و رئیس قوه در میان مردم بسیار مؤثر است و البته مردم باید نتیجه این ملاقات‌ها را هم ببینند.

معظم له افزودند: آبروی نظام با سلامت حوزه قضایی است و اگر حوزه قضایی سالم باشد آبروی نظام محفوظ است.

وی پرداختن به بعضی از مسائل مانند تورم و اجاره بهای مسکن که به صورت مستقیم با قوه قضائیه ارتباط ندارد را مهم دانستند و تصریح کردند: مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند باید کاری کرد که این گرانی مهار شود ولو دستگاه قضایی ارتباط مستقیم با این گرانی ندارد ولی می‌تواند ارتباط غیر مستقیم داشته باشد.

منبع:خبر حوزه

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • رقم پرداختی ما به حوزه حمل و نقل ۳۴ همت است
  • عامل کتک زدن مردم با زنجیر در اتوبوس دستگیر شد | ویدئو
  • کتک زدن مردم با زنجیر در اتوبوس؛ متهم دستگیر شد
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است