Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه بوشهر در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور درباره وارد بودن انتقاد به پیامبر(ص) و امام زمان(عج) گفت:: در تمام کتب اصول از اصول مقدماتی تا اصول عالی، با ادله‌ محکم اثبات شده که سنت معصوم اعم از کلام، رفتار و تقریر معصوم(ع) حجت است. ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸ استانها بوشهر نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در درس خارج فقه خود در واکنش به اظهارات حسن روحانی رئیس‌جمهور درباره وارد بودن انتقاد به پیامبر(ص) و امام زمان(عج) اظهار داشت: مطلب رئیس جمهور بسیار جای تأمل و تأسف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه رئیس جمهور به جواز نقد پیامبر(ص) و معصومین(ع) و حضرت بقیة الله الاعظم «روحی فداه» حکم کرده بیان کرد: این کلام با هر انگیزه‌ای که باشد و بر اساس هر نوع اشتباه اعتقادی و یا بازی‌های سیاسی که باشد اشکال دارد، قابل توجیه نیست و قطعاً صاحب القول به اهداف مورد نظر خود نمی‌رسید

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه کلام، رفتار و تقریر معصوم(ع) حجت است، تصریح کرد: در تمام کتب اصول از اصول مقدماتی تا اصول عالی، با ادله‌ محکم اثبات شده که سنت معصوم(ع) حجت است.

آیت الله صفایی بوشهری تاکید کرد: در کتب اعتقادی نیز مطرح شده که سخن، رفتار و تقریر معصوم(ع) حجت است، از این رو یکی از ادله‌ استنباط و یکی از مبانی فهم دین در کنار قرآن، سنتمعصوم(ع) است.

استاد دروس عالی حوزه علمیه افزود: اینکه انسان بیاید و به کلام فردی که به هر عنوان در مقابل رسول خدا(ص) قرار گرفته، تمسک کند و بگوید در مقابل پیامبر(ص) نیز در آن زمان انتقاد صورت می‌گرفته پس انتقاد از پیامبر(ص) جایز می‌شود، اشتباه است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: در آن زمان در مقابل پیامبر(ص) جنگ نیز صورت می‌گرفته، آیا کسانی که در مقابل پیامبر(ص) به محاربه برخواستند کلام و رفتار آنها حجت است؟!

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به جایگاه والای پیامبر گرامی اسلام (ص) در قران کریم تصریح کرد:  در قرآن هست «ما آتاکُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ ما نَهاکُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا»، این قدر پیامبر گرامی اسلام «ص» عظیم الشأن است که در آیه شریفه می‌فرماید «لا تَرْفَعُوا أَصْواتَکُمْ فَوْقَ صَوْتِ النَّبِیِّ » صدایتان را بلندتر از کلام ایشان نکنید.

امام جمعه بوشهر با اشاره به آیه «قُل ان کنتم تُحبّون اللهَ فاتّبعونی یُحببکمُ اللهُ» گفت: این آیه به این معنی که اگر کسی ادعا می‌کند خدا را دوست دارد و تابعیت پیامبر(ص) کند، آن وقت محبوب خدا می‌شود.

استاد دروس عالی حوزه علمیه با بیان اینکه حریم پیامبر(ص) و ساحت مقدس امام زمان(عج) از این چنین سخنان و اندیشه‌هایی، مبرا است افزود: این چه نوع استدلال و کلامی است؟ بهتر این است که رئیس قوه مجریه به حل مشکلات مردم و به همان اموری که وعده داده‌ بپردازند.

آیت الله صفایی بوشهری تصریح کرد: رئیس جمهور بهتر است به وظیفه اصلی خود طبق قانون اساسی بپردازد و مشکل مردم، امور اقتصاد، بیکاری، گرانی‌ها و مشکلات اجتماعی را درست کرده و به سرانجام برساند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه این روش رئیس جمهور راه به جایی نمی‌برد اظهار داشت: اینکه به خاطر برخی امور نفسانی، پیامبر(ص)، اهل‌بیت(ع) و ساحت مقدس امام زمان (عج) را وارد صحنه معادلات و محاسبات سیاسی کردن و برای برخی از اهداف، آن‌ها را قابل نقد دانستن، روش غلطی است و صحیح نیست.

امام جمعه بوشهر گفت: پیامبر برای هدایت مردم مبعوث شده اما برخی از مخالفان، معاندان و غافلان، مقابل پیامبر(ص) اعتراض و انتقاد می‌کردند، آیا فعل و کلام آن‌ها، حجت بوده و انتقاد بر پیامبر(ص) جایز است؟ اما کلام خدا که می‌فرماید این کار را نکنید، حجت نیست؟

آیت الله صفایی بوشهری افزود: این مبانی و این حرف‌ها قابل توجیه نیست و توصیه می‌کنیم که این کار را ترک کنند و به خدمت مردم و رفع مشکلات آنها ‌بپردازند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: یک دوره ریاست جمهوری و اندکی از دوره دوم ایشان گذشته، بهتر است به خدمت به مردم بپردازید.

استاد دروس عالی حوزه علمیه افزود: در هر خانه چند نفر بیکار نشسته و مشکلات اقتصادی نیز فراوان است، بهتر است به ‌اقتصاد مقاومتی و رفع مشکل مردم بپردازید، مقام معظم رهبری نیز با تمام وجود راهنمایی می‌کند.

آیت الله صفایی بوشهری اظهار داشت: این حرف‌ها مشخص است که با چه انگیزه‌ و اهدافی است، ولی بدانید که با این روش راه به جایی نخواهید برد.

 امام جمعه بوشهر با بیان اینکه همان‌هایی هم که به شما رأی داده‌اند از این نوع فکر، اندیشه و سخنان فاصله و اعتراض دارند، افزود: راه صحیح، خدمت به مردم، احترام به آنها و خدمتگذاری به این مردم عزیز است.

انتهای پیام/

R41363/P1336/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۹۲۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری

 آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری،رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عصر امروز دوشنبه در دیدار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور اظهار داشت: تحریم‌ها عاملی شد تا به خود متکی باشیم و از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم.

وی گفت: البته این بدان معنا نیست که از تحریم استقبال می‌کنیم؛ اما اگر این محدودیت‌ها نبود، قطعا توجه به ظرفیت‌های داخلی پیدا نمی‌کردیم و به خاطر وابستگی شدید به دیگران، اعتماد به نفس خود را از دست می‌دادیم.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود به زوایای پیچیده علمی عملیات «وعده صادق» پرداخت، بیان داشت: پس از این عملیات نگاه کشور‌ها به ما تغییر کرد و تا حد زیادی تحت تأثیر این عملیات پیچیده و حرکت قدرتمندانه قرار گرفتند، حتی برخی از افرادی که با این انقلاب همسو نبودند نیز بعد از این موفقیت به خود آمدند.

حسینی بوشهری افزود: این موفقیت در سایه توکل به خدا و امید به آینده میسر شد و معتقدم اگر امید در نسل جوان ما جوانه بزند و نسل جوان به جای پرداختن به جذابیت‌های کاذبی که دنیای غرب برای آنها ایجاد کرده است با امید به آینده تلاش کند، موفقیت و پیشرفت را در پی خواهد داشت.

وی همچنین با تأکید بر اهمیت ارتباط حوزه‌های علمیه با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، تصریح کرد: ظرفیت‌های خوبی در حوزه وجود دارد و طلاب فاضل و اندیشمند زیادی داریم که امید‌های آینده حوزه هستند؛ اما به خاطر مشکلات اقتصادی کشور، طلاب نیز در حوزه مسکن و معیشت دچار مشکل هستند، باید شرایطی فراهم شود که این نخبگان بتوانند بدون دغدغه بدرخشند.

در ابتدای این جلسه، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور، با تشریح جایگاه علم و فناوری در معادلات امروز دنیا ابراز داشت: عملیات «وعده صادق» دو ویژگی دارا بودن فناوری واقعی و دوم شجاعت در استفاده از آن را داشت.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی علم و فناوری را یکی از مهم‌ترین ارکان پیشرفت، توسعه و رشد کشور عنوان کرد و اظهار داشت: علم در گذشته بیشتر جنبه زینتی داشت، بعد از انقلاب صنعتی، علم یک محصول داد که عبارت از فناوری بود و غرب از این محصول برای بهره کشی از طبیعت و ثروت آفرینی استفاده کرد؛ اما در دهه‌های اخیر علم از عوامل ایجاد اقتدار و قدرت آفرین است.

وی با اشاره به اهمیت علوم اجتماعی خاطر نشان کرد: از سال گذشته سعی کردیم به فضای تولید علوم اجتماعی بیشتر توجه کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری
  • خلیج فارس نقطه مشترک همه مردم ایران
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • نام مبارزان و مجاهدان شهید بوشهری در جهان طنین‌انداز است
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است
  • پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • ترتیل صفحه 240 کلام الله مجید+ صوت