Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@16:36:28 GMT

ساحل دلوار از سواحل بکر استان بوشهر است

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۹۲۸۴۸

ساحل دلوار از سواحل بکر استان بوشهر است

سواحل بخش دلوار از جائینک تا هدکان به علت وارد نشدن فاضلاب در این سواحل به دریا و فاضله ای بودن طول فضای ماسه ای بودن آن جزء سواحل بکر استان محسوب می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عزیزندری شهردار دلوار در گفتگو با خبرنگار سپاس، اظهار داشت: بخش دلوار متمرکزترین بافت روستایی ساحل جنوبی کشور را تشکیل داده است که فاصله این روستاها بعضاً از متر تا یک کیلومتر تجاوز نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و همین باعث شده است در این منطقه جاده تمام ساحلی چشم انداز زیبایی به این منطقه محصور بین کوه و دریا دهد.

وی افزود: شهر دلوار با دارا بودن موقعیت‌های بالفعل در زمینه‌های گردشگری و تفریحی و ساحلی می‌تواند یکی از نقاط حائز اهمیت در استان باشد. 

به گفته حسین دلشب مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در خصوص سواحل بندری دلوار با توجه به بررسی های و آزمایش‌هایی انجام شده توسط محیط زیست استان بوشهر از وضعیت شناگاه‌های استان، در اعماق نیم و یک و نیم متری دریا هفت نقطه از شهرستان بوشهر، دو نقطه از شهرستان تنگستان-دلوار، سه نقطه از شهرستان گناوه و یک نقطه از شهرستان دیلم مشخص شد که سواحل دلوار یکی از بکر ترین سواحل استان بوشهر می باشد.

حسین دلشب مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز اظهار داشت: این آزمایش‌ها نشان داد، شناگاه‌های شهر دلوار و روستای محمد عامری جزو سواحل بکر استان هستند و فاضلاب در این سواحل به دریا وارد نمی‌شود.

.

وی با اشاره به این‌که استفاده از شناگاه‌های آلوده باعث انتقال بیماری به انسان می‌شود، توضیح داد: ورود فاضلاب‌های خانگی و پساب‌های صنعتی خطرناک و سمی، بسیاری از مناطق شناگاهی استان بوشهر را آلوده کرده است و مردم بدون توجه به این معضل در این مکان‌ها شنا می‌کنند؛ مکان‌هایی که به صورت سنتی و یا گاه از سوی شهرداری و نهادهای مرتبط به عنوان شناگاه معرفی شده‌اند.

این مسئول ادامه داد: افزایش مقادیر فسفات و نیترات ناشی از ورود آلودگی های آلی و فاضلابهای شهری به محیط های دریایی موجب افزایش بیومس گونه های مولد شکوفایی مضر جلبکی و پدیده مرگ و میر آبزیان می شود.

وی در مورد پیامدها و بیماریهای احتمالی که از طریق آب دریا به انسان منتقل خواهد شد، یادآور شد: بیماری های پوستی، اثرات گوارشی مانند هپاتیت A از طریق آب به انسان منتقل می شود.

.

دلشب، نبود زهکشی مناسب در شهرهای ساحلی استان را یکی ازعوامل اصلی ورود فاضلاب به دریا عنوان کرد و گفت: برای سالم‌سازی شناگاه‌ها باید تکمیل و شبکه تصفیه فاضلاب در شهرهای بوشهر گناوه و دیلم و ساخت شبکه تصفیه فاضلاب در دیگر شهرها و روستاهای ساحلی، استفاده از شبکه‌های تصفیه فاضلاب پیشرفته برای صنایع بزرگ که فاضلاب خود را به دریا رها می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: تعیین مکان‌های خاص از سوی شهرداری به عنوان شناگاه و نصب تابلو و پرچم هشدار و شنا ممنوع در شناگاه‌های آلوده، جلوگیری از ورود فاضلاب به کانال‌های تخلیه آب سطحی از سوی شرکت آب و فاضلاب و اتصال فاضلاب همه منازل به شبکه جمع آوری فاضلاب شهری برای تصفیه کامل و استفاده برای آبیاری فضای سبز در دستور کار قرار گیرد.

 انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۹۲۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی

 به دنبال فراخوان اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهواز و انجمن‌های محیط زیستی مبنی بر پاکسازی ساحلی رودخانه کارون و دعوت از عموم شهروندان اهوازی جهت مشارکت در این برنامه تعدادی از فعالان و دوستداران طبیعت نسبت به پاکسازی محیط اقدام نمودند.

صغری رستمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهواز در ابتدای این مراسم ضمن تقدیر از حضور داوطلبانه دوستداران محیط زیست در این برنامه گفت: اجرای این گونه برنامه‌ها در راستای فرهنگ سازی برای توجه به مقوله پسماند و جلوگیری از آلودگی‌های محیط زیست است و خواستار مشارکت همه اقشار جامعه در این گونه حرکت‌های زیست محیطی شد.

وی افزود: امروزه یکی از مهمترین معضلات در بخش پسماند در استان، کشور و حتی جهان، پلاستیک است که باید برای کاهش آن و جایگزین با موادی که سریعتر تجزیه و آسیب کمتری به محیط زیست بزنند، اقدام کنیم.

رستمی ادامه داد: باید به کودکان یاد داد که ما نه تنها زباله‌ها را در طبیعت رها نمی‌کنیم، بلکه زباله‌های رها شده را هم جمع آوری می‌نماییم تا طبیعت زیبایمان را از وجود ناپاکی‌ها پاکسازی نماییم.

 این مراسم از کوچکترین فعال محیط زیست نیز با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ساحل بندر دیلم پاکسازی شد
  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • بهترین سواحل سریلانکا که باید ببینید