Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران آنلاین /جلسه رسیدگی به پرونده نشریه یالثارات‌الحسین (ع) صبح دیروز در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد. به گزارش ایسنا، در این جلسه به اتهامات عبدالحمید محتشم مدیر مسئول این نشریه با عناوین «افترا و نشر مطالب خلاف واقع» و «نشر مطالب خلاف عفت عمومی» و «ایجاد اختلاف بین اقشار جامعه» با شکایت مانی سالم حقیقی -کارگردان و بازیگر سینما رسیدگی شد که پس از پایان جلسه دادگاه، هیات منصفه مطبوعات،‌ مدیر مسئول این نشریه را در هر سه اتهام مجرم تشخیص داد و مستحق تخفیف دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این جلسه به پرونده علیرضا پورصباغ خبرنگار این نشریه با عناوین اتهامی افترا و نشر مطالب خلاف واقع رسیدگی شد که هیات منصفه مطبوعات در هر دو عنوان اتهامی وی را مجرم تشخیص نداد.

علی اکبر کسائیان دبیر هیئت منصفه دادگاه مطبوعات به میزان گفت :  در رسیدگی به پرونده نشریه نود به علت عدم حضور مدیرمسئول با تقاضای استمهال وی موافقت و رسیدگی به آینده موکول شد. 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۹۲۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جرم دادستانی تهران علیه برخی از فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دادستانی تهران به  اقدام برخی از فعالان رسانه ای در انتشار مطالب کذب، توهین‌آمیز و تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی ، پس از انتشار گزارش جعلی سایت انگلیسی BBC در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی، علیه تعدادی از خبرنگار‌ها و فعالان رسانه‌ای اعلام جرم کرد.    دادستانی تهران در راستای وظیفه قانونی عدلیه برای مقابله با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه، ضمن اعلام جرم، برای این افراد پرونده قضایی تشکیل داد و جهت ارائه توضیحات به دادسرای تهران احضار شدند.   گفتنی است روز گذشته در حالی سایت bbc جهانی گزارشی جعلی و نادرست و پر اشتباه در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی منتشر کرد که پیشتر به این پرونده رسیدگی دقیق قضایی صورت گرفته و نتایج بررسی‌ها نیز رسما در رسانه‌ها اعلام شد.

دیگر خبرها

  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه تعدادی از خبرنگار‌ها و فعالان رسانه‌ای /دلیل: انتشار مطالب درباره پرونده نیکا شاکرمی
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه برخی از فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی
  • تعرض مرد رمال به زنان به بهانه بخت گشایی
  • نظر هیات منصفه دادگاه مطبوعات درباره رویداد ۲۴ و مجله ناداستان 
  • هیئت منصفه دادگاه مطبوعات مدیرمسئول رویداد۲۴ را مجرم دانست
  • شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان پذیرفته نشد
  • صلاحیت صدور حکم در شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان را نداریم
  • کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های شکایت کارگران در گلستان
  • فیلم/ در یازدهمین جلسه دادگاه منافقین چه گذشت؟
  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران