Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم مشهد از نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی به مجلس در مورد انتقاد از وضعیت اجرای احکام شرعی در بیمارستان ها خبر داد و گفت: رئیس مجلس نیز بررسی این موضوع را به بنده محول کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی سوال نصرالله پژمان‌فر نماینده مشهد و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در دستور کار صحن علنی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوال نماینده مشهد به شرح زیر است:

چرا علیرغم وجود مصوبه ۴۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی و وظایف مصرح وزارت بهداشت در خصوص اجرای کامل قانون انطباق امور پزشکی با موازین شرع مقدس اسلام و ابلاغ دستورالعمل های اجرایی جهت نگهداری از بیماران و همراهان در محیط های درمانی، باز هم شاهد نابسامانی و بی حرمتی آشکار به حریم بانوان در بیمارستان ها هستیم.

پژمان فر در این خصوص گفت: امروز برخی مشکلات فرهنگی در وزارت بهداشت نیازمند پول نیست، بلکه نیازمند اجرای قانون است. طبق آمار رسمی سالانه ۳۵۰ هزار سقط جنین در کشور صورت می گیرد. آمار غیر رسمی نیز حکایت از ۵۰۰ هزار سقط جنین دارد.

وی ادامه داد: وضعیت بیماران در اتاق های بستری با چارچوب های شرعی متناسب نیست. خواهران در یکی از بیمارستان ها چادر طراحی کردند که با مخالفت جدی مسئولان وزارت بهداشت مواجه شدند، این گونه مخالفت ها و ایستادگی ها ناشی از چیست. علت این شرایط سختگیرانه چیست؟

عضو کمسیون فرهنگی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص این وضعیت به مجلس نامه نوشت و گلایه کرد. رئیس مجلس نیز به بنده ماموریت دادند که این موضوع را پیگیری کنید، ما نمی توانیم بی تفاوت باشیم.

وی تاکید کرد: یکی از دغدغه های بانوان در بیمارستان ها، حضور پرسنل آقا در خدمت دهی به این قشر محترم چه در بخش و چه در اتاق عمل می باشد به طوری که حریم و حرمت عفا و حیای بیماران خانم را خدشه دار نموده است، این موضوع منجر به انتقال شکواییه های متعدد به طور رسمی و غیررسمی به کمیسیون فرهنگی شده است.

پژمان فر ادامه داد: با توجه به مصوبه ۴۲۷ شورای انقلاب فرهنگی مبنی بر مدیریت حل این مشکل توسط آن وزارتخانه، چرا هنوز شاهد این گونه مسائل هستیم.

در ادامه وزیر بهداشت اظهار داشت: با توجه به مقدورات پرسنلی، تدابیر مدیریتی در بخش های دولتی صورت پذیرفته است و تا حد زیادی مشکل مرتفع شده، دستورالعمل های اجرایی برای بخش خصوصی نیز ابلاغ گردیده است، لذا در صورت وجود شکایت در این خصوص، موضوع قابل پیگیری است.

نماینده مشهد در مجلس از ماموریت رئیس مجلس به کمیسیون فرهنگی برای بررسی وضعیت اجرای احکام اسلامی در بیمارستان ها خبر داد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۷۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح قرآنی «حیات طیبه» برگزار می‌شود


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، برنامه ۴۰ روزه روشمند معنوی مبتنی بر قرآن کریم با عنوان طرح «حیات طیبه» به همت سامانه خدمات دینی در بستر فضای مجازی ویژه همه کاربران فضای مجازی برگزار می‌شود.

این طرح ۴۰ روزه روشمند معنوی شامل برنامه‌‎های روزانه قرائت یک صفحه از قرآن کریم، بیان نکات تفسیری از آیات و تدبر در آنها، بیان احکام شرعی مبتلا به، قرائت روزانه ادعیه منتخب، مطالعه یک کتاب معرفتی به همراه مشاور اختصاصی در زمینه مسائل اعتقادی و شرعی است.

از دیگر برنامه‌های این طرح می‌توان به ارائه دستورالعمل‌های اخلاقی و تربیتی، مشارکت در فعالیت‌های خیرخواهانه، ارائه برنامه‌های شخصی در صورت نیاز و هدیه ثواب اعمال هر روز اعضای کانال به اموات یکی از اعضاست.

در طول اجرای این برنامه‌ها یک مشاور متخصص به عنوان پشتیبان برای پاسخ به انواع سؤالات دینی مانند احکام، اعتقادات و ... در کنار اعضای این طرح خواهد بود. از مزیت‌های این برنامه نظرسنجی برای انتخاب موضوع محتوای احادیث، عنوان کتاب معرفتی و مدت زمان مورد نظر روزانه برای پیگیری برنامه است.

این برنامه به صورت رایگان و به عنوان یکی از خدمات سامانه خدمات دینی به مخاطبان خود، برای ترویج و تبلیغ معارف دینی ارائه می‌شود. سامانه خدمات دینی را جمعی از طلاب حوزوی برای اقامه احکام شرعی و رفع نیاز‌های کاربران به خدمات دینی راه‌اندازی کرده اند.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این طرح می‌توانند از طریق نشانی اینترنتی wojohat.com/hayate-tayyebah اقدام کنند. شروع برنامه‌های این طرح از ۱۰ اردیبهشت اعلام شده است.

دیگر خبرها

  • ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی در سال ۱۴۰۳
  • تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود
  • مجزا برگزار شدن آزمون دانشگاه فرهنگیان از سال آینده
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • طرح قرآنی «حیات طیبه» برگزار می‌شود
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • خسروپناه: تقلب در کنکور سراسری صفر است
  • عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است
  • تقدیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»